{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Hvornår er opstaldning for dyrt? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på, hvor går jeres grænse for, om opstaldning er dyrt eller ej? På mit sted er dette hvad jeg betaler for om måneden, på et rideklub vel og mærke:

2 ridehallen
2 ridebaner
ind og udluking på fold i hverdage
foder 3 gange dagligt
Eget skab
solarie, skridtmaskine mod betaling
Hø og w rap flere gange dagligt
underlag til boksen (piller)
Skov lige for døren

Så jeg muge selv ud. Alt dette giver jeg 2410 for som jeg ikke synes er galt.
hertil kommer undervisning ved berider som er den eneste underviser på stedet med mindre du rider på hold - 220 pr halve time, een gang i ugen.

Så synes i dette er fair? Og hvad gir i og, hvad ville i Maks gi pr måned?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er opstaldning for dyrt?
  • #1   29. nov 2014 Hvor er det henne og hvordan er hallerne?

• #2   29. nov 2014 Uf det lyder jo lækkert!
    jeg ved dsv. ikke hva der er for dyrt... for jeg har min gratis opstaldet.
    men jeg syntes overhovedet ikke det lyder som noget der er for dyrt! smiley

• #3   29. nov 2014 Det lyder som et dejligt sted..

• #4   29. nov 2014 Det kommer an på placeringen

I Aarhus N giver jeg 1900 kr for:
    1 stor ridehal
    1 stor ridebane
    Fantastiske skovmuligheder
    Foder
    Strøelse
    Hesteboks (trods jeg har rn pony)
    Staldskab (to sådan set)
    Anden boks til mit eget hø
    Ind og udluk fra fold i alle hverdage (står på fold fra8/9-17/18)
    Opvarmet rytterstue
    Det er egentligt en ret stor stald, hvor der førhen stod op til 60 heste, men grundet ejers valg om rn stille og hyggelig gård, og det faktum, at der ikke er foldplads til så mange heste, er vi nu kun 5 opstaldere, samt ejers egne heste og elevheste (til ridefysioterapi) så vi kan boltre os med plads! Det er ikke en rideklub, men det var det førhen, så fasciliteterne er sådan set dertil (dog ikke en så "luksuriøs" Rideklub)

• #5   29. nov 2014 jeg har ikke brug for alle de faciliteter og jeg ville aldrig give den slags penge for opstaldning.

jeg har et budget der hedder 2300kr om måneden, det er inkl. opsparing til dyrlæge.
    dog uden penge til udstyr, og den pris har jeg 3 heste for, og de er opstaldet ude

• #6   29. nov 2014 Rikke: hor på du henne? For som sagt er der stor forskel på om man bor i Vestjylland eller København N

• #7   29. nov 2014 jeg rykker min ven i dag faktisk, jeg rykker ham udelukkende fordi jeg har brug for et ridehus i år (han er nytilredet og et buldrehoved) ellers har jeg aldrig haft det behov og ville normalt aldrig betale så mange penge for at komme et sted til ridehus.

ridehus
    ridebane
    roundpen
    ud og indluk alle dage
    spåner inkl.
    foder inkl.
    og så skal du gå 10 m. for at komme til kæmpe skov.

det giver jeg 2200 for, og ville ikke give mere 2500, men det er vel igen, ja hvor man bor henne.

• #10   29. nov 2014 Det kommer virkelig an på hvor i landet, du bor henne smiley og hvad man selv finder rimeligt i forhold til faciliteterne

• #11   29. nov 2014 Mit sted er ret dyrt omkring det samme som du betaler, men slet ikke prisen værd - men det er det eneste sted hun kan stå!

Så betaler gerne for at min hest kan få det godt smiley Så må vi bare undvære de lækre faciliteter.

• #12   29. nov 2014 betaler 1800 for boks med fuldpas bane på stedet og skov lige rundt om hjørnet sted i nordsjælland så det er billigt i forhold til det er tæt på det offentlige fuldpas og i nærheden af kbh. ridehus overfor som man kan købe kort til men det bruger vi ikke.

mht til pris vil jeg nok maks give 2000 kr. men har heller ikke brug for alle de faciliteter

• #13   29. nov 2014 Hvis det er i Sønderjylland så syntes jeg godt nok ikke du skylder nogen noget til den pris. Uha det er dyrt.

• #14   29. nov 2014 Det må jeg ærlig nok indrømme jeg synes er dyrt,
    Vi betaler 2250,- og vi har:
    - Wrap om morgenen
    - Foder 3 gange dagligt
    - 2 20*60 ridehaller
    - 5 20*60 udendørs dressurbaner
    - 3 springbaner (1 stor, 2 mindre)
    - Udmugning 1 gang om ugen
    og så er der 2 store skove lige udenfor døren..

smiley

• #15   29. nov 2014 Jeg har:
    - kæmpe bokse med guldkugler på (for at sætte luksusen i perspektiv),
    - vandspiltov,
    - opvarmet saddelrum
    - Opvarmet rytterstue (lejlighed)
    - 20x60 ridehal i forlængelse af stalden, med ny bund hvert år, lys
    - kæmpe skov ved siden af
    - 20x60 udendørs bane med ny bund
    - 30 x 60 springbane med sand.

