{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.397 visninger | Oprettet:

Sædstrengsadherance - GØR noget ved det! {{forumTopicSubject}}

Efter en del opfordringer, har jeg nu valgt at dele min ponys og min historie med jer. Jeg håber i vil tage jer tid til at læse den igennem - i sær jer med vallakker!

For snart 11 måneder siden købte jeg mig en skøn skøn pony vallak på 12 år. Han var frisk fremadgående, nem håndterlig og meget sød. Der var ingen klokke der ringede den gang jeg købte ham, og jeg vil bestemt ikke sige at jeg har fortrudt det - han er ponyprutten i mit liv! Efter nogle måneder begynde jeg at ride undervisning, og han var forholdsvis stiv på sin venstrevolte. Han var ikke glad for man steg op, og han var også en smule stiv når det kom til gangarterne. Jeg fik massør ud, der bekræftede i at han var noget øm i venstre skulder og havde en mild overbelastning i lænden. Efter flere forsøg på at røre ham ved inderlåret, hvor hun gentagene gange fik et ben efter sig, sagde hun at hun mistænkede han havde sædstrengsadherance. "Jaja, den er god med dig" var min første tanke efter en god snak med flere fagfolk. Så vi red da videre. Efter et par uger ringede jeg efter kiropraktor - det havde massøren trods alt anbefalet. Her gik helved så løs. Efter min kiropraktor havde været her, ja, så kylede han af til højre og venstre, stak af og lagde sig meget i mod bidet. Han begyndte således at løbe i cirkler om mig, når jeg trak ham. Fortvivlet ringede jeg efter en anden kiropraktor, da jeg havde flyttet ham til en anden stald. Piv skæv var han i ryggen, øm i skulderen og en mild overbelastning i ryggen - lang det meste skyldte, desværre, sædstrengsadherance som min nye kiropraktor også diagnoseret ham med. Med en kiropraktor, der tog tid til at kigge mig i øjnene og sige tingene som det var - min pony havde meget ondt, ja så kunne jeg se det for mig. Forstod alle de små sære ting han gjorde. Hvorfor han tiltider ikke vil snakke, at han ikke kom på folden efter vi havde redet dagen i forvejen, at han var boks sur. Det hele. Allerede en uge efter blev han opereret for sædstrengsadherance. Det er det BEDSTE jeg nogensinde har gjort! 2 måneder efter operationen, kommer min pony mig ALTID i møde. Gerne i galop og med et vrinsk. Jeg kan selv komme op på ham uden at han kæmper imod. Han ligger dagligt ned på folden, tager gerne rodeoture, galopture - han er blevet en forfærdelig glad pony. For min pony har IKKE ondt. Før når han styrtede af sted og stressede under rytter - nu går han med sænket hoved og afslappet krop. Han gangarter buldre frem ad, bliver bedre og bedre! Før sparkede min pony alle der rørte ham ved hans ar/inderlår/lysken - nu må man trykke og pille, for det gør ikke ondt længere! Om jeg havde dårlig samvittighed for jeg havde redet min dejlige pony i mens han havde rigtig rigtig ondt, og bare var for sød og bed det i sig? Om jeg havde! Men jeg ved i dag at jeg er en god ejer, for jeg gjorde noget ved det! Min ponys glæde fortæller mig det dagligt.
Ja, min kiropraktor ryster på hovedet og kalder det en solstråle historie. Ja, hvorfor?

Fordi jeg IKKE ignorerer at min pony har ondt. Min pony kom igennem en operation på 9000,-. Han har kostet mig sølle 13000,- dengang jeg købte ham, han har astma/allergi som gør at han ikke kan rides hårdt eller tåle hø/halm. Jeg havde samlet brugt 7000,- på dyrlæge regninger/massør/kiropraktor inden han fik konstateret sædstrengsadherance. For ikke at nævne at han har gået handicapridning, pony games og dressur på højplan.

Det her er et opråb til jer derude, som har betalt langt større pengesumme for jeres hest, til jer vis heste som stadig gider, til jer vis heste i elsker så højt - og de heste der er søde og bider smerten i sig. Har DIN hest fået konstateret sædstrengsadherance, så gør noget ved det! DET er noget der gør DIG til en god ejer, du høre hvad din pruhest siger!
ALT for mange vallakker har ondt, fordi dyrlægerne ikke gør deres arbejde ordentligt når de kastrere. (83% i følge en undersøgelse)

Lyt til jeres pruhest, og gør den en tjeneste! I vil ikke fortryde det smiley

God Sankt hans aften!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sædstrengsadherance - GØR noget ved det!
Kommentér på:
Sædstrengsadherance - GØR noget ved det!

Annonce