1.288 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mineraler og vitaminer? :) Mineraler og vitaminer? :)

Hej smiley

Jeg var lige i ridebutikken idag, og fik af vide at min hest skal fodres med mineraler og vitaminer hver dag året rundt!

Det er ikke nok om sommeren med gras, mineralsten og saltsten. (Og vand self smiley )

Han har altid flot skinnende pels og gode sunde hove og har på ingen måde kunne mærke at han har manglet noget.

Fodre i jeres heste hver dag om sommeren? Kender nemlig ikke selv nogen heste ejer der fodre året rundt, udover en som har konkurrencehest smiley

Vil ham self det bedste, men er aldrig blevet rådet på denne måned før, og ville lige høre hvad i tænker smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mineraler og vitaminer? :)
  • #1   19. feb 2015 Har ikke fodret om sommeren nej, min vallak har faktisk i de sidste 6år levet af wrap/hø og græs, bark fra træerne og vand.. han fik ingen foder heller ikke vitaminer og mineraler..
    han har aldrig haft en sygedag før her i november men det var pga. gærret wrap..
    derudover har han aldrig haft problemer med pelsskifte, altid haft en flot lækker pels, ingen dækken, ingen dårlige hove, har haft muk en enkelt gang i 6,5år nu..

han begyndte at få foder (med vitaminer og mineraler) fra december af, og den eneste grund til han begyndte at få det er fordi han skulle have ysy pga. hans mave var slået i stykker, så satser på at han fra foråret/sommer stopper med foder igen..

men min store hest er jeg nød til at fodre denne sommer, fordi han er for tynd og frygter at hvis jeg ikke fortsætter fodringen så ender han med at blive for tynd igen når vi når foråret..

• #2   19. feb 2015 Mine får vitaminer og mineraler året rundt ...

• #3   19. feb 2015 Jeg fodrer mine heste med vitaminer og mineraler hele året rundt, da de ikke får andet end hø/græs og meget lidt kraftfoder, hvilket ikke dækker deres behov for vitaminer og mineraler. Det skal lige siges, at hestene kun bruges, når jeg er hjemme ca. en gang om måneden. Resten af tiden går de bare og hygger sig på folden smiley

• #4   19. feb 2015 Jeps mine heste får altid vit/mineraler. De græsmarker vi tilbyder hestene kan ikke give dem de forskellige vit/mineraler de har brug for, da de ikke består af nok forskellige græsarter, urter m.m.

Jeg tror så ikke, at der sker det store ved, at alm udvoksede hyggeheste undvære vit/min fx om sommeren. Men for heste hvor du kræver en indsats i ridning, samt til avlshopper og føl/plage som vokser, der ville jeg aldrig turde lade være pga risikoen for fx vækstforstyrrelser.

Men det er jo lidt som snakken om grovfoder - nogle har uden problemer brugt halm til deres heste, og så måske 2-3 kg hø pr dag. Og de heste er nødvendigvis heller ikke blevet syge. Men risikoen er stor, og forskningen viser at det ikke er optimalt.

Mvh Charlotte

• #5   19. feb 2015 mine får vitaminer og mineraler året rundt, men i sommerhalvåret er det via vitamin bolscher ! Det er nemt smiley

• #6   19. feb 2015 Året rundt smiley

• #7   19. feb 2015 Mine heste får vitaminer og mineraler hele året rundt smiley

• #8   19. feb 2015 Min får vitaminer/mineraler året rundt. om vinteren for den horselux multi vit og om sommeren horselux multi cobs (akurat det samme som om vinteren blot i godbids form)

• #9   19. feb 2015 Min får vit/min bolcher året rundt, jeg vil være sikker på at han får de vit/min han har behov for.

• #10   19. feb 2015 Tusind tak for alles svar smiley
    Og tak for den gode tone:D

• #11   19. feb 2015 Min får også året rundt. smiley

• #12   19. feb 2015 Tindur og resten af flokken får også året rundt smiley

• #13   19. feb 2015 Om vinteren får de alle deres tilskudsfoder, men om sommeren får dem der kan klare sig, udelukkende vitaminer og mineraler. Det er primært avlshopper og plage der stadig får lidt foder. De får til gengæld ingen hø eller wrap så længe der er godt med græs.

• #14   19. feb 2015
    Vitamin/mineraler året rundt :o) Om det så kommer fra nogle godbidder på sommergræs eller fuldfoder om vinteren - men altid, året rundt.

• #15   20. feb 2015 Du kan også få lavet en grovfoder analyse af dit græs slet, så kan du se hvad det indeholder, kan laves for 700,-

• #16   20. feb 2015 Mine får året rundt smiley

Kommentér på:
Mineraler og vitaminer? :)

Annonce