{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Han vil ikke tabe sig?! :( {{forumTopicSubject}}

Hej Fjordhestefolk!
Hvordan kan jeg få min hest bedst muligt til at tabe sig?
Han får det der svare til et ½ af de blå syltetøjsbøtter blandet med valset havre og First balance. Derudover for han hø, morgen middag og aften. Han er meget på fold, ( Her ingen græs )

Han bliver longeret hver dag 30 min. Ellers bliver han redet på tur,
I weekenderne bliver der redet hårdt dressur og bliver sprunget..

Jeg Bor på Asmildkloster Landbrugsskole i Viborg og han kan ikke blive motioneret mere i hverdagene end han gør nu..

Hjælp
han er simpelthen for tyk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil ikke tabe sig?! :(
  • #1   17. nov 2014 Mindre mad i krybben (-:
    Du kan med fordel fodre med ren vitamin/ mineral blanding og f.eks. lucerne. Der er ikke meget krudt i, men hesten er dækket ind (-:

• #2   17. nov 2014 Glemte at skrive smiley
    Han har brug for meget energi, da han er stævne hest og jeg starter dressur stævner oppe i LA og springer alt fra 70 til 110 cm.. også til stævner..

• #3   17. nov 2014 Fedt indeholder en dejlig masse energi, så der er rigeligt at tage af, hvis han er for tyk.

• #4   17. nov 2014 Og så er faktum, at hvis den skal tabe sig skal den indtage færre kalorier end den forbrænder. Så fodrer du den med en masse kalorier, kan jeg godt forstå, at den ikke taber sig. Den kan også være energiforladt, fordi den trasker rundt med for mange kilo.

• #5   17. nov 2014 Min pony kom hjem fra udlån 140 kg for tung. Han går på jordfold, han får 4,5 kg hø i døgnet blandet med halm og stoppet i slowfeeders her til får han vit/min. bolcher fra equsana. Han bliver motioneret 2-3 gange om ugen og taber sig rigtig fint. Han har masser af energi, specielt efter han er kommet af med de første 100 kg.

Jeg ville nøjes med at give vit/min og skære hø ned til 1 kg pr. 100 kg hest (hestens ideal vægt) og så bland det godt og grundigt med halm så det tager længere tid at spise.
    Jeg er ikke fan af at bruge halm som foder, men det kan desværre være den eneste udvej at bruge det som fyld så høet ik slipper op så hurtigt.

Jeg håber han snart kommer i form smiley

• #7   17. nov 2014 Det kan evt. være en god ide at hænge høet i et slowfeeder-net. Det er et net med meget små masker. Maskerne er vist 3*3 cm. Herved tager det længere tid for hesten at spise sit hø.

• #8   17. nov 2014 Får den halm? Hvor mange kg hø?
    Du kan evt give den roepiller opblødt også med vitaminer og mineral blanding - det burde være nok O krybben smiley

• #9   17. nov 2014 Min fjordhest ser virkelig pæn ud i år.
    Han får alt afmålt. Hø bliver vejet og han får det i små portioner.
    Det eneste foder han får er fiberpiller. Det er langsom energifoder. Det vil sige de gør ham mæt, og samtidig får han energi af dem!
    Han står på spåner. Udenfor har han mundkurv på. Han kan bare ikke nøjes med at spise lidt eller langsomt hvis der er hø eller wrap. Med mundkurven nedsætter du indtaget med 30%. Og jo de kan sagtens spise hø, græs osv.

• #10   17. nov 2014 Og selvfølgelig vitaminer og mineraler

Kommentér på:
Han vil ikke tabe sig?! :(

Annonce