{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

Hvorfor har I en facebookside? {{forumTopicSubject}}

Flere af mine veninder er begyndt at få facebooksider/blogge på facebook, hvor det dagligt opdatere om deres heste og træing. Jeg er af en veninde blevet opfordret til at lave en om mig om min part, men det føler jeg ikke et behov for at gøre. Hvilket de ryster på hovedet af smiley

Jer der har en facebookside, hvorfor oprettede i den?
Er man bare super nedern når man som mig ikke har behov for en blog for at være glad for den træning man laver med sin hest? smiley
Spøg til side.

Fortæl gerne hvorfor I har en side eller hvad I synes om siderne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har I en facebookside?
  • #1   19. jun 2014 Jeg har haft min blog i over 1 år nu, og jeg blogger fordi jeg elsker at dele.
    At få respons og se at folk kan lide det man laver, er endnu bedre smiley

Jeg elsker at opdatere, og synes det er rigtigt hyggeligt. Det får mig også til at tænke mere over min træning.

Men synes at det er blevet ret mainstream.. Næsten alle har en side nu smiley

• #3   19. jun 2014 Jeg har simpelthen ikke noget at blogge om smiley
    Har ikke behov for at dele det jeg laver med heste til alle smiley
    Nyder det bare så længe de varer, selvom jeg elsker at følge
    med i andres blogge! xD

• #4   19. jun 2014 JEg syntes det er dejligt at jeg kan se tilbage på hvad jeg har lavet men startede siden fordi mange spurgte om jeg ikke ville lave en facebook side i privatbesked. Så tænkte jeg lad mig da prøve.

Jeg elsker facebookside dillen fordi syntes det er meget nemmere at følge folk på facebook end på HG smiley

• #5   19. jun 2014 Præcis smiley

• #6   19. jun 2014 Jeg er ikke lige typen der blogger, har prøvet for at se hvordan det var. Men efter de 100 likes os.v begyndte det er blive kedeligt fra min side af, jeg havde intet spændene at ligge op og gad ikke skulle koncentrere mig omkring at ligge noget ud og tage billeder os.v bare for at tilfredstille andre.
    Havde nemlig ikke den fornemelse af at jeg gjorde det for min skyld men for andres, men tror det handler lidt om hvilken person man er ikke i forhold til Facebook, om hvordan man tør stille sig frem, jeg kan godt se mine egne problemmer og stiller altid modsignde spørgsmål til mig selv, sammentidigt føre jeg en dagbog som jeg skriver lidt i hist og her (an.g heste)

Hvis man skulle dele det op i et par grupper
    1. Dem der elsker likes
    2. Dem der elsker dolk elsker en
    3. Dem der ønsker at få mere viden omkring sig selv
    4. Dem der ønsker at dele deres viden
    Og sådan kan man jo blive ved smiley

Når det blev lidt langt sp følger lige med i dette indlæg smiley smiley

• #7   19. jun 2014 jeg har for ikke ar "fylde" min privat side med heste smiley

• #8   19. jun 2014 For at jeg ikke skal sidde inde med alle de ting jeg har at fortælle, men istedet skrive dem ned, så folk der har lyst kan læse dem, istedet for bare at fortælle det til nogle som faktisk ikke engang interessere sig for heste...
    Og så er det bare virkeligt skønt at se tilbage på smiley

Og så så har jeg fået nogle dejlige veninder af det smiley

• #9   19. jun 2014 Som Li.Høngård, for ikke at 'fylde' min private side (:.

Har så også fordi jeg synes det er super hyggeligt at have en side, hvor man kan kigge tilbage og se en fremg- eller tilbagegang i ens omgang med hesten, huske gamle oplevelser osv :).
    Har en både om min pony og jeg, og en side med mine kaniner fordi jeg har været opdrætter. Det er mere bare en hyggeside nu hvor der bliver postet en gang i mellem smiley

• #11   19. jun 2014 Der er da ikke max 300 der ser opslaget, Fie? smiley

• #13   19. jun 2014 Nu er min side ikke vildt stor, har 184 likes, men har da oplevet at få opslaget ud hvor der var over 300 og over 400 der har set det :).

