18. nov 2011 Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Hvor tragisk og trist {{forumTopicSubject}}
http://www.sn.dk/vordingborg/tvangsauktion-syv-ponyer-maatte-aflives/artikel/432773?fb_action_ids=10152651698849857&fb_action_types=og.comments&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B861099610581906%5D&action_type_map=%5B%22og.comments%22%5D&action_ref_map
Nu håber jeg link virker .
Men hvor er dette bare en trist sag, hvorfor fandt man ikke ud af at få placeret de ponyer i en fold i nærheden ?
Jeg er fra området af, og ved at der er så mange hesteejendomme derude og det burde have været muligt at få dem placeret i en fold lige i nærheden, og så få rettet op på chip og pas, og så ellers få de ponyer ud til et nyt hjem
selv jeg ville ikke have haft noget imod at de midlertidigt fik dem placeret her, de kunne have gået hertil med dem.
Jeg anede bare intet om den sag
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
okt 2012
okt 2012
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 362
Trist sag.
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
Føj føj føj..
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
loven omkring pas er 2 år gammel - så der har været god tid for ejeren at få dem lavet i
det med at man bliver smidt ud, har jeg selv været med til, og det er altså ikke noget som bare lige sker i løbet af 2 dage. Man har jo ikke betalt sin husleje i længere tid, ergo har man også haft tid til at få sine heste med
ja det er shetlændere, men når man skal være ærlig, hvor mange er der lige som vil have dem? der er så mange hingste til salg/bortgives, så der er jo ikke ligefrem mangel på dem.
så ærligt talt så syntes jeg at ejeren er et fjols.
hestene mærker jo ikke noget ved at blive aflivet. tværdig mod så slipper de for at stresse rundt. nogle af dem ville ende på et eller andet markede rundt om i dk, for så til sidst at ende deres dage på en tur sydpå. så hellere slutte her og nu. så ved man hvor de er
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 178
Det virker alligevel underligt hvis man ikke har kunnet finde et sted til dem. Jeg tror ihvertfald ikke at det ville være svært at finde et sted her på Møn hvor de kunne stå billigt/gratis i en periode.
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Det er trist at de stakkels dyr skulle lade livet fordi ikke bare 1 men flere mennesker, ikke tænker sig om
Jeg vidste godt at ejendommen blev tvangsaktioneret tidl i år, jeg vidste så bare ikke at folden der lå på den anden side af vejen tilhørte den ejendom, har da flere gange set de små ponyer
Ejer er den første til at være dum, fordi han ikke har fået sat pas på de dyr, han burde også ha haft tid nok til at flytte dem, dersom det er længe siden ejendommen blev aktionæret.
Ny ejer og dennes advokat, burde kunne give noget mere snor til at de kunne blive flyttet, men de ville de ikke, de skulle væk her og nu, om ikke andet aflives her og nu.
Dyrlæger kender folk og fæ her i området, og burde vide hvor de kunne evt flytte de ponyer hen, og det er muligt at give dem midlertidigt pas, og få dem flyttet
Jeg fik ikke et opkald og blev spurgt, selv om dyrlægerne udemærket ved at der er heste her i viemosen.
mar 2010
Det virker som om at det der skete, var at de fik meget kort frist (mindre end et døgn) og ejeren ikke var forberedt på at de ville aflive ponyerne - hun tror ikke at han var blevet informeret om at hestene ville blive aflivet hvis de ikke var væk.
Ejeren skulle også have bedt om at få lov til at komme ind og berolige ponyerne da de skulle aflives, men det fik han ikke lov til. Fire af dem blev skudt da de var for ophidsede til at man kunne give dem sprøjten.
Denne information er gået gennem to personer og det kan derfor være at den ikke er 100% korrekt. Men ja, sørgeligt.
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
stakkels heste, hvis de bare er blevet skudt
mar 2010
Det er bare en rigtig sørgelig situation at være endt i. Jeg ved ikke om passet har spillet en rolle, eller om de simpelthen har været så presset af tid at de ikke kunne finde noget sted til dem, arrangere transport osv. da det gik op for dem hvad der ville ske hvis de ikke blev fjernet.
Ligegyldigt hvad er jeg er meget glad for at alle vores har pas lige nu.
Hvor tragisk og trist