Tror i på skæbnen? {{forumTopicSubject}}
Jeg har i mange måneder ledt efter hest (siden december), men har ikke haft heldet med mig. Jeg søgte en hest som kunne være min 'bedste ven', samtidig med at jeg gerne vil ride nogle stævner. Jeg har prøvet alverdens heste, store, små, tykke, tynde, men kunne ikke rigtig finde "the one".
Den eneste hest jeg rigtig har kunne lide gik desværre ikke igennem dyrlægetjekket, og det satte hestekøb lidt på stand-by nogle uger da det påvirkede mig så meget, fordi det var sådan en sød hest (hun har fået ny ejer og går og hygger sig, men kan desværre ikke bruges som seriøs ridehest mere).
Vi har været land og rige rundt, men en dag, helt tilfældigt, faldt jeg over en annonce på ridehesten. Egentlig ikke rigtig det jeg ledte efter, for ung, for stor, for dyr, og dressurhest, men alligevel var der et eller andet der sagde at jeg blev nødt til at tage til Fyn og kigge på den "lille" fyr. Da jeg satte op første gang, føj hvor var det lækkert! Min første tanke var at det var en skam broen er så dyr, så vi ikke kunne hente traileren med det samme... Han er den flinkeste fyr, der heldigvis ikke ved hvor stor han er! Han er dejlig rolig og har et fantastisk sind, uden at han er helt kedelig, han vil nemlig meget gerne ud på sjov og ballade! Og at han har nogle frygtelig smukke gangarter gør ikke så meget
Samme aften ringede vi og sagde at vi gerne ville købe ham. Nogle dage efter hentede vi ham så hjem, og tirsdag (i går) gik han så igennem dyrlæge uden anmærkninger.
Alle de små "ubetydelige" ting er også helt perfekte; han er vaccineret 15 dage før min pony, så de skal vaccineres samtidig, han fik nye sko på i sidste uge, og det gjorde min også, så det passer også fint. Og så er han fodret med det samme foder, så vi skal ikke tænke på at tilvænne ham
Så jeg kan ikke lade være med at tænke; er det ham jeg har gået og ventet på? For så vil jeg godt sige at han har været hele ventetiden værd!
Glæder mig til de næste mange år med min nye lille baby, Gørklintgårds Lerato - eller bare Leo
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jan 2012
Følger: 45 Følgere: 47 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 154
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
okt 2012
Følger: 38 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 349
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 154
Tilykke med hesten og pøj pøj fremadrettet
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
nå men jeg købte så et andet føl. men de to andre sad stadig i mit baghovede.
da mit barn så måtte aflives på hans 1 års fødselsdag, skulle jeg så igen på hestejagt
skrev en annonce på nettet, og fik en mail 2 timer senere fra en som havde 3-4 ungheste som jeg kunne vælge imellem
her var faktisk de to basser som jeg bare var faldet for, året før.
jeg endte med at købe hoppen, og så året efter også vallakken (skulle endelig over og se på hans mor, da jeg ville have en ridehest, men kom så hjem med ham i stedet for)
så i dag 11 og 12 år står de ude i min baghave og hygger sig
det mest mærkelig er, at min hoppe ligner min gamle passer-hest, og min vallak min gamle rideskole-hest. og det er altså ikke bare lidt men utrolig MEGET.
så jo jeg tror på skæben
Tror i på skæbnen?