• #15   19. jun 2014 Er enig med Limserne & sovs, for hvis man ikke lige for logget på FB på det tidspunkt hvor opslaget bliver lavet for man ikke altid set dem, så forsvinder de jo i ens række af nyheder, eller bliver erstattet af andre smiley

• #16   19. jun 2014 Jeg oprettede en for lang tid siden til mine 3 hypper for lang tid siden.. men slettede den her i vinters da jeg ikke følte for at have en side mere.. det er blevet sådan helt "enhver hest skal have en side" agtigt..

Følger heller ikke særlig mange af disse famøse sider da der ofte er STOR mangel på kvalitet i dem.
    Syntes også alle de der Give Aways med en gammel grime, en brugt strigle osv. er noget værre knald som JEG ryster på hovedet over..

• #17   19. jun 2014 Jeg har min blog fordi jeg vil vise folk at trav heste ikke bare er en trav heste der ikke kan andet end at trave rundt i ring....
    Jeg elsker at dele min træning og høre andres mening om det og høre hvad de har lavet..! smiley
    -( Dog kan det være hårdt at have en blog når det går forfærdeligt med hesten, det er jeg inde i pt. der plejer jeg at stoppe med at blogge hvis det når til et punkt hvor jeg tænker at det ikke er hver at læse om.. )
    - Blogger om gode og skidte dage ( men ikke de VIRKELIG slemme dage)

Pt. har jeg 932 følger

• #18   19. jun 2014 Det kan være det ikke fanger folks interesse så? For mine veninders sider har også langt flere pr. opslag smiley

• #19   19. jun 2014 Jeg oprettede min da min fb ville være fyldt med heste og det følte jeg ikke for og skulle fylde venners startside med så dermed lavede jeg en blog! Og i dag elsker jeg bare og tave billeder super god ting når man har en blog smiley Og der til syntes jeg det fedt at gammle ejer og ældre og nuværende ridelære stadig kan følge med i hestens liv!! smiley

• #20   19. jun 2014 Nu har jeg haft min i snart 2 år, og tænker faktisk jeg er glad for den, har i hvert fald ikke i sinde at lukke sen ned lige nu smiley
    Jeg synes det motiverer mig, kan ikke helt forklare det.. Men der ud over er jeg glad for at kunne inspirere andre men mest af alt, så bruger jeg den som dagbog! Engang skrev jeg den i hånden, men det er for besværligt at føre to dagbøger i hånden (jeg skriver også dagbog for dagen generelt og har gjort det siden 2007).

Men ja, jeg følger dem jeg finder interessante.
    Gider ikke de sider hvor der er give away hver anden dag smiley

• #21   19. jun 2014 Lamhavegaards Fjordheste

Din side er også meget god og inspirerende... ikke mangelfuld på noget. smiley

• #22   19. jun 2014 Det er jeg glad for at høre - tak smiley ... Jeg fulgte også glædeligt med i din dengang du havde den smiley

• #23   19. jun 2014 Ja Julie, der vil jeg så også påpege din side som en af de bedste og en af de eneste jeg gider at fælge, især fordi der ikke er det der give away ræs som rigtig mange efterhånden køre på smiley

• #24   19. jun 2014 Håhå igen tak, nu bliver jeg helt smigret smiley

• #25   19. jun 2014 Hmm...

Nu har jeg haft min siden d 31. marts sidste år, og jeg elsker at have den side smiley
    Det er bl.a. så min private side ikke bliver fyldt op, da det ikke ligefrem har vennernes interesse, men så synes jeg også det er en rigtig fin måde for f.eks. de tidligere ejere af Frida at følge med, uden jeg behøver skrive til dem hver gang der sker noget godt eller skidt smiley
    Og så ved jeg at mange fra ridelejr godt kan lide at følge med smiley

Min er dog ikke en hvor der er giveaways hele tiden, tror jeg har holdt to, og ingen var sponsoreret (som nogle andre jo har hele tiden) smiley Det er jo ikke for giveaways min side er lavet, det er for at dele min hverdag med dyrene, og hvordan træningen med hestene går smiley

• #26   19. jun 2014 Jeg synes bare det er sådan en fed måde at komme ud med mine meninger og holdninger! Jeg elsker at blogge og komme ud med et budskab, og at dele mit eventyr med andre :).

