754 visninger
|
Oprettet:
Min pony har fået spat {{forumTopicSubject}}
Hej.
Der er sket det at min pony på 11 år har fået konstateret spat her for en måned siden. Han begyndte at halte for ca. 2 måneder siden, hvor vi lod ham stå stille, men da han blev ved med at halte fik vi ham til dyrlæge. Nu er det så nogle uger siden og han halter stadig. Jeg synes det er svært at tage stilling til, hvad vi skal gøre med ham? Har hørt at det kan gro sammen med tiden, og man kan ride ham stille igen. Men sagen er den at han egentlig var til salg og vi bruger ham ikke herhjemme. Kan man sælge ham til selvskabshest, eller hvad skal man lige gøre?
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
jul 2010
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 32
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Så jah i skal ringe til dyrlægen og høre om mulighederne også tag beslutningen derfra.
Jeg vil sige nå det en hest i har i tanker om ikke og vil beholde og sådan så havde jeg nok valgt og aflive.. Men det jo helt op til jer selv hvor mange penge i vil lægge i og om i vil tage chancen at hvis han kommer sig om sende ham ud i nyt hjem som evt vil overholde de aftaler omkring ham
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 52 Heste: 5 Svar: 8
Vil dog sige, at få heste ikke bliver helt rene igen. Men hvad der for 20 år siden var den største grund til aflivning af heste, er nu en mindre fejl hos mange.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
I efteråret 2013 begyndte jeg så at løsspringe ham igen og i dag løsspringes han gerne 2 gange om ugen, han er i longe og har også været under rytter igen (dog er han så lille så det er ikke særligt mange ryttere som er små nok :P). Han er aldrig (7-9-13) halt MEN jeg kan se at han går en smule mere stift på bagbenene end han gjorde førhen - han giver den altid max gas og NYDER at springe, gå lange ture, at gå i longe og lege med min unghest.
Ved godt at det ikke altid går så let - men det er altså muligt at hesten med tålmodighed og grundig genoptræning kan blive god igen.
nov 2011
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 124
Jeg ville se om smeden kan sætte sko med kiler i på bagskoene, hvis det hjælper ville jeg sætte ponyen tilsalg, men hvor der bliver skrevet tydeligt, at den har spat. Hvis den bliver ved med at halte, ville jeg aflive den desværre..
Min pony har fået spat