1.129 visninger
|
Oprettet:
Fold? {{forumTopicSubject}}
Hvad er det for en lov? håber ikke det bliver en så! det er jo ikke naturligt for hesten at så inde!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det er ikke en lov, det er et debat indlæg fra en eller anden underviser der på ingen måde har styr på sine argumenter og overhovedet ikke kan underbygge sine påstande.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 143
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Det kan jo ikke komme bagpå nogen, at den type uro ikke er godt for hesten - jeg ville da heller aldrig udsætte mine heste for sådanne udskiftninger på folden uden grund. Kommer en hest i ridning for en kortere periode, ville jeg bestemt også smide den på enefold.
Men udsagnet i det TS har lagt op, er jo ligeså meget, at hesten netop ikke skal ud ret mange timer; "hverken hele eller halve dage". Og det er jeg bestemt ikke enig i, at man får en bedre arbejdshest ud af
Desuen står der jo også som en påstand, at man slet ikke bør lade hesten gå med andre, idet hesten på folden vil udøve sine instinkter, hvor vi i dressurne i høj grad forsøger at få hesten til at arbejde i mod sine instinkter. Ergo mener forfatteren, at hesten skal gå alene på en sandfold i en afgrænset periode på dagen.
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 245
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Min pony ville helt bestemt blive stresset, hvis han ikke kom på fold, eller kun et par timer.
Men i de store stalde, kommer de jo kun ud 1 time om dagen på ene fold, hvis de da overhovedet kommer på fold...
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Tænk hvad Valegro kunne opnå ved at blive spærret inde i en stald (ironi kan forekomme).
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Min hest har lige fået en ny foldkammerat i dag, en islænder! Min hest er pisseræd for islændere, så når islænderen er i den ene ende af folden, så er Chantell i den anden sammen med Amore. Problem solved haha!
Ej, heste har brug for foldtid og det må vi mennesker fanme bare tage med, når vi vælger at bruge heste som ridedyr!
Fold?