813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Langturs banehest Langturs banehest

Jeg er ved at varme op til det nye ridedyr jeg evt skal have engang, eller i morgen, WHO knows?!? Og så de næste 20 år frem.
Så jeg mangler viden erfaringer forslag til racen, typen og gangarterne på de forskellige.
1. Tølte naturligt eller anden gangart, som gør langturen mere behagelig for begge.
2. Højde mindst 145 max 155
3. Gerne ædel og robust som kan tåle det danske klima
4. Gerne ikke medfødt tildens tilfangenhed, ved godt det kan ramme alle racer, nogen er bare med udsatte end andre.
5. Og så må dyret faktisk gerne være køn. Farver som sort og brun er udelukket. Alt imellem og uden for farveskala er virkelig spændende i mine øjne. Har set på hvid ponyhest i 19 år nu. Hun startede sort som føl. Og fuldt hendes forskellige farver sommer som vinter. Til lysere nu hvid. Og er ikke træt af det på nogen måde. Men får jo ikke en yngre udgave af lige præcis hende. Så jeg må videre.
Det nemmest tilgængelige er islænder, men de er svære at finde i de store str og med det rette hoved fremad og ridelighed, og som er andet end sort og brun.
Jeg søger kort og godt en minihest med flydende bevægelser, som ikke er en pivskid, og kan tåle mosten. Stærke ben lidt tænding under kontrol kan jeg også lide.
Hesten skal kunne rumme lidt grunddressur i sit hoved, på ridebane. Ville med på tur alene og med andre.
Tanken om et føl, plag tiltaler mig meget. Eftersom det var der jeg startede med min nuværende og har været yderst tilfreds med hende i alle årene. Jeg har virkelig ikke interessen for stævner og løb. Men derfor må hun gerne have evnerne. Og ja det skal være en hoppe, som kan avles på. Hvilket jeg måske vil benytte mig eller ikke.
Jeg ser bort fra negative kommentarer
Og søger kun forslag til hvilke racer jeg specifik kan gå efter.

Jeg tænker selv p.r.e de er bare så dyre, islænder mange er for små. Fellpony er ikke sikker på om de har flere gangarter, welsh cob tror jeg heller ikke har. Og irish cob
BYD ind med forslag smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langturs banehest
  • #1   25. aug 2014 Ved godt at han er solgt men er det sådan en som ham du leder efter? bare i hoppe.
    http://joras.dk/annoncer/HingstVallak.asp?valg=Detaljer&id=21670

• #2   25. aug 2014 Rontana ja det var faktisk ret ret godt bud, total lækker hest der. smiley så de kan tølte super fedt.

• #3   25. aug 2014
    Skridt, trav og galop kan sagtens være behageligt på tur - jeg har redet lang tur i de gangarter :o).

Men skal den kunne tölte så er der en islænder - men dressur er ofte ikke deres force pga. at skulle adskille gangarterne kræver lidt af rytteren.

Kig istedet for alle de krav på selve hesten... Opdragelsen og hvordan den er redet, det andet tror jeg du finder meget få heste med :o)

• #4   25. aug 2014 Med alle de krav tror jeg seriøst også du vil have størst succes med en plag, eller en du selv kan tilride i hvert fald, så du får den ridehest ud af det du gerne vil.

Jeg tror i hvertfald du vil få rigtig svært ved at finde alle de ting i én hest som rent faktisk er til salg.

• #5   25. aug 2014 Af de racer du nævner er det jo kun islændere der har ekstra gangarter.. Ellers skal du over i nogle af de amerikanske gangartsheste

• #6   25. aug 2014 Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad racen hedder. Men der findes en spansk hesterace som også er enten 4 eller 5 gænger, det kan jeg jo selvfølgelig ikke huske, og den fås i mange spændende farver smiley Ellers vil jeg råde P.R.E.

• #7   25. aug 2014 Hvad med en quater? De er ikke ret store, og deres jog er behagelig at sidde i. De kan godt rumme lidt dressur, men western er jo det de er bygget til, og så er det jo bare en fed ridestil smiley

Trine: Mener du en tennese walker (staves?) De er ret store i stang smiley

• #9   25. aug 2014 Ellers kan du jo tage ned til Lone, hvor den islænder i linket er fra, ved hun har haft en del til salg smiley

• #10   25. aug 2014 PRE eller lusitano har begge rigtig dejlige gangarter, men de er selvfølgelig ikke de billigeste heste. Jeg foretrækker personligt Lusitanoen frem for PRE'en men det er jo en smagssag.
    De Lusitanoer jeg mødte (og den jeg red) var super behagelige i hovedet. Ud af syv hingste lagde ikke en eneste ører eller lignende - det var alle sammen super søde, velopdraget og nysgerrige.
    Super cool var i hvert fald en af de ting der kendetegnede Devaneio. Han blev lidt bange for en lille pige der legede med cykler omme bag en busk, men så snart han lige havde hoppet et skridt til siden vendte han tilbage til arbejdet som før. Og så var de jo super behagelige at side på! Det var helt fantastisk at mærke hvordan han kunne accellere på ingen plads og samtidig holde balancen 100% og være helt styrbar.

De kan helt klart anbefales!

• #11   25. aug 2014 Altså Fell pony er bare en skøn race, som jeg absolut kun kan anbefale smiley Men den har ikke de ekstra gangarter, den er oftes sort, kan dog godt findes som skimmel/hvid der er bare lidt længere imellem dem smiley Max målet på en Fell er 142,2 cm, der er selvfølgelig også nogle der er vokset over mål, men igen ikke noget der er ønskeligt og derfor heller ikke nemme at finde til salg smiley
    Ellers opfylder den alle andre krav du har smiley En robust pony der utrolig cool overfor stortset alt nyt man byder den. Udholden og kan klare sig fint på dressur- eller springbanen smiley En super godt all around pony smiley

• #12   25. aug 2014 Altså jeg tænkte i hvertfald islænder da jeg læste dine krav smiley
    Hvis du vil have en hest der kan tölte/har andre gangarter, men som ikke er en islænder, kan det godt blive lidt svært - der findes nogle racer, men ikke mange i Danmark, så du skal nok have importeret den.
    Jeg ved ikke om de passer på dine andre krav, men der er jo Tennesee Walking Horse, Paso Fino, Paso Peruano, Aegidienberger, og mener også at Rocky mountain horse har flere gangarter.

Ellers er det vel bare at prøve en masse forskellige heste - nogle har meget behagelige og flydende bevægelser, og nogle har ikke smiley
    En veltrænet quarter horse f.eks., har ofte en rigtig lækker jog, som er en meget langsom trav smiley

• #14   25. aug 2014 Hejelte har i hvert fald islændere i sjove farver. Der er også nogle høje imellem. Pt ved jeg at der (blandt mange andre) står to høje drenge der kun lige akkurat er blevet tilredet - en moldott og en rødbroget, og ellers har hun enormt mange plage man kan vælge imellem.

• #16   25. aug 2014 Du skal kigge på Rocky Mountain Horse hos Stald Nordkap.

Det er gangarter, fede farver, elegance og et mere medgørligt sind

• #17   25. aug 2014 Det var ikke Tenesee walker jeg hentydede til, men racen som Rocky linkede til smiley

• #18   25. aug 2014 Tusindtak for svar alle sammen, så vil jeg gå i fordybelse igen i de dejlige hesteracer, blandinger og personligheder. smiley
    Og spore mig endnu tættere på denne fremtidige ponyhest.

Kommentér på:
Langturs banehest

Annonce