1.019 visninger
|
Oprettet:
at tage afsked... {{forumTopicSubject}}
Skal efter lang tids sygdom.. skal jeg nu sende min bedste ven over på den anden side af regnbuen. For at starte et nyt eventyr...
Jeg sidder pt og stor tuder
Så ville bare høre jer.. Hva i gjorde og hvordan det foregik. .
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Jeg trak ham ud til der hvor han skulle hentes, dyrlægen gav ham sprøjten og kort efter faldt han om, og så lå han ellers der og så så fredfyldt ud, ligesom han fortjente det. Jeg vrælede længe efter, men sådan er det og ud skulle det bare.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Jeg fik det på daværende tidspunkt afvide på det værst tænkelige tidspunkt. Det var min daværende halvpart, som jeg var meget tæt med, som skulle aflives. Jeg var på vej ned på efterskolen, da jeg fik afvide, at hun skulle aflives og jeg havde ingen mulighed for at være der for hende. Det påvirkede hele mit efterskoleophold, hvilket jeg den dag i dag godt kan se
Men jeg mener i hvert fald, at det er rart at se hesten, når den er død, sådan at man på en eller anden måde er "sikker på" at den er væk for altid. Dem jeg kender siger, at det giver en form for ro
jan 2008
Følger: 98 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 224 Svar: 1.131
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 25 Heste: 7 Emner: 37 Svar: 167
jeg valgte at jeg ikke ville være der når det skulle ske, og det er jeg faktisk glad nok for, da de siger det kan være en enormt hård oplevelse at se dem falde om!! men jeg er tværtimod kanon ked af at jeg ikke tilbragte mere tid med ham, dagene op til!! men jeg kunne simpelthen ikke, det gjorde så ondt hver gang jeg var ude ved ham, og jeg kunne slet ikke være rigtigt sammen med ham, forbi jeg blev så ked af det at jeg ikke kunne andet end at sidde og tude!!
jeg har efterfølgende fået lavet et armbånd af hans hale, hvilket betyder rigtig meget!! men sørg for at få sagt ordenteligt farvel, og selvom det kan være hårdt så er billeder rigtig rart at have senere!
men giv dig slev lov til at græde, for det skal bare ud det hele!! og en dag, tro det eller ej, en dag vil du se tilbage på minderne med et smil!!
knus og tanker herfra!!
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 229
jan 2008
Øv synes det her stinker. .
Men ja når man tager varre på dyr . . Må man også tage det triste med som at sige farvel... selvom det er mega hårdt
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
maj 2009
Følger: 150 Følgere: 130 Heste: 15 Emner: 62 Svar: 159
Sender tusinde tanker til dig
Så må vi håbe hun kan passe på min store bassemand på de evige græsmarker<3
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Han havde en alvorlig skade i benet.
Jeg valgte at få ham aflivet hjemme på folden, da han hurtigt stressede op og han var efterhånden blevet meget ked af at kører i trailer/lastbil, efter at havde været frem og tilbage på hospitalet over flere måneder, så for ham var det den bedste løsning.
Den sidste dag kom han ind på den store græsfold hvor han gik og hyggede sig og så havde han fået ekstra smertestillende så han ingen smerter havde. Dyrlægen kom ved 18 tiden og så trak vi ham op til det sted han skulle ligge, jeg holdte ham selv, da han ikke var så glad for dyrlæger længere ( han havde været indlagt og igennem mange undersøgelser) og han sov ind i mine arme.
Det var utrolig hårdt og jeg har aldrig grædt så meget nogensinde. Savner ham hver eneste dag
Det her er sidste billed der blev taget af ham, det ikke helt til at se at han havde rigtig store smerter.
held og lykke med det hele, det aldrig nemt at skulle igennem.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Min Augusta blev kørt op til Ansager og jeg sagde farvel i triler og Harry sagde Farvel der oppe . Det var svært og det er det stadig
Jeg har en meget fin hest i dag men det er og bliver aldrig Augusta
VH
Annette
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 150
Af få fred , blive fri for smerter , af få en værdig afslutning .
Den lidt hårde når man står i det men , det er ikke synd for et dyr af få fred - det er synd af forlænge dets lidelse
jan 2010
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 81
Jeg har haft rigtig svært ved at acceptere at han er væk og især at acceptere andre heste. Jeg tænker på ham meget ofte og har en masse dejlige fysiske minder.
Det har hjulpet mig rigtig meget - har bl.a. 5 af hans sko, en tot man, en tot hale og et armbånd af halehår.
Jeg var der for ham lige til det sidste, og var selv til stede under dyrlægens sidste besøg, hvor jeg forholdte mig helt rolig - for hans skyld.
Jeg sender dig en masse kærlige tanker - jeg ved præcis, hvordan du har det
jan 2008
så nu er hun klar til et nyt eventyr sammen med alle de andre heste over på den anden side
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 272
Hvor er det smukt, du har valg "den gode måde" at sige farvel på. Velovervejet. Sorgen er der og den er knusende. Vil tage lang tid at komme over. Derfor, de bedste tanker herfra.
Vi har haft en dejlig hoppe igennem forløbet, det er et par mdr. siden nu, men føles som i går. A-hest i military, DV og efter Raimondo. Helt særlig hest, den blev 27 år og har haft et godt liv.
Hun var frisk til det sidste og blev aflivet pga. nogle komplikationer. Gammel hest.
Jeg synes det er flot, du gør dig overvejeleser og sætter dato på. Sorgen vil altid være der men du handler som et ansvarligt hestemenneske. Og ja, man holder aldrig op med at savne de kære dyr.
jan 2008
Hun går pt ude på folden og hygger de sidste timer med de andre tøser.. en time inden skal vi hygge med 2 poser æbler og massere af gulerødder... i mit næste liv samler jeg på frimærker et lille spøg til side
mar 2009
Følger: 1729 Følgere: 533 Heste: 8 Emner: 201 Svar: 3.021
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 272
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 161
Men jeg har det godt med at de blev aflivet i tide, forstået på den måde at de ikke skulle lide, man gav dem en chance, men det var bare ikke lige det der skulle til..
Noget helt andet er når de bliver revet fra en uden varsel.. jeg red en hest for en bekendt og synes den var rigtig dejlig, jeg så den ikke så tit her på det sidste, men følte mig stadig forbundet.. jeg læste så en artikel om en hest der var blevet påkørt af en bil.. Der stod at hesten havde på mystisk vis fået trådt op i hegnet på folden, gået i panik, sprunget over hegnet og løbet igennem min by, igennem skov og for fuld hammer lige ind foran en bil i middelfart. Hun blev aflivet på grund af hegnstråden havde skåret sener, muskler osv videre over i benet. Jeg fik det af vide på den hårde måde, beskrevet og med billeder.. Det var hårdt.
at tage afsked...