{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

Det kan bare ikke være rigtig. :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde hestepiger.

Jeg har jo min dejlige og helt igennem fantastiske Belgier dreng som jeg elsker rigtig højt. Han er så god som dagen er lang. smiley

Han står opstaldet et sted hvor der er 4 andre opstaldere og de gør ikke andet end af nedgøre min stakkels hyp. Hver eneste dag næsten høre jeg ikke andet end brok fra dem med at han er for stor, han passer ikke ind i flokken, hvad fanden skal jeg bruge sådan en til, han er for dyr at have og jeg ved ikke hvad.

Nu er jeg der nede næsten hverdag og han hygger sig rigtig meget og har aldrig set nogle problemer med ham på marken med de andre heste. Jeg syntes selv han passer sig ind.

Jeg syntes ikke det kan være rigtigt at man skal være ked af det af hele tiden fordi han er anderledes end de andre heste. Hvorfor ikke bare acceptere ham som han er for selv om han er stor er han squ noget af det sødeste og han kunne finde på at gøre andre fortræd.

Hvorfor ikke bare være venner i stedet for at tvinge folk ud og have det dårligt med at man kommer ned i stalden.

Jeg elsker min dejlige bamse og det vil jeg altid gøre..

Har i haft samme oplevelser som jeg??

Der lige et billede af min bamse. Syntes nu selv han er skøn og dejlig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det kan bare ikke være rigtig. :(
  • #1   23. jun 2014 det kan sgu ikke passe at bare fordi man har en anderledes hest skal man holdes uden for! du skal ikke finde dig i det! Sådan der behandler man ikke andre folk! Håber at de stopper for der er ingen grund til at gøre sådan noget! Han ser ellers super dejlig og virkelig sød ud:)

  • #3   23. jun 2014 Sikke nogen mokker..... Der er bare nogen, der ikke kan acceptere udstikkere og det, der er anderledes og specielt... Din belgier ser ud til at have et stort hjerte, og jeg er da ærgelig over, at din stald 'kammerater' er så modbydelige. Har du mulighed for at bytte stald? Det er i alt fald synd og skam at en dejlig hest skal blive 'mobbet', for din hest ser da bestemt skøn ud!

  • #4   23. jun 2014 Jeg syntes også han er skøn! Der er bare nogle der har brug for at kritisere andre for selv at være højere. Jeg syntes ikke du skal tænke på dem! smiley

    Der er også nogle som nærmest ikke tør at gå forbi min hest fordi de er bange for at han bider, hvilket han kun gør når man stikker hænderne ind i hans boks! Det er jeg sku også ked af, men jeg syntes man skal lade hver med at tænke på dem, hvis de har så lavt et selvværd, at de skal blive nød til at kritisere en selv, ellers ens hest. smiley


  • #5   23. jun 2014 Hestevernden er et skrækkeligt sted! smiley

    Jeg har selv redet nogle af de "uheldige" typer, alla en gammel stivbenet traver og et vortesvin, der havde folk også altid travlt (dog ikke dem i stalden, da det jo var ejeren smiley )
    Jeg har altid bare ignorert folk, det rør mig virkelig ikke alt det de siger. Jeg ved jo det ikke har passet, i så fald har det ikke gjort mig noget, så det er aldrig noget det har ramt så hårdt smiley


  • #6   23. jun 2014 Holy shit han er blevet stor o: !!! Troede det var en anden du havde vist billede af, sidst jeg så billeder af ham havde han næsten sølvfarvet man xD.
    Han er godt nok blevet lækker!

    Men ærgerligt du har det sådan :(. Desværre så er der bare nogle typer som ikke kan se ud over deres egen næsetip og kun kan tænke på store varmblodsheste som går høje dressur- og springklasser /:.

    Hvis jeg må spørge, hvorfor er han til salg? smiley Du kan evt. skrive en pb hvis det ikke skal ud her og hvis du vil svare på det smiley


  • #7   23. jun 2014 Jeg oplever tit når jeg tager min oldenborg med til c-stævner at folk kigger skævt på os, typisk dem der rider rundt på dyre dv heste smiley

  • #8   23. jun 2014 Han er da skøn smiley

  • #9   23. jun 2014 Det er så ganske forfærdeligt. Og nå går jeg også og er gravid og de mener jeg ikke kan have ham fordi de mener han vil komme til koste mange penge. Selvf. koster det penge at have hest men selvom han er stor behøver han nødvendigvis ikke komme til at koste mere end for eksempel en oldenborger. Man kan jo ikke spå fremtiden.




