721 visninger
|
Oprettet:
hvornår er de for gamle {{forumTopicSubject}}
Hvornår er hopper for gamle til at komme ifol
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
Hun klarede det fint, men vores egen dyrlæge kunne ikke få hende i fol, så hun blev sendt til Stutteri Laser og vupti, i fol med tvillinger..
Desværre fik hun en skade på indvendige gaffelgren, højre bagben og tabte derved alle muskler, da hun pludselig bare stod foldbums, hvor hun ellers er blevet redet intensivt hver dag. Dette medførte at vi var 4 voksne mennesker om at få trukket føllet ud, ellers havde hverken hoppe eller føl klaret den.
Min dyrlæge siger også at man begynder at stramme den ved 12-13 år for førstegangs. Med min hoppe var det "now or never", så mens hun var lige ved at toppe måtte hun trækkes fra sporten den periode, og er nu desværre sat helt ud pga skaden
Til gengæld har jeg fået den smukkeste hoppe ud af hende!
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 5 Svar: 109
Det kan godt gå ok med en ældre hoppe, men der ville jeg virkelig rådføre mig med en dyrlæge der kender til reproduktion og som kan vurdere hoppen objektivt.
Nogle ældre hopper kan ikke ifoles grundet interne problemer, nogle vil ikke kunne fole normalt/ holde huld gennem drægtigheden etc.
Som hesteejer er det vores ansvar at se på hvad der er bedst for vores heste, og om det måske er for risikabelt at ifole dem,
mvh
Mie
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
hvornår er de for gamle