Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
(Vil lige sige, at dyrlægen vil blive kontaktet i morgen om råd)
Jeg har en hest på snart 20 år, der igennem sine unge dage led meget af kolik og skader. Derudover har hun haft kolik 3 gange på 2 år mens jeg har haft hende.
Sagen er den, at hun ikke er sig selv mere. Det er ikke hvor hun står der stresser hende, da hun er omringet af rolige omgivelser. Men hendes ribben begyndte at vise sig (hun er ved at blive fedet op) men hun er stadig MEGET rund, så en mærkelig form for overvægt/undervægt jeg ikke kender til. Andre dette er sket ved?
Man kan tælle hendes ribben men som sagt, er hun stadig rund.
Hun er dækket ind med vitaminer og mineraler, så det er heller ikke der, den trykker.
De sidste par måneder har hun bare ikke været sig selv, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre udover at spørge, om andre har oplevet dette og hvad i ville gøre, hvis i stod i mit sted?
Det er min første hest nogensinde, og synes fandme det er hårdt. Hun har været meget syg, halt og jeg ved ikke hvad. Derudover har hun smidt min part af, hvilket heller ikke er noget hun normalt gør.
Men HG, jeg har brug for vejledning, råd eller opmuntrende ord.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
aug 2012
Følger: 45 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 397
Orm kan muligvis være, men virker ikke sandsynligt.
aug 2012
aug 2012
Hun er rund om maven men har hun altid været lidt, men man er så begyndt at se ribbene lidt.
jul 2008
Følger: 37 Følgere: 41 Heste: 3 Svar: 27
aug 2012
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
Det viste sig at hendes levertal ikke var så gode. Hun skal have taget endnu en blodprøve om noget tid, for at se om tallene er blevet værre, og derefter skal der tages en beslutning.. imellem tiden skal jeg prøve at fede hende godt op, hvilket er svært da hun har været forfangen et par gange, og derfor bestemt ikke må få for meget lækkert mad..
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 153
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
Hvad ville i gøre?