  • #10   23. jun 2014 Det er utroligt ja... min part, som jeg ikke har ret meget længere, bliver også nedgjort konstant, og endda af hende som har hendes lillebror (de er helsøskende, så så store forskelle er der heller ikke). Havde bedt dem om at klappe i eller bare ignoreret dem. Det er deres problem, at de går glip af dig og din dejlige hest smiley

  • #11   23. jun 2014 Jeg vil sige at jeg har fortrudt at sætte ham tilsalg men det er en længere historie omkring dette, Det er meget svært for mig at tale om.

  • #12   23. jun 2014 Oplever desværre, at der næsten altid er en hest der bliver talt om i stalden, fordi den er anderledes eller fordi den bliver brugt til andet end sandkasse ridning og skulle være rytterens gangmaskine til trofæer (ja, overdrivelse fremmer forståelse :D).

    Blev selv sat rigtig meget af, da jeg var på efterskole, fordi min sadel ikke passede, og jeg derfor red uden, og senere anskaffede mig en lammeskindssadel (for den har man jo ikke den rette opstilling i), og så trænede jeg med min hest fra jorden, og lavede tricks, det var jo en by i Rusland for hende læren der var i stalden.
    Det er rigtig irriterende sådan noget, og man bliver ret ked af det.
    Hvis jeg var dig, ville jeg snakke med de andre om det, hvis du har mod til det.
    Ellers ville jeg måske prøve, at finde et andet sted.
    Har selv stået 12 steder med Merlin på 8 år (her er også efterskole og landbrugsskole). Det vigtigste for mig er, at hesten trives, men jeg skal altså også kunne holde ud, at være i stalden, og ikke gå og planlægge efter, hvornår der ikke er nogle bestemte i stalden.


  • #13   23. jun 2014 Såen noget pis havde jeg ikke fundet mig i. Alfaomega for mig at der er en god stemning i stalden. Fordi det er mit fristed fra arbejde, min hobby. Og der skal være glæde ved at komme derud. Også udover mit ridedyr. smiley

  • #14   23. jun 2014 Kan det være at det er fordi han bare er SÅ lækker, for misundelse er jo en vældig grim ting. Han er super skøn smiley

  • #15   23. jun 2014 Uha det er ganske forfærdeligt. Jeg prøver også at finde et andet sted men det er lige det med at finde et der ligger tæt på. Jeg gider simpelthen ikke rideskoler for der er også kun problemer.

    Hehe jeg har også på fornemmelse at det er misundelse. For hvis jeg selv skulle sige det. Så er han en lækkermås hihih.. smiley


  • #16   23. jun 2014 Hvis han stod opstaldet ude i samme stald som min lille pige, så ville jeg forgude dig og trygle dig om at lade mig passe ham en enkelt gang om ugen - tja, jeg ville sågar betale dig for at lade mig klappe ham! Sikke en enestående, smuk og speciel dreng du har dig. For dælen, han er lækker! smiley

    Dog havde jeg samme oplevelse som dig dengang jeg stod på rideskole. Jeg var den eneste af alle opstaldere, som red uden udstyr og langt hellere ville sidde og kigge på heste på folden hele dagen end at ride hård dressur i to timer. Jeg ville ride western, galopløb, spansk men var bange for at vise det. Nu er jeg flyttet ud til en lille privat stald fyldt med dejlige opstaldere, og jeg har fået frihid til at ride western, working equitation, spansk og akademisk. smiley


  • #17   23. jun 2014 Han må gerne bo hos mig, vi ELSKER de kolde smiley
    Skam du bor i nord smiley


  • #18   23. jun 2014 Hvor langt væk er du villig til at sætte ham????

  • #19   23. jun 2014 dejlig hest du har
    ligegyldigt hvad hest man har hvis man er glad for den, har oplevet det samme for år tilbage med min første traver, folk syntes det var synd jeg ikke havde en hest
    jeg blev rigtig ked af det, for hun var det bedste i hele verden og det er ham jeg har nu også


  • #20   23. jun 2014 Hehe Amanda Larsen. Hvis Goliath kunne forstå mennesker tror jeg han ville forelsker sig i dig hihih.. smiley

    Årrh det kunne dælme være dejligt at komme sådan en sted hvor man bare kunne være sig selv og hygge med sin dejlige bamse dreng. Jeg går hellere ikke op i det med dressur men det med at have en god tid sammen med det man holder af og hygge sig rigtig meget. Det er det der betyder mest for mig. jeg bruger også rigtig meget til på at nusse og strigle med ham. smiley


  • #21   23. jun 2014 Det må helst ikke være mere end en halv time væk fra hvor vi bor. smiley

  • #22   23. jun 2014 Hihihi smiley Han ville dælme også se smuk ud med en vogn bag sig! Jeg drømmer sådan om en rigtig smuk og stabil koldsblodshest, som kan gå for vogn. Ih, det ville være hygge smiley

  • #23   23. jun 2014 Hihih det tror jeg også. Og tror han bliver så nem at træne simpelthen pågrund af hans fantastikse sind.

