afbealting afbealting
Nogle som vil dele deres erfaring med afbetaling ved salg af heste, vil meget gerne høre gode som dårlige historier. Samt nogle forslag til systemer ved afbetaling på en hest.
fordi jeg kan sagtens forstå dem som vil købe en hest som er i orden, men ligger ikke lige inde med et større penge beløb ved køb af hest.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
Jeg har altid lavet en kontrakt på det hele selv datoer på hvornår beløb og hvilket beløb der skal betales og rest beløbet, jeg skriver også at hvis der ikke bliver betalt rettidigt så annulleres aftalen uden mulighed for at få udbetalt allerede indbetalte beløb.
Det gik rigtig godt, lige til den dag hvor hesten var væk, damen flyttede og jeg har hverken set damen eller hesten og hun skylder stadigvæk 2500,- men jeg kan ikke finde hesten, da den er solgt.
Så prøvede jeg med at hesten blev ved mig til den var afbetalt og de skulle stå for udgifterne, de betalte 3 gange, men denne gang havde jeg jo hesten så pyt.
Jeg tror ikke jeg er så vild med afbetaling mere, men hvis jeg skulle få den ide, så skal de betale opstaldning med fulpas og afdrag oven i, papirerne på hesten får de bestemt først når det fulde beløb er betalt.
Jeg vil nok også i fremtiden forlange at køber giver mig pengene til at ejerskifte hesten, for det glemmer folk også.
Jeg vil heller ikke sende en hest på prøve, de må komme her og prøve lige så meget de vil.
Jeg har haft flere heste udlånt, nogle steder går det godt andre får man mange problemer, bla at hesten kommer tynd hjem, kommer hjem uden at man får noget at vide 4 år for tidligt.
Min opfattelse er nok bare at folk er fulde af løgn og snyder hvor de kan.
Jeg ved godt at der er mange søde mennesker, men de andre ødelægger det jo for alle
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 4 Svar: 8
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.229
(Vi har ikke arbejdet med større beløb end, at det har kunne lade sig gøre på denne måde, med at hesten bliver ved os)
Men vil til enhver tid fortrække et salg
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 8
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 688
Har gjort det med 2 heste.
De blev på adressen til de var betalt, og ny ejer betalte så foder i mens.
Der var lavet kontrakt på afbetalingsbeløbet hver måned og dato for betaling.
Alle papir på hesten blev hos mig til alt var betalt.
afbealting