{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

pause fra ridning - salg af hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg søger egentlig nogle råd.
Jeg overvejer lidt at holde pause fra ridningen af flere grunde. Jeg har ikke så meget tid da jeg går på gymnasiet. Jeg har også en knæ- og rygskade. Jeg kan godt ride med dette, men det kan gøre lidt ondt en gang imellem. Og så er lysten der bare heller ikke så meget mere. jeg synes det er sjovt når jeg først sidder på hesten, men orker det aldrig inden jeg kommer afsted og glæder mig sjældent til det.
Dog elsker jeg min hoppe og er rigtig glad for hende. Jeg købte hende efter jeg solgte min pony sidste år. Hun var vanrøgtet da jeg købte hende, men er blevet SÅ flot nu!

Har i nogle råd eller solstråle-historier? Enten hvor i har beholdt hesten eller hvor i har holdt pause.

Og mit andet spørgsmål går på hvor meget jeg mon kan få for hende? Penge er ikke vigtigst, det er et godt hjem. Det er en dejlig følelse hvis man ved hesten får det godt. Men er alligevel nysgerrig.

Hun er en Dansk Varmblod på 7 år.
Hun har været redet i 3 måneder.
Første måned ved berider og de sidste 2 måneder af mig hvor jeg har fået undervisning af samme berider tre gange om ugen.
Hun har stort potentiale indenfor dressuren med gangarter over middel og en god afstamning.
Far: Firenze dvh 900
Farfar: Fanal Prydsholm DH 410
Morfar: Akinos dve 659
Hun er dog stadig meget opmærksom og kigger i hjørnene i trav, men ikke i gallop. Hun er lidt stiv i traven på højre volte men god på venstre. Hun sænker hovedet fint af sig selv.
Hun har den flotteste bygning.
Har ikke lige så mange billeder af hende på computeren, har kun et fra inden hun startede ridning, så hun har flere muskler og mere sul på kroppen nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pause fra ridning - salg af hest
  • #1   11. jan 2015 Jeg kan godt forstå hvorfor du har det sådan, men jeg ville vente med at tage store beslutninger indtil foråret når de er kommet på sommer fold. Det kan være dit overskud forsvinder pga vejret og kulden. Det prøvede jeg sidste år.. Jeg har selv knæ problemer som også gør ondt når jeg rider, men i dressur sadlen med et par bow balance bøjler bliver smerten meget mindre end uden dem. Det rigtige udstyr kan helt klart hjælpe mod dine smerter:)
    Jeg har en 3 års som jeg også overvejede at sælge, er lykkelig for at jeg ikke gjorde det fordi han er min lille baby nu og ville aldrig kunne sælge!
    Måske skulle du udlåne hende et stykke tid og se om du overhovede ville kunne holde ud at sælge hende?

• #2   11. jan 2015 Jeg havde brug for eb pause fra min hedt grundet personlige omstændigheder og psykisk sygdom. Jeg havde rigtig mange muligheder oppe qt vende. Jeg har selv avlet min hest og har derfor haft ham hele hans liv. Jeg overvejede også salg. Men endte med at udlåne hasm et år og det er det bedste jeg har gjort. Jeg har nu fpet ham tilbage og har meget mere overskud til han ebd før, jeg hasr også lsvet nogle justeringer i forhold til opstaldning og pasnig så jeg ikke selv står med det hele, men har plads til en møgdqg i ny og næ.

• #3   11. jan 2015 jeg mister altid lige pludselig lysten til min dreng, men så går der et par dage også er det væk. Jeg kender ikke til det i længere perioder. Men jeg vil da gerne følge forummet og se, hvilke svar der kommer.
    held go lykke smiley

• #4   12. jan 2015 Jeg har holdt pause i snart to år. Jeg har stadig min hest, og tager en tur engang imellem, og er også derude hver anden eller tredje dag. Jeg valgte ridning fra, fordi jeg kun kan ride i sommerhalvåret, og det er generelt bare besværligt, der hvor hun står. Omvendt har hun det bare så godt hvor hun er, så jeg kan ikke nænne at flytte hende. Og så er der dejligt billigt. :o)

Jeg kunne heller ikke få mig selv til at sælge hende. Jeg ved at hun er en hest med lidt specielle behov. Hun er en ældre hoppe, der hverken vil fungere som normal ridehest, grundet alder og den lange pause, ej heller som skovturshest, grundet seperationsangst. Og pga. sidstnævnte, dur hun heller ikke som selskabshest, med mindre der er mindst to andre heste.

Har du overvejet at udlåne din hest, eller finde en part? Som nogle er inde på, får du måske tid og lyst til sommer. Eller måske om et år eller to, og så fortryder du, at du solgte. :o)

• #5   12. jan 2015 Jeg kender alt til det med man ikke magter det, sådan har jeg haft det et par gange i min ridetid..

Hvis du har råd til det ville jeg beholde den evt. finde en part, sørg for den står et sted med fuld pasning så du i realiteten ikke behøver derud hver dag så det ikke bliver en tvang, hvis du har en part er det endnu mindre en tvang..

på den måde kan du finde ud af om du helt ikke gider mere eller om du rent faktisk kommer til at savne det, gør du det er det jo godt du beholdte den, gør du ikke ja så er det på tide at sælge..

men ville helt klart give det en chance for at få lysten tilbage..
    jeg har altid fået lysten tilbage efter et par måneders tid..

Kommentér på:
pause fra ridning - salg af hest

Annonce