    Jeg har altid forstillet mig sådan en hvid vogn efter ham. Tror det ville matche ham pågrund af hans lyse farve. smiley


  • #24   23. jun 2014 han skal være så hjertens velkommen hos mig. Her bliver man ikke diskrimineret hverken for race, størrelse, brug eller interesse.

  • #26   23. jun 2014 Hehe hvor det sødt af dig rikke.. smiley

  • #27   23. jun 2014 Tusind tak Stald Jacobsdal..

    Jeg er helt enig med dig. smiley


  • #28   23. jun 2014 Det er jo helt ude i.. Hampen altså, for et hestemenneske føles det som om at når ens hest bliver nedgjort bliver man det selv, for man er et og alt med den hest og når man så bliver fortalt at ens et og alt er helt forkert, hvad skal man så gøre med sig selv.
    Dette sker så også hvis man vender den om til dem der har sagt dårlige ting omkring din hest, for det er jo KUN menneskerne der syntes din hest ikke passer ind, hestene er jo lidt ligeglad om hesten har pletter eller er ren new forest, men vi lever igennem hestene og så bliver det jo det helt store problem mellem hesteejerene.

    Det er synd for dig at du skal opleve den side af heste verdenen, men jeg syntes du skal sige nogle fornuftige ord til dem, ikke skælde dem ud, ikke nedgøre dem. Bare fortæl hvordan situationen står til smiley

    Og han er da skøn og dejlig, det kan alle (næsten) da se! smiley


  • #29   23. jun 2014 Tusind tak for alle de pæne ord i alle sammen er kommet med.. Det hjælper godt nok en del meget på mit humør. Det er dejligt der er nogle der holder med mig og støtter mig. :)Det varmer virkelig. smiley

    Og jeg syntes nu ellers selv han hygger sig med de andre hypper hihih..


    profilbillede
  • #30   23. jun 2014 sådan nogle møgfi.... altså..... de skal da bare passe sig selv-
    hvad skal de blande sig for?

    hvorfor har folk så travlt med andre... øv for fanden altså.... grrrr bliver helt vred på dine vegne


  • #31   23. jun 2014 Han ser da ud som en vidunderlig hest! Belgier er en så flot race syntes jeg. Ville elske at have sådan en dejlig basse i stalden, han ser så sød ud.

    Ærgerligt at folk ikke bare kan passe deres eget, og acceptere at det ikke er alle der kommer med en lille spinkel hest som mange tilsyneladende foretrækker. Alle heste kan bruges til noget, og efter som det er din hest, er det jo dit valg hvor mange penge du vil bruge på den osv, selvom han måske er dyr at have.
    Kan ikke sige andet end at det er synd at ikke alle er velkomne, lige meget hvilken hest man har.

    Han ser bare så dejlig og sød ud! smiley


  • #32   23. jun 2014 Det oplevede min veninde også med sin Jyde, de ville ikke engang flytte ham med de andre når vallakkerne skulle skifte mark, så stod han der mutters alene smiley . Det var som om de fik øjnene lidt op for ham da jeg kom på rideskolen med min og vi begyndte at ride ture, det var der nemlig ikke mange der kunne på deres fine heste .

    Nu står han hjemme hos mig på 3. år og her er alle heste lige vigtige og bliver behandlet ens .

    Der er nok ikke andet at gøre end prøve at ignorere dem og så bare vær glad for din hest . Han ser skøn ud smiley .


  • #33   23. jun 2014 Kan nævne at en af de andre opstaldere på mit opstaldningssted, engang spurgte staldejeren om hun var interesseret i at have et par belgiere stående - staldejers svar var "Nej - det er jo ikke rideheste! He he", så du er desværre ikke ene om det problem :c
    Synes det er noget fis! Der burde da være plads til alle - også os der ikke har store fine varmblods heste og vinder alle stævnerne smiley

    - Det er forresten en super fin basse du har dig! smiley


  • #34   23. jun 2014 Jamen altså!! syntes simpelthen ikke man kan tillade sig at være sådan der. Der skal være plads til alle.. det er ikke alle der går lige meget op i konkurrance. Jeg syntes alle heste har hver deres charme og de er skønne alle sammen på hver deres måde.. smiley Og tusind tak for alle de søde kommentare på Bamse manden.. smiley Det varmer squ.. smiley

  • #35   23. jun 2014 Han er da smuk. Sikke en dejlig basse. Jeg har selv 3 stk. 1 DV-1blanding af nordsvensk og noget andet. Og så lille Dreamer på godt 800kg. Hun er datter af den lille blanding vi har. Et hovsa føl der fulgte med i handlen. Hun er 4 år snart. Hun er det mest bedårende tumling der findes. Klodset eller bare mega stor. Vær du kun stolt af ham. Og den koster bestemt ikke mere end de andre heste. De er da noget specilt de koldblods. smiley Lad de andre snakke. Hvis de ikke har andet fornuftigt at lave en genere andres heste. Men selvfølgelig er det hårdt at høre på at andre nedgør vores kæreste eje.

