{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bidløs
  • #1   3. aug 2014 Er det ikke kun hackamore der er godkendt til islænderstævner, af de der bidløse?

Det bedste er nok en kapsun eller en sidepull hvis det skal være bidløs smiley

• #2   3. aug 2014 Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad der er tilladt til islænderstævner.
    Men til en unghest ville jeg nok foreslå sidepull (:

• #3   3. aug 2014 Helt klart sidepull da hackamoren jo er ret så stærk smiley Samling det med et toringsbid og et alm trensebid smiley

• #4   3. aug 2014 Det sådan set lige meget hvor strækt i sys drt er det er aldrig hårde end håbden bag tøjlerne her handler det om hvad der bedste løsning i for hold til at den skal ride stævner og er unghest

• #5   3. aug 2014 Ville aldrig starte med en hackamore på unghest smiley
    Jeg kan lige hurtig forklare indvirken fra de forskellige trenser, og så må du vurdere hvad der er bedst for din hest ..
    Sidepull - Virker som en grime der sidder tæt (i læder), Du kan give tydelige signaler, både til siden og bagud. Den er mild.
    Kapsun - Giver meget tydelige og fine signaler, grundet kæden i næsen og de forskelligt placerede ringe. Du skal have blide hænder og svag tøjlekontakt i denne trense.
    Hackamore - Meget stærk trense. Giver et rigtig kraftigt stopsignal, men har svage drejesignaler. Trensen har 3-punkts tryk, dvs. presset ligges både i nakken, på næsen og under kæben. Der skal rides med løse tøjler/svag tøjlekontakt.

Kommentér på:
bidløs

Annonce