1.037 visninger
|
Oprettet:
Hvilken dressursadel? {{forumTopicSubject}}
Til min hoppe med højt og markeret mankeben
Leder efter en sadel uden for meget knæpude. Den må gerne have et dybt sæde og bom er ca. størrelse mellem (medium?)
Dette er ikke en annonce, men søger forslag til sadler der kan passe hesten. Sadlen må ikke være "for lukket" foran, da hesten har et højt mankeben.
Har kigget på en Trainers Mariel (havde denne ved sælger) og lidt andre modeller.
Hesten har pt. en springsadel i 16,5".
På forhånd tak (:
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
Og det er det sikreste, så slipper du forhåbentlig for en masse problemer med mange sadler og måske en hest med ondt i ryggen.
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Men jeg ville også få en kompetent sadelmager ud for at se hvilke der vil kunne passe
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
Knæpuderne ser meget større ud end de føles.. Jeg har en hoppe med et sygt markeret mankeben, og det er den eneste sadel der har kunne ligge på hende. Sadlen har et dybt sæde med ekstra blød polstring.
Prisklasse fra ny: 8.500 pt. og brugt ligger de til omkring 6-7.000, hvis de er super pæne og velholdte
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Ellers laver kieffer nogle sadler som har dybe sæder og som er meget åbne foran.
Kieffer wien og kieffer lech har ikke så stor støtte.
Kieffer har desuden den fordel at de kan ændres i bommen ved sadelmager
mar 2010
dec 2009
kentaur køber du da med et bom fit, altså fx fit 3, hvor kieffer købes med standard bom og tilpasses til hesten
Så måske kan kentaur tilpasses en smugle, men ideen er ikke helt den samme som ved kieffer
mar 2010
Jeg har endnu ikke hørt om en model der ikke kunne indstilles.. Dog er der ikke ret mange der gør det, da det er en speciel sadel.
Hest og co. har speciale i det.
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
Har selv en elektra, som er den bedste sadel jeg nogensinde har siddet i.
Den har godt nok lidt store knæpuder, men det føles ikke så slemt.
jun 2010
Følger: 54 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 765
de er super gode og passer godt på hesten.
Jeg har den selv på min Dame =)
info:
Isabell Werth Sadlen er blevet forbedret, nu sidder man endnu tættere i kontakt med hesten.
Isabell udtrykker det: "Min hest er mit kontor, jeg sidder i den 8 timer om dagen. Jeg har spillet en aktiv meget rolle i hele udviklingsprocessen. Du kan stole på egenskaberne i min sadel, man får en udsædvanlig tæt og glidende kontakt og en fantastisk følelse af hesten"
Efter ca 5 års udviklingsarbejde er denne nye sadel endelig gjort færdig i alle detaljer.
Unik verdensmestersadel, i den oprindelige Wintec model blev Isabell Werth Olympisk guldmedalje vinder i 1996. Den har de samme uovertrufne egenskaber som den nye Bates Isabell sadel. Udviklet i tæt samarbejde med verdensmesteren, Isabell Werth. Fremstillet i vedligeholdelsfrit Equisuede læder, der giver et perfekt greb og bliver ikke glat, når det er vådt. Kan benyttes under alle vejrforhold. Super stødabsorberende materiale. Ekstra dybt sæde med smal talje. Tilbagetrukne stigremslåse. Sorbtec knæpuder. Tyndere sadelpuder i det revolutionerende CAIR luftsadelpude system, der forhindrer trykpunkter og konstant tilpasser sig hestens facon og gør den mere fri og afslappet. Justérbart flexibloc system. 10 års garanti på sadelbommen. 5 års garanti på luftsadelpuderne. Udskifteligt kopfjern. Leveres med medium kopfjern. Incl. sadelovertræk
Let tilpasning med et nye Easy Change Fit Solution system.
Perfekt drivende bom og sæde udformning
Utrolig god pasform
Super Enduro sæde skum giver holdbart og blødt sæde
Bløde Sorbtec knæpuder som former sig efter rytterens knæform
Equisuede læder der giver et perfekt greb og bliver ikke glat i regnvejr
Stigremslåse placeret 5 cm ekstra tilbage for ekstra korrekt opsidning
Knæstøtter (FlexiBloc) sikrer korrekt knæplacering
Justerbar Y gjord for helt stille sadel placering
Kvalitetspaneler som er smalle i taljen
Tynde indbyggede brede luftpuder, der sikrer en lav vægt belastning
Udskifteligt kopjern
dec 2009
Miss Kristina:
Isabell werth er klart en fin sadel, men den duer, efter min mening, bare slet slet ikke til en sadel med markeret lansemærke, da den vil komme til at ligge alt for tæt på foran..
mar 2010
dec 2009
dec 2009
Hvilken dressursadel?