{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

At kæmpe med svamp + tørre hove i denne hede -.-' {{forumTopicSubject}}

Ikke en dag uden nye udfordringer, og i dag er sandelig ingen undtagelse smiley Stakkels Heine har fået konstateret svamp i hovene og er nu sat i behandling med alverdens.

Dog har han tilmed knas tørre og skøre hove så det er dælme med at tænke sig om med hvad man lige gør.

Som tredje udfordring er der alle de forpulede klæger, fluer og hvad der ellers er af kryb i luften for tiden!

Er der nogle af jer der har samme problemer og evt. nogle gode råd til både det ene, det andet og det trejde? i så fald modtages de med kyshånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kæmpe med svamp + tørre hove i denne hede -.-'
  • #1   18. jul 2014 Har et lille råd mod insekterne smiley
    Fluehætte eller fluedækken gør underværker - alt efter hvor slemt det er - har desuden også hørt, at man kan give hvidløg i foderet mod insekter. Har noget ret godt insektspray, men skal lige ud og finde ud af hvad det hedder først smiley

• #2   18. jul 2014 Min hoppe har svamp i ørene, dog er der ingen ting at gøre ved det, fordi hun - jo af forklarlige årsager - ikke kan ligge på ryggen i 8 timer i træk indtil behandlingen ville virke. Hun ryster meget på hovedet i sommerhalvåret, men min erfaring er bare at lade hende gøre det, det har ikke udviklet sig, og er blevet lidt bedre med årene.. :-).
    Ved ikke hvad man gør ved det i hovene - men det må da være en del nemmere at behandle, end i ørerne smiley

• #3   18. jul 2014 Tørre hove - hvis ikke du kan få hesten til at stå med fusserne i en spand vand (jeg ved heller ikke hvor smart det er, når dne her svamp?) så invester i et par vandklokker, og evt noget ordentlig hovolie. Det hjælper rigtig, rigtig meget smiley

• #4   18. jul 2014 Hvad med at lave spande med vand blandet med desinficeret sæbe, kunne dette ikke både hjælpe med at fugte hovene samtidigt med svampen kan bekæmpes? Ellers er vandklokker godt mod tørre hove.

• #6   18. jul 2014 Olie kan også hjælpe, men syntes i den her varme og tørke er det umuligt at holde hovene fugtige nok. Jeg har også ovennævnte strongstep olie. Vil sige det eneste der rigtig virker er at sætte i blød eller vandklokker.

Kommentér på:
At kæmpe med svamp + tørre hove i denne hede -.-'

Annonce