Min unghest klør pandelokken af! {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har oplevet samme problem og evt. har nogle gode råd? Han er fra naturens side ikke nogen hårfager hest, men jeg gider altså ikke se på en halvskaldet hest længere!
Han er blevet 3 i år og problemet opstod sidste år, hvor han stod på hingstefold. Han kløede sig kun imellem ørerne/der hvor pandelokken er (var ) og der var ingen skæl eller sår i hovedbunden. Kløen stoppede før mittesæsonen og det var ikke mit indtryk at han generelt var plaget af insekter.
Hen over vinteren voksede den så ud, og i foråret var han faktisk ret pæn. Men i juni kløede han så pandelokken af IGEN! Han gik stadig på hingstefold på det tidspunkt, og er så siden kommet hjem til mig i Aarhus. Igen er min opfattelse at det ikke er sommereksem han lider af. Han virker ikke til at være plaget af insekterne tager kun lige pandelokken og der er ingen sår/skæl eller fortykket hud. Han klør sig ikke når jeg ser ham på folden - det eneste tidspunkt jeg ser ham klø sig, er når han står i sin boks, og der er mit indtryk at han klør fordi han synes det er røvkedeligt at stå indenfor.
Min plan er at prøve at vaske hans hud i saltvand og smøre ham med babyolie. Men er der andre der har nogle gode idéer? Jeg har tænkt mig at give ham ølgær vinteren over, for at se om det kan få noget af pandelokken til at vokse ud igen, og hvis han begynder at klø igen til sommer, må han jo behandles derefter..
apr 2006
Følger: 104 Følgere: 217 Heste: 4 Emner: 248 Svar: 1.473
sep 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 52 Svar: 275
Lus har han ikke, der er tjekket.
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 306
Min unghest klør pandelokken af!