1.866 visninger
|
Oprettet:
Grundforløb til dyrepasser {{forumTopicSubject}}
Hej!
Er der nogen herinde, der kan fortælle mig, hvilke fag man har på grundforløbet? Og ellers bare generelt, hvad man laver?
På forhånd tak
Sascha
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 136
du har biologi både om dyr og om planter
du har plantelære
du er i markerne med maskiner og lærer om maskiner tjek af olie og så videre
du passer små dyr
du får malkekursus (3 dage hvor du malker)
du kan blive sendt i grisestalden og være med til at kasterere og passe grisene
du har en vagt på en uge hvor du passer smådyrene og hestene
det er et spændene grundforløb og vil da lige blære mig med at jeg gik derfra med et samlet 10 tal efter den gamle skala :):)
(lægård landbrugsskole holstebro
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Til trådstarter:
Dit hovedefag vil være Biologi og noget med planter og miligø (kan ikke huske hvad de kalder det)
Så vil du have en masse "underfag" (ramser op om dem jeg kan huske)
- Etik og Moral
- Noget hvor du lærer de latinske navne på dyr og deres familier (ikke huske hvad de kalder det
- Forsøgsdyr
- Svin
- Kvæg, Får og Ged
- Hest
- Fugle
- Gnavere
- Krypdyr
Til de forskellige dyrfag vil der være sat timer af til håndtering af dyrene, samtidig vil i have nogen timer hvor du skal arbejde på den tilhørende gård. Så får man også malkebevis og traktoskørekort (Vis man ikke har kørekort til bil, eller til traktor)
Der er også en masse projektarbejde (vi havde 3)
okt 2004
mar 2004
Følger: 108 Følgere: 107 Heste: 9 Emner: 172 Svar: 1.218
Biologi
Økonomi
Mark og Maskiner
Mark og planter.
Svin
Kvæg, får, hest
Zoodyr
Dyrepsykologi
Sundhed.
Åbent værksted, man kunne vælge, at være i tropehuset, i stalden, i skoven osv...
Derudover skal man inden man slutter som minimum have et traktor kørekort (skolen betaler dette).
Man skal på et malkekursus.
Man skal bestå injektions kursus.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
• Stine Graff - Stald Romose - Og så skal der tilføjes at hvis man dumper, så betaler skolen ikke for ekstra timer og ektra prøver
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 625
Jeg har et studentereksamen, så jeg har allerede haft biologi. Jeg har ligeledes økonomi (Virksomhedsøkonomi), samt kørekort til bil.
Skal man også have med køer, svin mv at gøre, hvis man vælger dyrepasser med heste?
okt 2004
Selv om du har en studentereksamen vil jeg forslå dig at stadigvæk have biologi timerne, der bliver uddybet så meget mere end på gymnasiet. Da du kun skal have om fordøjelsen og avelighedslære.
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 625
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
okt 2006
Følger: 106 Følgere: 103 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 314
Der er nogle tema'er man skal igennem. Jordtema, plantetema, miljøtema og masintema .
Så er der noget undervisning man skal igennem . noget om : Fodring. Adfærd, sundhed og sygedom. og i starten på forløbet skal man igennem pattedyr, krybdyr osv. om deres klassifiktion Også har man bilogi matematik og IT
Grundforløb til dyrepasser