1.532 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Dressursadel: Højt mankeben og bred ryg Dressursadel: Højt mankeben og bred ryg

Hej kære Hg'ere!
Jeg står med en hest der desværre var blevet urengående pga. sadlen, i følge min osteopat og massør, Gitte Søby.
Den kan muligvis laves om til ham, selvom den har været igennem sadelmager 2 gange, passer den ham dog fortsat ikke. Jeg skifter så også sadelmager nu, da hun forsikrede mig om at den lå på ham som den skulle. han har dog mistet muskelmasse i sadellejet og har været låst i hals og lænd pga. sadlen og også være spændt i det meste af kroppen. så hvis den nye sadelmager siger den ikke kan komme til at fungere, så må jeg jo have en anden sadel.
Han har indtil videre gået med en Grand Gilbert Passier sadel, men den har jeg jo så ikke kunnet for lavet ordenligt om til ham. Da jeg fik ham, gik han med en Albion SL, som var syet til ham, men desværre blev den stjålet for 2 år siden.
Han har et højt mankeben, er bred henover ryggen og har et forholdsvist dybt sadelleje. Han har enormt rygsving og jeg vil gerne have en sadel med mere støtte i sædet og i knæpuderne.
Er der nogen der har forslag til dressursadel med disse egenskaber? Min Windsor Elite sadel kunne heller ikke ligge på ham. og jeg er ikke vild med mærker som Wintec, Bates eller Kentaur. Men mine behov er selvfølgelig knap så vigtige som min hests!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dressursadel: Højt mankeben og bred ryg
  • #1   29. dec 2014 Ville havd forslået kentaur, men hvis den ikke dur, så går det jo ikke smiley

Hvad er der ved de sadler du ikke kan lide ved dem? smiley

• #2   29. dec 2014 Sissel:
    Jeg har redet i en del af mine veninders kentaur sadler og jeg føler mig bare virkelig ubekvemt i dem. Selvfølgelig er min hests behov meget større end mit, så hvis sadelmager foreslår mig sådan en engang efter nytår, så må jeg jo indfinde mig med det. Men de 3 jeg har prøvet, som i øvrigt var forskellige modeller, der fandt jeg bare ingen ro og synes faktisk de var en kende ubehagelige at sidde i smiley

• #4   29. dec 2014 og Wintec sadler er pga. kunststoffet. Jeg føler ikke helt jeg kan bevæge mig særligt frit i det.

Bates sadlerne er lidt en læder udgave af wintec. Der kan flyttes på måden stigbøjler hænger og knæpuder osv osv. og der skaber bare for meget uro for mig. Min hest er i forvejen enormt besværligt at sidde på, da han har enormt rygsving og alt bevæger sig på ham. Så skal sadlen helst være nogenlunde "stationær". smiley

• #5   29. dec 2014 Ja okay, det dur heller ikke. Hvad med den albion du havde før? Hvis den lå godt på ham, og du godt kan li den, så kan den jo være en mulighed? smiley

• #6   29. dec 2014 Jeg er blevet foreslået den nye Passier Optimum cutback Special - men jeg kan bare næsten ikke finde nogen brugt, andet end de står til næsten nypris..
    Men jeg skal evt. prøve min undervisers Passier Optimum, engang om ikke så længe. Er der nogen der har erfaring med denne og heste med højt mankeben og bred ryg?

• #7   29. dec 2014 jeg prøvede at købe en Albion SL identisk med den han havde der blev stjålet, men fik at vide at 2 sadelmagere at den absolut aldrig kunne ligge på ham. Det er så 2 sadelmagere jeg aldrig vil bruge igen. Den ene er forfærdelig dyr og ikke særlig god, den anden en sær snegl, der ikke har styr på tingene og nu har haft mine 3 sadler inde og lave for gud ved hvilken gang i løbet af de sidste 2 år...

• #8   29. dec 2014 Føj, man skulle tro mange af de saddelmager, bare vil tjene penge. men de er ligeglad med om det rent faktisk passer til hesten, ellers splitter de en sadle af som fungere før, og næsten er ubrugelig når man får den retur.. smiley

• #9   29. dec 2014 Jeg ville hører den nye sadelmager omkring samme albion igen smiley også tænker jeg Kieffer? De fleste af deres sadler har cutback smiley

• #10   29. dec 2014 Hvad Sadelmager vil du bruge? Jeg vil anbefale at få en sadel med uldstopning, da det andet tit bliver hård og ikke ligger godt efter hesten

• #11   29. dec 2014 Bruger selv Gitte, hun er en mirakel dame:)

• #12   29. dec 2014 En frank baines model omni kunne være en mulighed, Ellers er Clif Barnsby også et godt bud, begge er engelske mærker med kvalitet der er på siden af passiers smiley

• #13   29. dec 2014 Cliff barnsby har jeg ikke gode erfaringer med. Syntes jeg sad skidt, og den passede ikke min hest, men det er self forskelligt fra hest til hest smiley

• #14   29. dec 2014 Jeg har kontaktet Kit Hansen og Niels fra Skals nu her.
    Vi brugte Niels da min mor stadig havde hest. Da en af mine veninder havde en af de sadelmagere jeg omtaler ude, synes jeg hun virkede enormt proffesionel og hun boede en del tættere på, så jeg tænkte det var nemt. Men det er derfor min hest så nu har stået halt med rygsmerter. Så jeg prøver Niels igen. Han er lidt langsom, men man kan altid bede ham om at rubbe neglene lidt. Ham har jeg egentlig ikke haft problemer med nogensinde. Hvis det ikke fungerer, så kører jeg til Kit Hansen. Har næsten kun hørt godt om hende. Så det tror jeg, at jeg må prøve hvis det er.

• #15   29. dec 2014 Mine sadler har forresten altid haft uldstopning smiley

• #16   29. dec 2014 Jeg har en hest med højt mankeparti og valgte derfor en Frank Baines Omnio, som er specielt fremstillet til dette. den har et meget dybt sæde om meget støtte, en virkelig fantastisk sadel

• #17   29. dec 2014 Jeg var rigtig glad dor kieffer på min som også havde en meget høj manke og kunne kkke finde andet der kunne ligge på ham smiley

• #19   29. dec 2014 Jeg kan kun anbefale Jeremy Rudge - har selv en Fusion, som jeg er rigtig glad for.
    Har en stor bred Oldenborg, med runde ribben og stort rygsving og har selv dårlig lænd - den er den eneste der har kunnet tilgodese os begge.

Kommentér på:
Dressursadel: Højt mankeben og bred ryg

Annonce