{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Drømme hesten eller ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet i tvivl om hvad jeg skal gøre, ved godt i sidste ende er det min egen beslutning.

Når jeg har fået solgt min hest vil jeg gerne ha´ ny, og jeg har altid været vild med den Spanske og Portugisiske heste P.R.E. & Lusitano´en, men nu er jeg blevet i tvivl skal jeg vælge den eller en sports hest, jeg også begynde og kigge efter andre heste fx. Hannoveraner, Holstener og Trakehner.

Min nye hest skal bruges som dressur og springhest, der er et større udvalg i sports hestene end i de spanske som også er lidt dyre smiley

Jeg ved godt at alle heste kan springe smiley

Hvis i var mig hvad ville i så vælge?

Jeg vil meget gerne op og ride M klasser og derover helst i springningen, og hvis der en dag skulle blive råd kan man jo altid købe en hest nr. 2 smiley

Håber der er nogle derude som vil komme med lidt råd og vejlidning, hjælp og hvis i har andet godt så kom med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømme hesten eller ?
  • #1   2. aug 2014 Køb en rigtig hest smiley og ingen trakhener de ofte meget selvstændige og ofte svære end Holstener eksempelvis smiley

  • #2   2. aug 2014 Du må gerne komme med heste racer der er gode i hovedet som vil egne sig som springheste smiley
    Hvis du kender nogle


  • #3   2. aug 2014 Holstener er en fantastisk dejlig hest og super dejlig spring hest smiley synes ofte de er rigtig gode i hovederne og gerne vil arbejde! Det er en gammel race som er avlet super godt til formålet! smiley
    Ellers er der jo altid dv'erne smiley
    Har personligt Holstener og flere veninder har og de er altså bare dejlige heste! smiley


  • #4   2. aug 2014 Oldenborg og holstener har ofte nogle gode hoveder, og der kan du finde super fin springafstamning smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.704
    #5   2. aug 2014 Holstener er nok den ultimative type hest hvis man satser på springning smiley

  • #6   2. aug 2014
    Kig på hesten og hvad den kan - ikke racen. Heste er opdraget forskelligt, håndteret forskelligt og har forskellige personligheder.

    Sætditlandsnavnforanvarmblod og diverse andre varmblods alla de der er nævnt er oplagte hvis du vil springe MB baner.


  • #8   3. aug 2014 Cecilie: læs hvad der står og ikke hvad DU vil have til at stå!!!!! smiley

    Vi snakker ikke om opdragelse men om hvad hestene er avlet til igennem tiden. Holstener er en gennem avlet spring hest og er derfor et oplagt valg. Så læs lige igen inden du bliver fornærmet smiley ingen har sagt ALLE trakhener er bøller og INGEN har sagt "vælg ikke trakhener de lort" og INGEN har sagt "alle Holstener er gode og springer s"....!!!


  • #9   3. aug 2014 Og forresten er din trakhener dressur hest hvilket de ofte er avlet på at være smiley jeg har sprunget trakhener og det gør jeg ikke igen smiley kender flere med samme holdning! MEn der kan jo altid være en der falder uden for eller to... Ligesom der også er flere Holstener der er kæmpe klodser og ikke evner tage et spring smiley

  • #11   3. aug 2014 Personligt er jeg jo holstener pige til fingerespidserne. Er født og opvokset med dem har har været indblandet i avlen fra barnsben smiley Det skal dog siges at vi OGSÅ havde trakhener. Grunden til at mange, der iblandt også lidt mig selv, har det syn på trakheneren, som en varm hest, er at der bliver brugt utrolig meget fuldblod i nogle af linjerne, hvilket man jo også gør inde for nogle linje hos holstener. Så det kommer jo helt an på hvilke linjer hesten er avlet med. Dog er der jo ALTID undtagelser. Man kan aldrig dømme en hest, på afstamningen smiley

    Men med det, så mener jeg stadigvæk, at man skal føle sig frem og finde en hest, hvor kemien er der. Det er jo så forskelligt hvad man "svinger" bedst med og får det meste ud af.

    Så mit råd til dig er; Tag ud og prøv lidt forskelligt og mærk dig lidt frem og sørg nu for at have nogle kyndige folk at spørge til råds. Nogle gange skygger "hjertet for forstanden" hvis du forstår hvad jeg mener smiley



  • #12   3. aug 2014 Holsteneren er kåret som verdens bedste springheste smiley

  • #14   3. aug 2014 Hvis du helst vil ha en PRE så syntes jeg du skal vælge den (hvis du ikke har prøvet at ride på en så vil jeg bare lige sige de er VIRKELIG SKØNNE at ride på) syntes bare du skal gå efter dit hjerte og prøve lidt forskelligt smiley

Kommentér på:
Drømme hesten eller ?

Annonce