11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Dagens optur! {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid haft en mobs hest når hun så sadelen, mobs hest når underlag blev lagt på, når sadel blev lagt på og når gjorden blev spændt.
Hesten bliver jævnligt tjekket, så der er ikke rigtigt noget og sætte en finger på vdr. smerte. Samtidig har jeg også hældt godbidder i kræet i store mængder, for at få hende lært og belønne adfærd der er ok med det hele.
Men nix, stadig et surt kræ.
Nu har jeg så fået en lakridssliksten sammen med noget andet i advendtsgave. Hesten ELSKER den.
Så jeg gav det et skud og afprøve under opsadling.
Og sørme om ikke, om kræet glemmer alt om hende og der absolut ingen sure miner er
Så nu håber jeg, at kunne give nogle gode oplevelser med det hele og måske kunne trappe ud af slikstenen efter lidt igen ;o).
Andre der har gjort en opdagelse eller haft optur her i dag eller i weekenden?
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
Min optur i weekenden må være den ridetur jeg gjorde mig dagen efter min hest havde fået message, jeg kunne så tydeligt mærke at hun var blevet meget mere afslappet i hele kroppen, samt hun brugte sig selv meget bedre
jun 2007
Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.252
Min optur i weekenden har helt sikkert været stævne på min søsters pony i går, det var vores første stævne sammen, og så skulle vi starte mod alle hestene, da jeg er 19. Skulle ride LB2 og LB3 (bredde klasse).
Han er egentlig springpony, men da min søster er på efterskole og jeg er dressurrytter har jeg sat mig for at få redet noget dressur i ham (noget der aldrig er gjort meget ved). Men har fået SÅ mange kommentarer fra folk om at det var spild af både tid, kræfter og penge, men ¨vi fik da lige bevist i går, at med troen på det, tålmodig hed og massere af vilje, så kan ALT lade sig gøre! Vi red LB2'en til 60,33%, og red så LB3'en til hele 68,62% og vandt klassen, hvor 2. pladsen fik omkring 65%, så jeg sidder bare med verdens bedste følelse, så lige nu kan folk bare komme an, jeg tror på pony, og at vores mål om nogle LA-klasser (hest) i løbet af det første ½ år af 2015 er til at kunne klare:D
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
Jeg har gjort det sammen med min hoppe i 2 mdr og nu efter 1 år uden sliksten, er hun slet ikke gjord/sadel sur på stalgangen under opsadling. Hun har fundet noget andet at give hendes opmærksomhed på..
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 35
Godt at høre at der er håb for os med sure krikker
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Bare lige husk at hvis hesten er sur - så husk og få den tjekket af en fys, osteopat e.l :o) Så man sørger for at hesten ikke er sur fordi den har ondt, da det ofte er tilfældet ved gjordspændninger.
dec 2010
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Så der jo klart en årsag :o) Bare hesten så er tjekket af en fys bagefter, for at de spændninger hun har fået af sadelen er løst.
En sur hest kan desværre også være en hest med mavesår.
En undertrøje er lidt en lappeløsning - fordi et dækken der skraver passer ikke, så det kan være hun kigger surt, fordi hun er øm hvor trøjen ligger.
dec 2010
Dagens optur!