{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Ser vi det vi vil se? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, er mit spørgsmål om vi ser det vi ønsker at se, når vi set andre ride/træne?
Jeg er helt klar over at at det også afhænger meget af hvor erfaren man selv er bl.a.
Men hvis vi ser bort fra det, lader vi os så farve af de følelser, vi evt. har for eller imod personen, når vi sidder til stævner eller på nettet og vudere andres arbejde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ser vi det vi vil se?
  • #2   17. jan 2015 Det er jeg overbevist om, at man let kan komme til - hvis man forventer dårlig ridning så ser man dårlig ridning, hvis det er ens idol så ser man typisk god ridning. Det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men ja, jeg tror i høj grad vi kan komme til bare at se det, vi vil se, hvis ikke man øver sig på at være mere objektiv i sin bedømmelse smiley

• #3   17. jan 2015 Hjernen er indrettet så smart at den faktisk søger at bekræfte sin egen viden, så ja, medmindre det er totalt tydeligt eller man virkelig gør sig umage for ikke at se det man vil, så vil jeg mene at ens syn bliver farvet i større eller mindre grad alt efter omstændighederne.

• #4   18. jan 2015 Alt du observere igennem dit liv, vil altid være med egne briller.. Dvs du kan aldrig opleve noget objektivt, for du vil altid have en mening/holdning til det. Derfor ser to mennesker aldrig helt ens smiley

• #5   18. jan 2015 Som Emilie skriver så kan man aldrig være fuldstændig objektiv fordi man er farvet af ens tidligere oplevelser og erfaringer. Det er kun hvis man laver en iagttagelse hvor man KUN skriver fysisk ned hvad personen/e gør og siger at man er objektivt. I det samme man forsøger at forklare andet har man begyndt at tolke ud fra egne holdninger og erfaringer. smiley
    Mvh TT

• #7   18. jan 2015 Nej jeg er ikke itvivl om at vi bliver farvet af følelser og erfaringer, også mere end vi måske vil indrømme.
    Og jeg syndes at det er ret tydeligt herinde ind i mellem i diskutionerne.

Kommentér på:
Ser vi det vi vil se?

Annonce