924 visninger
|
Oprettet:
Dækken til føl {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, har lige brug for lidt hjælp her.
Sagen er den at jeg er så "heldig" at min hoppe venter føl til januar - Februar. Og der er det højst sandsyndlig blevet koldt. Så det bette pus skal vel have et dækken på eller hva?
Jeg tænker indendørs og med lufte ture i ridehallen. Men hvordan og forledes med str på sådan et dækken? Det skal vel være klart til den lille kommer?
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
Udendørs ville den også godt kunne klare sig, hvis vejret er alm. Vintervejr og de kun er ude på lufteture, den må bare ikke være ude så længe at den bliver træt og vil lægge sig ned på den kolde jord. Og det mener jeg heller ikke et dækken hjælper mod, så den første tid er det uanset om det er dækken eller ej, kun lufteture i det fri. Jeg synes jo den skal ha frisk luft og ikke kun i stald og ridehal....
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
- Vi som mennesker må bare sørger for at holde dem inde i
dårligt vejr, og så ikke lade dem være så mange timer ude afgangen...
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Regn tager livet af flere føl, end hård frost gør...
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.168
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 35
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
Jeg har et dækken til vores føl klar, det blev købt da jeg fik føl et forår med meget regn og jeg havde ikke mulighed for at lukke ud og ind mange gange i løbet af dagen, derfor fik han dækken på og kom ud 2-3 gange om dagen, bare lidt længere tid. Jeg har ikke ridehus tilrådighed, men føl skal simpelthen ud. Vores føl kommer ud, helst et par timer, allerede samme dag som de er født.
Først kommer hoppen ud små 30 min alene sammen de andre, så hun rigtig får løbet godt rundt. Derefter kommer hoppe og føl ud på en fold alene. Hoppen passer fint på at føllet ikke kommer i hegnet.
Når det er sagt, foretrækker jeg føl i april/maj måned, netop pga vejr/motions muligheder.
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 690
Hvis det regner eller er -20 grader, og der er et læskur, så fryser den IKKE.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Dækken til føl