979 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Stævne - hvordan plejer du og gøre Stævne - hvordan plejer du og gøre

Skal starte stævne for første gang i noget tid i næste weekend, så jeg har da et par spørgsmål.

Hvor lang tid før ankommer i normalt?

Hvad er normal procedure hvis man bliver disket i spring? Vender man bare næsen ud og rider ud efter fx tredje stop?
( Nej, jeg er ikke særligt optimistisk ;o) )

Må man gerne på opvarmning selv bestemme højden på springene - dvs. lave dem pænt meget lave ( lavere end klassen ), hvis man ikke er til gene for andre og ikke gør det under hele opvarmningen fx?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævne - hvordan plejer du og gøre
  • #1   31. aug 2014 Jeg plejer at komme en times tid før, da jeg så er i god tid og kan slappe af smiley

Ja du skal egenlig bare ride ud, men der er mange der tager et spring på vej ud smiley

Du kan sætte springene op og ned, bare de ikke er højere end klassen smiley

• #2   31. aug 2014 -Jeg plejer normalt at komme halvanden time før.
    15 min. til at melde til start og se stævnepladsen.
    45 min. til at strigle og sadle op (jeg er langsom) smiley
    Og så 30 min. til opvarmning.
    Og så synes jeg altid, at det er rart at være i god tid.

-Det er meget forskelligt fra stævne til stævne. Nogle steder til de små stævner siger de "du må gerne lige tage springet". Og så tager du springet, hvis du har lyst ellers rider du bare ud. Og hvis ikke de siger noget, så rider du bare ud.

-Hvis du vil lave dem meget lavere end, hvad klassen er, vil de andre ryttere nok brokke sig. Men til gengæld må springene heller ikke være højere end 10 cm. mere end hvad klassen er.
    Du må prøve at aftale noget med de andre ryttere. Du kan jo nøjes med at bruge det ene spring. Så må I se, om I kan lave en aftale smiley

• #3   31. aug 2014 plejer at komme ca ½-1 time før jeg skal noget som helst smiley jeg kan godt lide at være i god tid så hvis jeg er der mere end 1 time før så er jeg glad smiley

hvis du stoppe 3 gang så plejer man at må ride til en gang til for at komme over, selvfølge er du disset selvom du kommer over smiley

og ja du må selv bestemme højden på opvarmningen smiley

• #4   31. aug 2014 Jeg plejer at komme ca. 40 minutter før, så kan jeg lære banen på 10 til 15 minutter, også har jeg resten af tiden til at varme op.

Nogengange siger dommeren, at man kan ride banen færdig, hvis man har lyst.
    (har prøvet det alt for mange gange hah :s)

Yes, det må man godt. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #6   31. aug 2014 Jeg plejer at bestille en boks, også komme et par timer før. Det plejer at give en god afslappet hest, når den har fået lidt foder og slappet lidt af oven på køreturen (nok fordi jeg altid har haft hest der har været røvhuller at læsse)

Hvis du bliver disket, må du vidst gerne prøve at tage springet en enkelt gang mere, for at få en god afslutning - det måtte man ihvertfald for 10 år siden, da keg red en pony som jeg blev disket på i hver klasse ved 1,2 eller 3 spring smiley

Du må gerne sætte springene ned, men de må bare ikke være højere end selve klassen smiley (skal du springe en LC for hest, må springet på opvarmningsbanen max være 100cm)

• #9   31. aug 2014
    Vi skal kun 50 cm - men jeg har en formodning om at dyret nægter at skulle over noget som helst ;o). Så vi hopper nok ikke på vej ud. Derfor ville jeg også sætte springet ned på opvarmning for at hun kunne komme over - dermed god oplevelse, evt. større sandsynlighed for hun tager et hop inde på banen.

Havde regnet med en time, så det passer nok meget godt :o) Hun skal ikke varmes forfærdentligt meget op tror jeg, mest skridt og se stedet.

• #14   31. aug 2014
    Kom iøvrigt til at tænke på, det er noget med man ikke må snakke til hesten under programmet i dressur eller? Hvor finder jeg det?

• #15   1. sep 2014 Du må gerne snakke til hesten i springning smiley

• #17   1. sep 2014 Luge til sidste spørgsmål: man må ikke snakke med hesten, men altså, hvis det er dens første stævne så ville jeg ærligt talt være ligeglad. Dommeren må ikke diske dig på det, men skriver nok bare i kritikken at du skal være stille. Jeg har selv gjort det da min var med ude første gang, fordi det fik mig til at slappe af. Hvis bare du ikke råber, men derimod snakker stille og roligt, så gør de intet ved det smiley

• #18   1. sep 2014 Ballonfisken- må man ikke godt snakke til den i spring?? smiley

• #20   1. sep 2014 Nårgh, okay blev også lidt forvirret der ??:D

• #21   1. sep 2014 Jeg plejer at komme ca. 1 time før.

ved diskvalifikation, tager jeg et spring jeg har sprunget på vej ud af banen, det er tilladt at forsøge at springe et enkelt spring på vej ud af banen.

Du må gerne springe lavere spring, men du skal være opmærksom på, at springene sandsynligvis bliver sat op.

• #22   1. sep 2014 Ja undskyld, troede jeg havde skrevet det smiley
    Det var selvfølgelig dressur jeg mente smiley

• #23   1. sep 2014 jer er der 1 - 1,15 time før jeg skal starte så jeg har 15 til at melde ankomst 30 min. til at sadle op og 30 min. til opvarmning.

man må gerne selv bestemme højden så længer den ikke er mere end 1 klasse højde over end den du skal ride.

man må ikke snarke i et dressur pogram. jeg gør det når dommeren ikke kan hører det.

hvis man for 3 stop må man tage et spring på vej ud. nogen klubber må man få lov til at tage en ekstra tur for et hvis beløb.

• #25   1. sep 2014 Jeg ankommer altid mindst en time inden start.

Hvis det bare er et lille stævne(e-d stævne) så har jeg før oplevet, at man må rode banen færdig, selvom man er disket - for hestens skyld eller hvad man siger smiley

Springene må somsagt ikke være mere end 10cm højere end hvad du skal springe på banen. Derudover er der ingen krav smiley

• #26   3. sep 2014
    Det er altså spøjst at man ikke må snakke under programmet. Det kan jo være et signal til heste lige så vel som et pres med benet kan. Kan det findes i reglementet?

Kommentér på:
Stævne - hvordan plejer du og gøre

Annonce