610 visninger
|
Oprettet:
Sund kost {{forumTopicSubject}}
Ja det har ikke noget med heste at gøre, men jeg kunne godt tænke mig at leve lidt sundere, men er sku lidt en skovl til det :).
Er der nogen af jer herinde der har gode ideer til aftensmad på det sunde plan og hvad har i på bordet hvis i en fredag aften har lyst til noget lækkert til en film :)??
Mvh Elisa :).
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
sep 2008
Følger: 121 Følgere: 118 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 138
apr 2007
sep 2008
Følger: 121 Følgere: 118 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 138
jun 2007
Følger: 57 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 3.173
ikke spis hvidt brød, pasta, ris og kartofler osv ... læs dig lidt frem
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 430
nov 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 8 Svar: 48
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Spis flere grønstager, og eksperimenter gerne med nye ting som du ikke har spist så meget af før, butternut squash, græskar, aubergine, søde kartofler, artiskokker, jordskokker, bolchebeder.
Så skal du også igang med sådan noget som quinoa, linser, bulgur, og forskellige ris sorter.
Det skal siges at der er 100000 ideer om hvad det sundeste kost er, og vi bliver nok aldrig enige. Men jeg vil advare dig mod at hoppe med på HFLC vognen da det KUN er en slankekur og alt andet end sundt! Du kan Google dig frem til videnskaben omkring det. Der er nok mange der vil protestere imod det, fordi der er mange der er hoppet med på den mode-dille, men videnskaben lyver ikke. Bare fordi man taber sig betyder det ikke at det er sundt..
I min overbevisning er HCLF som er modsætningen, det aller sundeste for det er der mest videnskabeligt bevis for lige nu i hvertfald.
Jeg selv spiser både for meget fedt og sukker, men jeg er blevet veganer og har derfor skiftet de værste fedtstoffer ud og fået flere naturlige vitaminer og mineraler ind gennem al den gode frugt og grønt. Jeg har aldrig haft det bedre. Men det siger de fleste jo når de lægger kosten om.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
apr 2007
Du kommer langt med at lytte til din krop, får du det skidt af mælkeprodukter, ondt i kroppen af gluten og sukker, jamen så skal du ikke spise det!
Alt med måde, må være det aller sundeste. Der ligger ingen undersøgelser til grund for min påstand, men en stor grad af almindelig sund fornuft
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
For det er det væsentligt at kigge på portionsstørrelserne - er de passende? spiser man bare fordi det smager godt, eller er man reelt sulten?
Dernæst prøver jeg at implamentere flere fibre i vores kost. De mætter, holder maven i gang og vi kan ikke nedbryde dem. Dette giver større mæthed og er langt sundere end stivelsen, og medfører at mængden af stivelse kan skæres ned samtidig med portionen kan blive mindre, men mætheden stadig er der.
Nogle ting passer det måske mindre godt med en decideret salat til, eks boller i karry (efter min mening i hvert fald), men der kommer der bare blændede grøntsager i bollerne, som gulerødder, knoldselleri eller andet, og gerne rigeligt - det smager fantastisk
Min kæreste spiser generelt ikke slik, chips osv grundet sin sukkersyge, så om aftenen er han rigtig glad for nødder eller frugt/grøntsager (æbler, gulerødder, mm) skåret i stykker.
Sund kost