Uddannelse med biomekanik (heste) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Da jeg afslutter gym om 1 1/2 år, tænker jeg over mine fremtidige muligheder i forhold til valg af uddannelse. Jeg har så tænkt over, at det lyder vildt spændende og meget interessant, når der bliver diskuteret ridestil og snakken ender på hestens biomekanik. Samtidig virker det også som et ret stort felt, så jeg tænker at der må være nogle uddannelser, som beskæftiger sig med læren om dette - er der nogle af jer fantastiske mennesker som har bud på sådanne uddannelser (evt om man bare kan studere biomekanik)? Det behøves ikke kun være heste, dog vil jeg helst undgå mennesker
Ellers har jeg tænkt over noget agrobiologi, er der nogen der har erfaringer med hvor "heste-præget/relevant" man kan gøre den? Og forslag til jobs efterfølgende?
På forhånd tak, Anna
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.097
Læser selv husdyrvidenskab på 1. år og vi har allerede lige kort i vores ene kursus rundet temaet "hest". Senere kan man så vælge fx noget anatomi og fysiologi, og på kandidaten er der også noget direkte ift. heste så vidt jeg husker
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.340
Er det reel uddannelse, eller mere bare kursus?
Bauque
Pokkers xD Jeg har nemlig set på husdyrvidenskab, men synes så jeg fandt frem til at agrobio kunne blive lidt i samme retning (og så behøves jeg ikke flytte til Kbh) - men det kan jeg forstå det så ikke er alligevel?
okt 2008
Hvis denne tolkning er rigtig, så vil jeg mene at husdyrvidenskab er bedre. Men som sagt, så ved jeg ikke mere om agrobiologi end ovenstående, som jeg end ikke er sikker på er rigtigt
mar 2009
Men altså, hvad kan man/hvad lærer man med husdyrvidenskab - og er du glad for det?
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
mar 2009
okt 2008
mar 2009
Blogger
Følger: 29 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 85
mar 2009
Måske jeg bare skal til København og læse husdyr
okt 2008
På husdyrvidenskab kan man vælge fag som fx afgrødelære hvis man har lyst til at vide noget mere om jordbrug-ish. Anatomi & Fysiologi er på husdyrvidenskab et tilvalgsfag fra puljen "Begrænset valgfri", men man kan altså få det. Vi har allerede i det første kursus vi har haft (Dyr, mennesker og samfund) haft temaet "Zoologi" hvor vi bl.a. beskæftigede os lidt med anatomi. Men det er altså kun en lille smule. Jeg regner stærkt med at skulle have A&F som valgfag når det lige passer ind
Derudover er der mere med ernæring på husdyrvidenskab end agrobiologi - det vægter naturligvis højt, hvis man interesserer sig for ernæring Det gør jeg i hvert fald. Og det hænger jo også sammen med fx præstationen dyret kan yde
Om jeg er glad for studiet?
JA! Det er simpelthen drømmestudiet! Der er lige nogle fag her på første år som bare skal overstås - Fx har vi kurset "Introduktion til erhvervsøkonomi" og det står mig langt ud af halsen og skal til eksamen i det her på onsdag! Men første år er lidt nogle basic-fag for at få en bedre forståelse for de ting der kommer i de følgende kurser. Sidst på året i blok 4 har vi fx endnu et "begrænset valgfri" kursus i "Genetik". Jeg ved ikke om de taler om at gøre det obligatorisk, men vi var i hvert fald automatisk tilmeldt det, hvis ikke vi ville have "Afgrødelære". Det var vi fordi der på 2. år er kurset "Avl og reproduktionsstyring" hvor det er godt at have haft noget genetik
Og ja så er der det sure med at skulle til KBH! Selv pendler jeg hver dag, og har 1,5 times transport. Der er vidst også folk fra min årgang der bor i Odense. Måske en i Kolding, men det er jeg faktisk lidt usikker på. Men jeg synes i hvert fald det er det hele værd! Hvis du har mulighed kan du jo måske komme i studiepraktik i oktober? Jeg var der selv i 2013 og det bekræftede mig endnu mere I at det var det jeg ville!
Jeg håber det hjalp dig lidt!
Der står noget mere om opbygningen af de to bachelorer her:
Husdyrvidenskab:
http://studier.ku.dk/bachelor/husdyrvidenskab/undervisning-og-opbygning/
Agrobiologi:
http://bachelor.au.dk/agrobiologi/
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Uddannelse med biomekanik (heste)