{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uddannelse med heste? Hvad skal jeg?
  • #1   21. jan 2015 Dét bestemmer man helt og aldeles selv, alt afhængigt af hvad man har det bedst med smiley

• #3   21. jan 2015 Ja men nu står jeg her og skal vælge.. smiley det er bare ikke fedt, for jeg har part på en unghest som ikke er tilredet helt, og jeg er begyndt at ride en alderssvarende hoppe.. smiley

• #4   21. jan 2015 Så tag og rid lidt på dem begge og find ud af, hvad du har det bedst med - det er kun dig, der ved det smiley

• #5   21. jan 2015 Jeg ville tage nummer to. At uddanne og ride heste op. Det kan folk betale sig fra. Giver du penge for part, så find en lækker part, som kan de ting du ønsker at bruge og rid det som du ønsker. Min mening

• #6   21. jan 2015 Jeg synes begge ting er fede, lige nu har jeg to 8 årige heste samt tilridning af ungheste. Det er selvfølgelig rigtig fedt, at ride en hest som kan sine ting, men på den anden side er der også noget utrolig spændende og fedt ved at tilride, at se den enorme udvikling der er ved de unge smiley

- Men ja, det er kun dig der kan bedømme hvad DU vil, og hvad DU satser på smiley

• #7   21. jan 2015 For det ville være noget HELT andet hvis jeg havde min egen, og jeg skulle tilride den, for nu er det jo kun min part.. hmmm..

• #8   21. jan 2015 min gamle hest (part) var en dygtig herre MB øvelser i dressur og LB i spring, en utrolig god lærerhest for mig, hvad jeg dog ikke har lært af den hest altså.
    Nu står jeg med en part som skal tilrides helt fra bunden (vi er i gang) og generelt skal den bare opdrages, hvilket er lidt mere problematisk end normalt da herren også er 10 år.

Alt efter hvor dygtig du er, så tag den "gamle" hvis man ikke er helt så dygtig endnu så er sådan en garvet hest, man kan lærer noget af, guld værd! smiley

• #9   22. jan 2015 Jeg vil hel klart anbefale dig at vælge en erfaren hest, som kan du selv kan lære noget af. Jeg kender desværre alt for mange tilfælde, af unge ryttere som har købt sig en unghest, som de slet ikke har kunne oplære ordenligt. Det ender altid med en uopdragen (måske endda småfarlig den hesten til tider tager styringen), samt ridningen ofte har nogle "huller" som resultat af en for uerfaren rytter.

Mit råd er derfor, at du bør finde dig en erfaren hest. - så kan du altid ude i fremtiden vælge at ride en ung, når både du og din træner mener at du er klar smiley

• #10   22. jan 2015 Jeg er også kun 13 år, så har mange mange år endnu!
    Tak for alle svarene smiley

• #11   22. jan 2015 Jeg har også haft valget. Du skal tænke på hvad DU selv vil og hvad du gerne vil opnå med din ridning. Dermed ikke sagt at du kommer længst med en hest der kan.. Jeg valgte dengang at få en næsten rå 4 års, som jeg kunne lære sammen med. Forinden da havde jeg dog haft lidt mere uddannede heste. Men man lærer utroligt utroligt meget ved at have unghest, men det tager tid tid tid og atter tid.. Så man skal være indstillet med den rettet synsvinkel, og man skal VILLE DET smiley

Kommentér på:
uddannelse med heste? Hvad skal jeg?

Annonce