{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Dyrepasser grundforløb. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Sagen er den jeg er blevet optaget på grundforløbet som dyrepasser med speciale i hest. Da jeg vil videre på berider uddannelsen.

Men nogle der kan fortælle mig helt hvad man laver, hvad man lære osv.

Har egen hest med, får man undervisning hvor skolen betaler det. Eller betaler man selv det ved siden af alt andet?

Håber på nogle der kan svare mig på det :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepasser grundforløb.
  • #1   4. nov 2014 Det er dyrepasser du bliver lært til.. Du rider self. Lidt. Men det er ikke fokuspunktet. Går her nu og er rigtig glad for det. Har min hest med (kik evt fotoalbum)

Der ud over så holder vi elever et foredrag om hvad vi laver her til hesteliv. (Kl 16 mener jeg)
    Og ellers så kom til åben hus og snak med lærerne. De er super flinke ??

• #2   4. nov 2014 Hvor henne går du?

Skal til nogen Info møde D. 12.

Tænker bare når det er med speciale i hest, må det vel være om hestehold osv osv. Eller er jeg helt forkert på den? smiley

• #3   4. nov 2014 Går i Roskilde smiley

det er det nemlig, og hvis man tager det seriøst får man også noget ud af det.
    Det er specielt meget om fodring, huld vurdering og alt det generelle om heste (også alle de sure pligter)

Og hvis du er flittig og viser at du kan og vil fra start vil du også få nogle "goder" foræret når i er i stald. Fx som i at få lov og ride lidt mere og ikke altid kun blive sat til og ordne stald smiley

• #4   4. nov 2014 Der er meget med hest men du er også lige inden om nogle af de andre veje sådan kort.. Fx. Har du 8 timers krybdyr, 8 timers svin og så kommer man også på malkekursus på et tidspunkt(har vi dog ikke været endnu) smiley

Men kan kun henvise til at komme til hesteliv og se vores foredrag eller snakke med os på vores stand smiley

Det er os elever som står for det, så i kan høre det fra hvordan vi oplever det hele smiley

• #5   4. nov 2014 Og ja.. Du må gerne ride din egen hest i undervisningen. Men vores staldlærer/ridelærer ser helst vi også rider på skolehestene (vi må ikke kalde dem rideskoleheste smiley )

Men i hvert falde er han en super dygtig underviser også. Syntes allerede jeg har fået meget med på min egen ved at ride den nogle gange til undervisning smiley

• #6   4. nov 2014 Okay. Så man skal have om krybdyr osv?
    Altså ved jeg skal have traktorkørekort derude.
    Skal man også alt det selvom det kun er grundforløbet og ikke hele hovedforløbet jeg skal have? smiley

Ved du så noget om hvornår man møder og har fri osv? Er det lige som normal skole 8-15 eller mere? smiley

Jeg skal på beder, i Århus. Men det må da være de samme principper de køre med på alle skolerne i Danmark smiley

Og tak fordi du gider forklare mig det.

Er det på Sjælland de foredrag der? For så er der måske ret langt for mig smiley

• #7   4. nov 2014 Jeps du skal have traktorkørekort, og have gennemgået og afleveret nogle bestemte ting for at kunne gennemføre grundforløbet.

Og ja men det er meget få timer hvor halvdelen er teori og den anden halvdel hvor man kommer ud og lave noget med dyrene smiley

• #8   4. nov 2014 Når okay smiley
    Ja jeg ved dsv ikke præcist hvordan det fungerer der.. Men ja mon ikke det er nogenlunde det samme smiley

Ja det foregår på Sjælland smiley

• #9   4. nov 2014 Når okay. Så lære man da også det smiley

Så må jeg nok skuffe og sige jeg ikke kan komme til det foredrag. Da der er alt for langt. smiley

Men timerne er det så både teori, undervisning og ud til dyrene? smiley

• #12   4. nov 2014 Okay mange tak for svar.

Ved du om man skal betale for at bo på skolen derned? Er lidt i tvivl. For der står noget med hvis man er under 18 og har mere end 75 minutter hen til skolen. Må man bo der. Men der står ikke hvad det koster. Men der står er man over 18. Skal der gives et vis beløb om ugen? smiley

• #14   4. nov 2014 Okay super. Ja har lige skrevet under på den kontrakt med hest. Og der stod der det kostede 1800kr. Men kunne ikke helt finde ud af det med skolen og penge osv. Men dejligt nok.
    Hvad med når man bliver 18. Ved du hvor meget man får i su. Da jeg bliver 18 to måneder efter? smiley

• #16   4. nov 2014 Okay tak. Må derind og kigge så smiley

• #17   5. nov 2014 Er det et must man selv medbringer hest i Malling?

• #18   5. nov 2014 Du kan ikke forvente kun at have om heste bare, fordi du tager en udvidet Grundforløbs pakke med hest. Overordnet betyder det jo bare, at du skal igennem præcis det samme som alle de andre grundforløbs elever, men i har et længere grundforløb og derfor mere tid til og specalisere jeg inden for et område - Heraf hest. - Men du skal stadig igennem fordøjelses systemet på alle de andre dyr, skære rotte, malke, håndtere svin, og formegentlig også en form for eksotiske dyr/krybdyr.

Jeg er selv uddannet dyrepasser ass. godt nok i Roskilde, men var ansat på gården på skolen da jeg mistede min læreplads efter jeg havde arbejdet med heste i irland (praktik forløb) Men der var jeg med til og stå for "undervisningen" af grundforløbs eleverne når de var på gården, så jeg synes selv jeg ved lidt om hvad i skal igennem. også fordi jeg selv har uddannelsen.

Vedr. berider uddannelsen skal du være opmærksom på at den er ved og blive nedlagt, og du nok skal forberede dig på at du kan være nødsaget til og tage den i tyskland.

• #19   5. nov 2014 Okay mange tak.

Ang berider uddannelsen. Folk siger den er lukket. Så siger de den er ved at lukke. Men har snakket med dansk rideforbund. Og de siger den ikke lukker forløbligt. smiley men ellers tak.

• #20   5. nov 2014 kanman have sin lille shetter med eller er det kun rideheste

• #22   5. nov 2014 Ved godt alt det med berider uddannelsen. Men tak ellers :).

Syntes også de lyder ret forskellige. smiley

• #24   5. nov 2014 Nej. Man skal nok have noget andet også. Men tænker bare. Det jo ikke dyrepasser grundforløbet. Hvor det er med alle dyr. Det her er med speciale i hest. Så det meste går vel ud på al omgang med hesten, marker, foder osv smiley

• #26   5. nov 2014 Okay super. Ja alt heste relateret lære man vel. Men kunne heller ikke helt forstå jeg skal have om krybdyr fx. For det jo ikke derfor jeg tager derop. Malkning osv jo, for det jo noget med landbrug og gøre. Og traktor. Men andet syntes jeg ikke passede ind smiley

• #28   5. nov 2014 Okay. Ja. Så jeg glad for jeg valgte malling. For grunden til jeg tager det grundforløb er jo kun for mere erfaring med heste. Og fordi det skal man tage inden berider uddannelsen smiley

• #30   5. nov 2014 Jeps smiley

Kommentér på:
Dyrepasser grundforløb.

Annonce