  • #37   23. jun 2014 Vi kan jo vende den lidt om, bare for at prøve det smiley
    Det kan jo være, at de er bange for at deres heste kommer til skade? Ikke at jeg siger, at det er en undskyldning for at opføre sig grimt, men angst kan gøre mange ting ved mennesker. Der var også nogen som var utryg ved at have min nye pige opstaldet, da hun er en dame med egne meninger og et ordenligt sæt baghove.

    Anyway... det kan jo være de er bange for din belgier, hvis den på et tidspunkt bliver bisset og losser fra sig med sine kæmpehove. Bare for at se det fra en anden side end din. Synes selvfølgelig forsat ikke at det er ok, men kom bare til at tænke lidt også smiley


  • #38   23. jun 2014 De er dejlige de store koldblodsheste. smiley Og det er ikke fordi jeg faldt for racen men simpelthen pågrund af hans fantastiske dejlige sind. smiley

    Altså han har ikke gjort nogen af de andre heste noget.. Det er faktisk mere de andre heste der er efter ham. Han har simpelthen så mange skrammer fordi de andre er efter ham. Han flygter jo bare han ved ikke han er så stor. smiley


  • #39   23. jun 2014 Hold da op, jeg ville være smask forelsket og stå og nusse ham konstant hvis han stod ude ved min hest!! Stod engang et sted hvor der var en belgier hoppe og føl, de er bare SÅ lækre!

    Trist at folk skal være sådan, har desværre ikke nogle kloge ord til dig, men håber du finder ud af det! Hvis ikke det er en mulighed at flytte, er det bedste man kan gøre, nok bare at ignorere dem smiley


  • #41   24. jun 2014 Han ser da sød ud! smiley

  • #42   24. jun 2014 Jeg ville flytte min pruh hvis det var mig, det skulle jo gerne være en fornøjelse at besøge sin hest .Den er ikke dyre at fodre end en varmblods og slet ikke hvis de træner hårdt.
    Der er slet ikke noget være end mobning ,det er bare så svært at komme til livs og ridesporten har desværre altid haft den tendens. smiley


  • #43   24. jun 2014 lige præcis..

  • #45   25. jun 2014 Helt enig. Jeg har det lidt ligesom dig. Hvorfor købe en der kan det hele. Det er da.meget sjovere at starte fra bunden af og Max knytter og lære sin.hest at kende.

  • #46   27. jun 2014 jeg tror at tit så bliver folk bange for dem fordi de er store på begge måder de er dejlige brede og de er høje

    men de har det bedste sind man kan finde hos en hest jeg syntes du skal være STOLT af at have sådan en hest vi ejer selv 3 tunge heste og vi elsker dem højt

    men vi høre tit HOLDA OP DEN ER STOR og øhh nej den har bare breden med sig også smiley


  • #47   7. jul 2014 ÅHHH, Jeg elllsker belgier:P de er så store og dejlige smiley

  • Lone B
    Lone B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #48   24. mar 2015 Eeeehhhmmmm, er lige nødt til at kommentere denne gamle tråd. For er dybt uenig med TS, har selv redet i den stald. Der er ingen ride snobber eller race snobberi i den stald. Det hele kom sig af at den søde store hest fandt ud af at det var sjovt at forsøge sig med bedækning, af indlysende spinklere hopper. Det er der ikke ret mange ejere, der bryder sig om, tænk en et tons tung hest ovenpå en der vejer det halve, så kan man godt lægge to og to sammen, hvad det gør ved den anden hests ryg og ben. Jeg har set det og andre har set det, at ejer ikke har, gør det jo ikke usandt smiley

    Jeg synes der er et fantastisk sammenhold i stalden og alle hjælper alle, det er jo sådan det skal være smiley

    Er da ked af at TS følte sig udenfor dengang, det var vist ingen der havde til hensigt, mere misforståelser. Tror dog ikke det er sådan nu smiley


Kommentér på:
Det kan bare ikke være rigtig. :(

Annonce