{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Skovturspart -gider folk det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min hest har fået konstateret gigt, og skal derfor gerne holdes i gang. Så jeg har leget lidt med tanken om part, dog er det ikke noget der er relevant lige nu (ville tidligst blive til foråret).

Da jeg helst selv vil tage mig af dressuren, har jeg spekuleret i, om man kan finde folk der ønsker en skovturspart? Altså en person der rider ens hest i skoven 1-2 gange om ugen, men som ikke laver andet end at ride i skoven. Der er mere eller mindre 0 meter til en fin skov, da løsdriften grænser op til skoven.

Findes den slags folk? Eller vil alle parter gerne ride dressur eller springe? Synes nemlig mest det er det folk søger, altså spring- eller dressurpart..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skovturspart -gider folk det?
  • #1   14. dec 2014 Tror det er muligt at finde en som bare gerne vil tage nogle hyggetur en gang imellem smiley men det kræver jo at hesten er rolig og der er fine turmuligheder. smiley

  • #2   14. dec 2014 Altså hvis din hest opføre sig ordenligt på tur tror jeg da helt sikkert det ville være muligt smiley Jeg havde en skovturspart engang men sagde den op da hesten simpelthen var så irriterende at ride tur på.. Han blev bange for vildt meget.. Og det gad jeg jo så ikke.. Men hvis din er sød og nem på tur kan jeg ikke se at du ikke ville kunne finde en smiley

  • #3   14. dec 2014 Hvis din hest er velopdragen, rolig og nervefast, så tror jeg folk ville være interesseret. Men prisen skal nok ikke være det vilde og voldsomme, eftersom hesten jo kun må rides i skoven smiley

  • #4   14. dec 2014 De findes bestemt - jeg kender flere skovturspartryttere og jeg ville da selv overveje det hvis jeg ikke selv havde en ponybasse. Det vigtigste for at kunne finde en der vil er at hesten er attraktiv at ride skovtur på, dvs. at den er rimelig trafiksikker, ikke dør af skræk over en fasan, afslappet på tur og ja - en generelt god og stabil skovturshest.

  • #5   14. dec 2014 Jeg har primært redet skovture. Men da jeg også kan lide at springe lidt ville jeg vælge fra hvis jeg slettes ikke måtte dette. smiley Men der findes nok nogle der vil smiley

  • #6   14. dec 2014 Har ikke planer om at tage noget for det. Vedkommende skulle bare selv betale skovkort, da det er personspecifikt. Det er 1200 om året, altså 100 kr. om mdr.

    Men det er stadig kun en tanke. Min hest er ik super erfaren, da han kun er blevet redet i ½ år i alt, men af en hest at være, er han rimelig idiotsikker (dog uden at være "kedelig"). Det eneste han spadser over er hunde, og det kunne sikkert trænes væk.

    Min hest er ikke tilsprunget, men hvis vedkommende var dygtig nok, havde jeg ikke noget imod at de gjorde det. Skulle dog være en rigtig dygtig rytter så!


  • #7   14. dec 2014 Altså jeg er nærmest 100% skovtursrytter, så jeg ville synes det var skønt. Jeg interessere mig ikke for spring (er lidt små-bange for det) og dressur bliver aldrig rigtig mig, så en skovturspart havde været perfekt, hvis jeg ikke havde haft min egen smiley

  • #8   14. dec 2014 Som de andre også skriver så hvis din hest er sød og god på tur så er der helt sikkert interesserede smiley

  • #9   14. dec 2014 Helt sikkert, du skal nok finde en der vil det:-) har selv været en smiley

  • #12   14. dec 2014 Det kommer nok an på hvor i landet du er..

    Jeg selv søger skovturspart til min 20 år hoppe ( Men det kan virkelig ikke mærkes på hende!)
    syntes det er svært at skulle overlade sin lille guldklump til fremmede!. Det er også derfor at jeg oftes bruger parter som jeg kender selv, eller andre har anbefalet smiley


  • #13   14. dec 2014 Jeg ville med glæde tage imod en billig/eller gratis skovturspart en gang eller to i ugen, hvis der fandtes sådan en tæt på (/ . Har selv kun en utilredet hestebasse - så man kan godt savne at sidde på ryggen af dem (;

    Så ja, prøv (: !


  • #14   14. dec 2014 @ Valhall: Han står på Køge-egnen.

    @ (V)engel: havde faktisk fundet en jeg kender, som skulle være begyndt at ride ham. Men det var før jeg fik ham scannet og fandt ud af han havde gigt. Og dyrlægen har sat en maks vægt på 80 kg (uden sadel) i forhold til rytterens vægt og hun vejede desværre mere, så måtte droppe hende igen. Og alle de andre jeg kender har selv egen hest. Ellers er der ingen restriktioner, kun rytterens vægt jeg skal være obs på..

    @ alle. Jamen det lyder jo ikke helt umuligt så. Tak for svar! Når der begynder at komme lidt blade på træerne osv igen, vil jeg overveje at lave en partannonce så smiley


  • #15   14. dec 2014 Min drømmepart er en jeg både må ride ture og dressur på. Men lige nu er jeg i en situation, hvor jeg ville nøjes med at klappe en hest, hvis bare ejeren er indstillet på at jeg har en utrolig fleksibel (både positivt og negativt) hverdag. Alt kan ændre sig med meget kort varsel.
    Så jeg ville være interesseret i sådan en part, hvis ejer kunne leve med hvordan mit liv er pt smiley


Kommentér på:
Skovturspart -gider folk det?

Annonce