979 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar

11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Stævne - hvordan plejer du og gøre Stævne - hvordan plejer du og gøre
Skal starte stævne for første gang i noget tid i næste weekend, så jeg har da et par spørgsmål.
Hvor lang tid før ankommer i normalt?
Hvad er normal procedure hvis man bliver disket i spring? Vender man bare næsen ud og rider ud efter fx tredje stop?
( Nej, jeg er ikke særligt optimistisk ;o) )
Må man gerne på opvarmning selv bestemme højden på springene - dvs. lave dem pænt meget lave ( lavere end klassen ), hvis man ikke er til gene for andre og ikke gør det under hele opvarmningen fx?
0 synes godt om
dec 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 145
Ja du skal egenlig bare ride ud, men der er mange der tager et spring på vej ud
Du kan sætte springene op og ned, bare de ikke er højere end klassen
jun 2010
Følger: 152 Følgere: 143 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 146
15 min. til at melde til start og se stævnepladsen.
45 min. til at strigle og sadle op (jeg er langsom)
Og så 30 min. til opvarmning.
Og så synes jeg altid, at det er rart at være i god tid.
-Det er meget forskelligt fra stævne til stævne. Nogle steder til de små stævner siger de "du må gerne lige tage springet". Og så tager du springet, hvis du har lyst ellers rider du bare ud. Og hvis ikke de siger noget, så rider du bare ud.
-Hvis du vil lave dem meget lavere end, hvad klassen er, vil de andre ryttere nok brokke sig. Men til gengæld må springene heller ikke være højere end 10 cm. mere end hvad klassen er.
Du må prøve at aftale noget med de andre ryttere. Du kan jo nøjes med at bruge det ene spring. Så må I se, om I kan lave en aftale
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 569 Svar: 3.174
hvis du stoppe 3 gang så plejer man at må ride til en gang til for at komme over, selvfølge er du disset selvom du kommer over
og ja du må selv bestemme højden på opvarmningen
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 229
Nogengange siger dommeren, at man kan ride banen færdig, hvis man har lyst.
(har prøvet det alt for mange gange hah :s)
Yes, det må man godt.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Hvis du bliver disket, må du vidst gerne prøve at tage springet en enkelt gang mere, for at få en god afslutning - det måtte man ihvertfald for 10 år siden, da keg red en pony som jeg blev disket på i hver klasse ved 1,2 eller 3 spring
Du må gerne sætte springene ned, men de må bare ikke være højere end selve klassen
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Vi skal kun 50 cm - men jeg har en formodning om at dyret nægter at skulle over noget som helst ;o). Så vi hopper nok ikke på vej ud. Derfor ville jeg også sætte springet ned på opvarmning for at hun kunne komme over - dermed god oplevelse, evt. større sandsynlighed for hun tager et hop inde på banen.
Havde regnet med en time, så det passer nok meget godt :o) Hun skal ikke varmes forfærdentligt meget op tror jeg, mest skridt og se stedet.
sep 2007
Kom iøvrigt til at tænke på, det er noget med man ikke må snakke til hesten under programmet i dressur eller? Hvor finder jeg det?
dec 2011
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
dec 2011
dec 2011
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.470
ved diskvalifikation, tager jeg et spring jeg har sprunget på vej ud af banen, det er tilladt at forsøge at springe et enkelt spring på vej ud af banen.
Du må gerne springe lavere spring, men du skal være opmærksom på, at springene sandsynligvis bliver sat op.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Det var selvfølgelig dressur jeg mente
jul 2013
Følger: 37 Følgere: 24 Heste: 5 Svar: 183
man må gerne selv bestemme højden så længer den ikke er mere end 1 klasse højde over end den du skal ride.
man må ikke snarke i et dressur pogram. jeg gør det når dommeren ikke kan hører det.
hvis man for 3 stop må man tage et spring på vej ud. nogen klubber må man få lov til at tage en ekstra tur for et hvis beløb.
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.926
Hvis det bare er et lille stævne(e-d stævne) så har jeg før oplevet, at man må rode banen færdig, selvom man er disket - for hestens skyld eller hvad man siger
Springene må somsagt ikke være mere end 10cm højere end hvad du skal springe på banen. Derudover er der ingen krav
sep 2007
Det er altså spøjst at man ikke må snakke under programmet. Det kan jo være et signal til heste lige så vel som et pres med benet kan. Kan det findes i reglementet?
Stævne - hvordan plejer du og gøre