3. feb 2008 Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Er jeg på rette spor? {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft min skønne frieser hoppe i ca. 2 måneder. Hun er 8 år og inden jeg fik hende, er der egentlig træningsmæssigt ikke rigtigt gjort noget ved hende.
Jeg har så to problemer:
1. Hun klare det at blive longeret ganske udmærket. Til at starte med gik det rent ud af forfærdeligt, men jeg fandt ud af, at det var min fejl - jeg stod forkert. Nu hvor jeg har søgt og har fundet ud af, hvordan jeg rent faktisk skulle stå, går det meget bedre. Jeg er dog nødt til at stille mig lidt bag hende og jage på hende for at få hende frem. Det fungere også helt fint så længe det er stille vejr. Men ligeså snart det blæser, så vil hun hverken fra eller til. At få hende frem er en by i Rusland. Hun står bare og kan ikke tvinges ud af stedet. Nogen råd?
2. Hun har ikke rigtigt været gået så meget med, andet end at hun er blevet trukket ind og ud. Når vi så skal gå, så kan jeg ikke få hende til at gå lige ud - jeg skal zig-zage hende frem og tilbage hele tiden. Hun småløber og snapper ud efter mig. Når hun gør det, så hiver jeg ned i tovet, taget hende rundt i en cirkel om sig selv og siger ''NEJ'', så hun når at blive paf. Kan ikke give hende en over mulen, da jeg ikke reagere hurtigt nok til det. (Det er nok seperationsangst, da hun ligesom prøver at søge ned til de andre. Lige pt. bruger vi den fjerneste ende af marken, da jeg ikke har mulighed for at komme til ridebane før om noget tid).
Men vil i mene, at jeg er på rette spor eller er jeg helt ude på et sidespor? Nogle råd til hvad jeg evt. kunne gøre anderledes?
Det er første gang jeg egentlig står med en som træningsmæssigt er unghest, så vil gerne gøre det så godt og bedst som muligt.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 177
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Men tak for råd (:
Er jeg på rette spor?