{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Fede en hest op?! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lidt problemer med en af hestene som er blevet alt for tynd.
Han får græs, wrap, hø, majs, müsli der skulle fede, fiberpiller og havre/lucerne blanding hver dag.
Er der nogen der har nogle gode tips om hvordan man feder en hest op? For jeg ved snart ikke hvad jeg mere kan gøre...
Håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fede en hest op?!
  • #1   2. aug 2014 Hvis hesten ikke tager på af det foder, er det nok en god ide at få den tjekket for orm eller andre problemer, for det lyder lidt underligt smiley
    Hope, som jeg har part på, har også virkelig svært ved at tage på, men hun tager da på af den blanding af lucerne, slobbermash og vitaminer hun får her om sommeren, sammen med græsset, og kan også holde nogenlunde huld på lucerne og slobber om vinteren, hvor hun så også får noget ekstra for at holde ordentligt huld smiley

• #2   2. aug 2014 Får den stråfoder ad libitum? Hvis ikke ville jeg starte med det, det er stråfoderet man styrer huldet med.
    Hvor meget havre får den?
    Man kan faktisk godt fodre en hest tynd med korn...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   2. aug 2014 Få lagt en ordentligt foderplan, få taget ormekur, og sørg for at hesten har stråfoder ad libitum. smiley

• #6   2. aug 2014 Jeg ville vælge en selvblandet musli. Min tidligere hest kunne heller ikke tage på, og var virkelig tynd en overgang. Jeg valgte så selv at begynde at mixe en musli til ham, sådan så jeg var sikker på at han havde overskud i kalorier samt stadig fik den mængde vitaminer, proteiner osv. som han havde brug for. Der gik ikke lang tid, før det var tydeligt at han havde taget på, og lige pludselig blev han efter mit hoved (dog ikke gårdejers, som sørger for fodringen ;-)) for tyk. Dette er skide smart, for ligeså snart hesten har taget på, så skruer man bare ned for kalorierne igen.

Desuden ville jeg også sørge for hø ad libitum, og at hesten selvfølgelig er fri for orm smiley

• #7   2. aug 2014 Han er selvfølgelig blevet tjekket i hoved og røv + alt imellem. smiley
    Han har hø, græs og wrap a libitum.
    Han får næsten ikke havre, maks 100 g om dagen, dette er kun for at han skal have lidt energi.

Kommentér på:
Fede en hest op?!

Annonce