Useriøse købere :( {{forumTopicSubject}}
Jamen altså...
Jeg har en hoppe til salg og som vi alle ved er det altid lidt følelsesmæssigt æv, at skulle skille sig af med sine kære dyr.
En interesseret køber kontakter mig... Stiller en masse spørgsmål som jeg svarer på. Hun er interesseret og vil rigtig gerne komme og se på hende, men hun har ingen bil og skal tage bussen, fair nok, jeg skal da nok hente hende ved det nærmeste busstoppested.
Vi uddeler telefon numre og jeg venter til igår, hvor jeg skriver og spørger hvad tid hun regner med at ankomme ved bussen (idag).
Intet svar. Jeg sender en sms også... Intet svar.
I morges skriver jeg både på facebook og sms og kan se hun har tjekket beskeden - intet svar.
Her bliver man altså pænt muggen og rimelig meget skuffet over folks ligegyldighed overfor andre mennesker!
Hun dukker selvfølgelig ikke op. Jeg har jo så holdt andre mulige købere hen, fordi jeg havde lavet en 'aftale' med denne useriøse køber først.
Jeg har sat halvdelen af min dag til side for at være klar - gjort ponyen lidt ekstra pæn ect... For hvad.. en køber der ikke engang kan tage knoglen og melde afbud!
Nøj hvor dette er belastende.
Andre der har prøvet noget lignende?
Det endte med at jeg ringede og lagde en telefonsvarer besked, hvor jeg fortalte om hvor skuffet jeg var, men jeg ønskede hende dog stadigvæk en god jul. Nu er jeg røget på hendes filterliste herinde, oh yes,!
... og hvis du læser dette 'useriøse køber', det eneste du skulle have gjort var at melde afbud. Det er iorden man skifter mening, men det er ikke iorden at spilde folks tid og holde dem for nar! Lær at opføre dig ordentligt - du er en voksen kvinde!
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
hørte ikke et ord fra dem fra den dag vi aftalte tid..
okt 2006
Følger: 92 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 69 Svar: 253
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Havde en hest i ridning i Holstebro en overgang og der skulle komme kunder til den.
Kørte fra Aalborg til Holstebro, da rytter ikke kunne vise frem den dag pga stævne og kunder kunne KUN den dag.
10 min før vores aftale, sms'ede kunden at de altså ikke var interesseret alligevel
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
maj 2006
Følger: 181 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 559
Hvordan kan det lige være man ikke har rygrad nok til at opføre sig ordentligt??
Det mindste man kan gøre er da at melde afbud, specielt når seælger skriver og spørger, så er det da nemt!!
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
maj 2006
maj 2006
jul 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 11 Emner: 38 Svar: 617
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
dec 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 333
Kan blive så gal over sådan noget. Man jer dog op og sig, at I ikke kommer alligevel i stedet for at spilde vores tid.....
nov 2008
Følger: 36 Følgere: 39 Heste: 8 Emner: 14 Svar: 145
dec 2012
Følger: 150 Følgere: 124 Heste: 12 Emner: 183 Svar: 1.951
Hun kom og prøvede ham og det gik bare rigtig godt.
Efterfølgende fik jeg en sms, at hvis jeg ville ha' at hun skulle ride min hest, så skulle han flyttes tættere på hende og det sted hun krævede han skulle stå, kostede 2000 om mdr, en udgift hun forventede jeg afholdte.
Skrev også meget undrende, om hvorfor hun havde spildt min tid, hvis hun syntes der var for langt, afstanden var jo ligesom ikk blevet kortere eller længere..
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 245
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
Tilgengæld går det også den anden vej, med useriøse sælgere.
Godt nok er det ikke så alvorligt, men det er stadig træls, når man har skrevet på en part, hvor ejer lige skal have en ud at prøve men nok skal vende tilbage bagefter - uanset svar fra prøver. Så har man måske lige nogle andre muligheder på hold, indtil efter man har fået svar, for ikke pludselig at have alt for mange bolde i luften - men så hører man sku bare aldrig fra dem igen, og de andre muligheder man havde har allerede fundet nye. Øv!
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Har sågar endda oplevet at en "køber" dukkede op og lige vejede 100 kg mere, end jeg regnede med.
I min annonce stod meget tydeligt, at hesten kun skulle lånes ud til en, der ikke vejede mere en 20% af 450 kg, at det udelukkende var en skovturshest, og at hun ikke rigtig kunne så meget på en ridebane, kun blev redet bidløst og i en lammeskindssadel.
Damen, der møder op, vejer omkring 180 kg (helt seriøst....), vil bruge min pony til ridebaneridning på en rideskole, og tør ikke ride i skoven efter en uheldig oplevelse. Fair nok man er blevet nervøs og ikke tør ride tur, men så skal man da ikke dukke op hos en skovturshest på kun næsten 4 år?
En anden "køber" dukkede også op. Hun ville gerne prøve hesten, selvom jeg, igen, tydeligt havde fortalt, at hesten ikke var sandkassehest. Hun ville prøve hende på ridebanen, og hun var nærmest forarget, da hun opagede at det var uden bid.
Mens vi er oppe på ridebanen, kommer en anden opstalder derop med sin traver. Opstalderen har almindelig bomsadel og almindelig trense med engelsk næsebånd på. Da damen ser det, udbryder hun: "Se, det er sådan, en hest skal se ud, når man skal ride på den! Det er det rigtige udstyr!"
Og damen vidste altså godt, hvad hun gik ind til, da hun kom....
Nå, men hun er selvfølgelig ikke imponeret over min hest, og inden hun stiger af hende, siger hun: "Nå, jeg vil anbefale dig at sende hende til en helt almindelig rideskole, så hun kan få noget pli! Køb en rigtig trense og et bid, få dig en bomsadel og lån hende ud til en rideskole, så hun kan blive tilredet på den rigtige måde."
Desuden fortalte hun om, at den hest, hun skulle låne, skulle stå alene i 3-6 måneder, for hun skulle lige finde et ordentligt sted, den kunne stå, og indtil da måtte den stå hjemme på hendes egen jordfold uden kammerater....
Endte med at beholde dyret - ikke tale om jeg vil sende ponyen ud til sådan nogle mennesker!
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 61 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 877
Useriøse købere :(