562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bidløs Bidløs

Hej.

Min ene hoppe har kørt travløb i Sverige i flere år og efter vi har fået hende har vi kun brugt hende til lidt skovtur osv.
Jeg har haft brugt en helt alm trense uden næsebånd og med to-delt muffebid på hende, men det er ligesom om, at der sker et eller andet i hovedet på hende når hun får bid i munden. Hun bliver nærmest hysterisk og virker ret generet af det. Har også haft prøvet stangbid og alm 2-delt uden held. Vi rider normalt med meget løse tøjler og
Derfor købte jeg en hackamore, som vi har brugt et par gange og hun virker meget mere tilfreds med det. Problemet er bare, at den er lidt for stor til hende (hun er stor kat 3).
Ville I købe en sidepull eller en kapsun i stedet? Eller har I andre forslag? Kunne hun have ondt nogen steder?

Tænder er tjekket, så der er ikke noget galt der.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidløs
  • #1   7. dec 2018 Det er som du skriver den bedste idé at tjekke om ponyen har ondt først, f.eks. tænder osv.
    Om din pony vil være glad for en anden type bidløs er meget individuelt. smiley Min hoppe er rimelig nem og fungerer godt på meget, hun kan både gå med sidepull og kapsun mens bid og hackamore ikke er helt så godt selvom hun godt kan gå med det. Min vallak er meget tydeligt gladest for hackamore.
    Vil du gerne blive ved med at prøve hackamore så kan du jo overveje nogle kortere stænger? Den nemmeste mulighed man hurtigt lige kan prøve er med et par grimeringe som her: https://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off-topic/432760-guide___lav_din_egen_mini_hackamore smiley

• #2   7. dec 2018 Ja, men det virker ikke som om at hun har ondt, det virker mere som om at bidet er en form for "trigger", som gør at hun bliver anderledes.
    Altså for mig er det ligemeget hvad hun går med, bare hun har det godt med det smiley
    Tak for tippet, det kunne være jeg skulle prøve det smiley

• #3   7. dec 2018 Det kan også meget vel være når hun har gået løb. smiley
    Min vallak var rideskolepony i 10 år med et semistærkt bid, han var ikke en god rideskolepony og meget stresset. Da jeg købte ham skete der mange ændringer blandt andet fra bid til hackamore (jeg prøvede mig igennem flere typer bidløs og det var bedst for ham) og det gjorde meget for ham. smiley
    Man må prøve det forskellige for at finde ud af det, men det kan godt blive dyrt at prøve en hel masse, så vil du prøve sidepull også så kan det også gøres nemt med dine hackamore-dele: https://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off-topic/432131-guide___lav_din_egen_sidepull_perfektionist_edition

• #4   7. dec 2018 Det var det jeg tænkte smiley
    Jeg prøver mig frem og ser hvad hun siger til det! Tak for hjælpen smiley

• #5   7. dec 2018 Hvis du bare tænker kun at bruge hende til skovturs ridning. Så ville jeg bruge en kapsun eller micklem bidløs.
    Hackamoren fungerer som en vægtstang og skal bruges med helt fine signaler. smiley
    Et lille træk ligger et stort pres.

Jeg har fx. haft brugt en kombination af kapsun og hackamore til dressur, fordi jeg så kan justerer små ting.
    Kombinationen kaldes også en cavemore. smiley

• #6   7. dec 2018 Tak, det havde jeg ikke lige tænkt over det med vægtstang. Har aldrig redet bidløst før, så det er dejligt at få lidt ny viden!
    Tror helt bestemt jeg vil prøve mig frem med kapsun smiley

Kommentér på:
Bidløs

Annonce