At stå uden hest og savne det ekstremt {{forumTopicSubject}}
Godaften med jer
Kender I det med at stå uden hest, og bare savne det helt vildt meget?
Jeg har stået uden egen hest siden sommers, da min sidste fik tarmslyng og måtte aflives, og det er ikke nemt at gå fra at have haft eget hest i 15 år uafbrudt, til at stå uden..
Jeg skal selvfølgelig have hest igen, men den rette hænger ikke lige på træerne (vil gerne have en welsh sek. D stor pony/lille hest så ung som mulig som ikke er redet så jeg selv kan præge og "bygge" den som jeg vil ha den - har kigget på diverse stutterier og almindelig marked, uden held).
Der er selvfølgelig en masse muligheder som part eller lånehest, så man i det mindste har noget at hygge med, men det er bare lidt sjovere hvis det ikke er en man skal af med igen og som er den rigtige.
Åha jeg synes det er hårdt, og gad vide hvornår jeg finder den rette? jeg er så desperat for at få min egen igen - dog ikke så meget, at jeg vælger hvilken som helst...
Ved ikke jeg vil med indlægget - måske nogle der står i det samme, eller nogen som kender nogen der sælger sådan en type hest? Synes godt nok jeg har kigget mange hjemmesider igennem efterhånden
aug 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 185
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
aug 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 185
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Jeg havde meget svært ved at indfinde mig med, pludselig ikke at have hest efter 9 år.
Blev så tilbudt en hest et år efter, som jeg havde kendt i 4 år, og takkede ja til, men det gik desværre ikke, ham havde jeg i ca 8 måneder.
Så her efter ca et halvt år tænkte jeg, at jeg ville forsøge at finde en part, bare for at have noget at give mig til, men endte med at "komme til" at købe en pony.
På ingen måde det jeg gik efter, hvis jeg skulle købe hest igen (hvilket ellers ikke var planen jeg skulle inden for den nærmeste fremtid). Ville gerne have en på mellem 135-150 i stg, robust bygning (gerne noget Welsh), med tavle, hingst eller hoppe, max 3 år (ifølge min underviser dog en ældre rutineret mulle), og helst ikke noget med pletter.
Ham jeg har købt er små 120 (bliver ifølge dyrlægen muligvis omkring 125), mellem af bygning, blanding af Shetlænder, Dartmoor og ? (far er ukendt), hingst, 3 år og brun broget.
Såå, køn og alder passer da.
Men jeg var slet ikke i tvivl om, at det skulle være ham, kemien var bare helt perfekt allerede ved første møde!
Så ja, men med at de kommer når man mindst venter det, og at man aldrig ender med det, man egentlig gik efter, det passer vidst meget godt.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
At stå uden hest og savne det ekstremt