Inkl i prisen er:
    - Udmugning
    - Wrap
    - Ind/ud lukning
    - Foder (vitaminer og mineraler)

Kort sagt, jeg skal kun komme og ride. Alt andet er done.

1500kr. Og så kan man vælge den 'gamle stald' bestående af normale bokse til 1250kr.

Så JEG har ikke i sinde at betale en krone mere andre steder.

• #17   29. nov 2014 Jeg giver 1250 kr i Nordjylland for

boks
    20x40 ridehal
    20x60 udendørsbane
    fodring 2x daglig
    udlukning
    wrap på folden i vintermånederne

Vi skal selv købe foder og muge ud + strø. Og lukke ind
    For 200kr ekstra kan man købe hø til at give i boksen, men jeg tager hø med hjemmefra.
    Der er mulighed for at få undervisning 1 gang om ugen af en der kommer udefra.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #18   29. nov 2014 Priserne afspejler jo udgifterne plus der nok er flere efterhånden der ikke vil sætte penge til på at leje deres bokse ud, når jeg regner på vores udgifter så ville det være tilsætning hvis lejen lå på de niveauer i vil betale.

Alene hvis du ønsker en skilling for dit arbejde på ca. 20 kr Per dag så er vi allerede på de første 600 kr. Derudover skal der så lægges ud for hø, foder, halm eller anden bund, betales for bortkørsel af l... Efter de nye regler så er den post blevet rimelig omkostningstung.

Derudover så skal der betales for vedligehold af hegn, ridebane evt. Ridehus.

Uanset man selv producere div. Halm, hø, korn mm så er det altså ikke gratis som nogen glemmer i deres regnestykke,alt har en pris uanset man køber eller selv laver smiley såning, høstning, presning, wrapning, omlægning af folde osv osv

Min hest koster i rent forbrug ca. 1000 kr om måneden

Dertil skal jo så i min verden lægges leje af boks, betaling for ydelser der tilbydes.

Jeg vil personligt ikke passe andres heste gratis 365 dage om året.

• #19   29. nov 2014 Jeg giver 1200kr om måneden, og de bliver lukket ind og ud alle dage og går på fold HELE dagen smiley og så er der fri wrap og halm. Nu er jeg så så uheldig at min ikke kan tåle halm så jeg skal købe træpillrr udover smiley og så køber vi også selv foder.. Vi har ikke ridehal, men tilgengæld en STOR udendørs bane der kan bruges hele året :)!

• #20   29. nov 2014
    Det er for dyrt når opstalderne ikke vil give den pris, anderledes er det vist ikke :o)
    Står et sted til 800 kr for en ponyboks inkl. ud/ind luk, ridehus og ridebane - så kommer alt andet udover. Det er en fin pris for mig :o)

• #21   29. nov 2014 Synes det lyder dyrt. Men det afhænger meget af for mig hvilket foder der bruges, kan jeg selv bestemme mængde, komme med tilskudsfoder, hvilke mængder stråfoder og hvilken kvalitet, hvormange timer på fold, hvilket foder på fold, hvormange mennesker på stedet osv osv.

• #22   29. nov 2014 Det du beskriver skal man give 4500 kr for her i Vallensbæk smiley

• #23   29. nov 2014 Så er jeg glad for at jeg bor i Jylland smiley skal siges, at min pris er for en pony -- havde jeg haft en hest havde det været dyrere..

• #24   29. nov 2014 Ej, det er godt nok dyrt for en plads i Jylland, men jeg ville tilgengæld ogs finde t mindre sted smiley

• #25   30. nov 2014 Det er for dyrt, når folk ikke vil betale smiley

Jeg giver 2600 her i ØstJylland ved Silkeborg for fuldpas, vi har alle faciliteter og kæmpe store kuperede græsfolde året rundt... Og det er med grovfoder ad libitum inde som ude smiley

• #26   1. dec 2014 Hej Camilla E (TS), jeg synes umiddelbart det lyder til at være en fin pris du giver. Det er ihvertfald ikke dyrt! Eller rentabelt for staldejer smiley
    Ud over de materielle faktorer, som du beskriver, ville jeg skulle vide lidt om staldmiljø-klima, foldtider og kvalitet af disse, kvalitet af grovfoder og mængde, omgangstone omkring hestene samt boksstørrelser og strøelse.
    Jeg bruger lige knap 4000 kr/mnd på to heste, blot til grovfoder, foder og strøelse hjemme hos mig selv. Vedligehold + hverdagsomkostninger af mine fantastiske faciliteter er ikke medregnet.
    JM må endnu engang give dig ret mht opstaldning etc. Og jeg tror bestemt pris og kvalitet hænger sammen. Jeg ved jeg lægger i den krævende ende mht kvalitet. Jeg giver også gerne prisen for det.

Kommentér på:
Hvornår er opstaldning for dyrt?

Annonce