{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Min hest æder mos og jord {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Min dejlige hest er begyndt at spise jord og gået fra foderet smiley

Jeg har kontaktet dyrlægen, som har fortalt om en 2 dages virus hvor hesten får høj feber, men det har han så ikke smiley

Han er ganske vist alt ædende og har aldrig tidligere været kræsen smiley

Men nu vil han kun spise meget groft wraphø og en håndfuld Hippolyt (Energi ?) ved hvert måltid. Han får så lun mash 2 gange dagligt og er vild med hestebolsjer, gerne lakridssmag smiley

Nogen der kan give en melding om, hvad der stikker ham? og hvilket mineral mangler han når han æder jord?

Mange tak smiley

Ulla

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest æder mos og jord
  • #1   4. feb 2015 Får han halm for ellers kan det være træstoffer han mangler smiley

• #2   4. feb 2015 Han står på halm og æder også af det smiley

Frygter han er ved at mutere til en elg smiley

• #3   4. feb 2015 sørg for at han får loppefrøsskaller - især nu når han spiser jord. Bare så han ikke lige får kolik mm.
    jeg køber bare HUSK i brugsen når mine trænger til en kur

• #4   4. feb 2015 Har de adgang til strå foder på
    Marken heste. Æder jo 16 timer i døgnet og vil altid lede efter mad især når der er koldt. Så han forsøger maske finde nogle små rødder i jorden
    Men får jord med op uheldigvis

Loppefrøskaller som der blir nævnt er en super ide for de får utroligt nemt sand kolik hvis de æder jord og tro mig det er ille sjovt at stå
    Med taler desværre af bitter erfaring smiley det kan være svære for dem at komme
    Sig over da jorden hænger tungt i tarmene aim
    Min Dyrlæge forklare mig...

• p
    p Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 23
    #5   4. feb 2015 har de ikke en balje med vitaminer, de kan slikke af a libitum, min den ene stoppede da der kom sådan en på marken. Hvad de mangler, ved jeg ikke. Mener den koster ca 150 kr og holder et godt stykke tid, når de først er dækket ind. købte den vidst i land og fritid. Og ja giv loppefrø for en sikkerheds skyld.
    Ellers så prøv at lave en prøve på hans hestepære og se om der kommer bundfald med sand

• #6   4. feb 2015 Mange tak smiley
    Han har adgang til godt hø ad libitum. Han er jo også gået fra foderet og det bliver nok svært at få noget så trist som loppefrøskaller lokket i ham smiley

Jeg vil prøve at finde en balje med vitaminer, som foreslået. Håber jeg får lov til at sætte den ved siden af vandet smiley

God aften

Ulla

• #7   4. feb 2015
    Ville hellere give en kur med Microvital end en vitaminslikbalje ;o)

Kommentér på:
Min hest æder mos og jord

Annonce