Og så er det også for at skåne mine venner imod alt for mange opslag om hestene, hihi! smiley

• #27   19. jun 2014 Jeg har valgt og lave min ene side da jeg bruger den lidt som en dagbog og gerne vil se tilbage på om nogen år.
    Og så vil jeg gerne skille lidt mit privat liv og hesteliv fra hinanden.

Min fotoside har jeg lavet ganske enkel så jeg kan sætte alle de billeder der ind til folk, så de ikke fylder på min private side smiley

• #28   19. jun 2014 Jeg må ærligt sige, at jeg gad ikke have en side selv ^^
    Der er virkeligt få jeg gider følge med i - og noget jeg (ja, jeg har for meget tid smiley ) går kløjs i, er de der der lige er startet eller har været der ja, hvad et år or something og blabpre op om æh, det er så mainstream, og da jeg startede... Åh gud nej, bliver helt pinlig på deres vegne xD

Men ja, jeg er også bare en nederen type smiley For jeg synes virkeligt, at det er få der har noget brugbart smiley

• #30   19. jun 2014 Jeg startede min op for 1,5 år siden. Dengang var der ikke så mange, der var ikke rigtig gået mode i det endnu.
    Jeg startede den fordi så kunne jeg for det første vise mine dejlige heste frem og mine meninger frem, uden at få at vide det ikke tilhøre her (det fik jeg tit at vide i forum xD) + Jeg var så uendeligt træt af at der på det tidspunkt var meget 'hetz' herinde mod alt og alle der havde en lille glæde, så derfor var en egen side, hvor man kunne udelukke den slags negative trunter, super passende. OG så er det den fedeste måde at vise billeder ' info frem på, uden folk der ikke gider se det, ser det.

Nåår ja og så er det altså lækkert at have 'gemt' sine minder et sted smiley

Så det lavede jeg.
    Nu er jeg efterhånden super glad for det valg, det har bragt så meget positivt med sig, mere end jeg havde forventet smiley

Jeg tager mig ikke af at alle og alt efterhånden har en side, støtter også gerne op om det. Hvis man vil det, skal man da gøre det. Det eneste der irritere mig er dem der snyder sig 'frem' med fake give aways osv, det er en stor skam og kaster dårligt lys over resten.

• #31   19. jun 2014 Jeg har én - det er for min skyld. For mig er det en dagbod/blog hvor jeg kan skrive mine tanker, tilføje billeder og meget mere, hvor jeg så kan gå tilbage og se udviklingen. Det er for mig en måde at komme ud med det på. At der så rent faktisk er nogle, som har lyst til kigge med, det synes jeg bare er fedt. Jeg regnede med at det var maks. 5 der ville følge med af mine venner, men folk jeg slet ikke kender følger troligt med og det synes jeg er fedt.

Noget der dog kan irritere mig voldsomt er når folk spammer nogle ellers rigtig fede grupper med deres sider og tigger om likes. Når jeg er inde på en gruppe der KUN handler om at lave udstyr med videre - så gider jeg IKKE spam - bum. Hvis man kunne ville de folk få en stor fed dislike.

Angående giveaways - jeg laver faktisk også nogle, men folk der vinder må selv betale porto, for det har jeg altså ikke råd til. De ting der bliver givet væk er ting jeg selv har lavet og ikke lige har brug for (tro det eller ej, men man kan faktisk få for mange sidepulls feks :o) )

• #32   19. jun 2014 Uh any give away, ja min side er én af den der for mails fra firmer om jeg vil afholde, og dermed for jeg også oftest det samme selv. Så ja jeg afholder give aways, som jeg for sponsoreret og det gør jeg simpelthen fordi jeg også selv for noget ud af det. Siden er trods alt for min skyld, og dermed er give awaysne egentlig også for min skyld. Om andre så kan lide det eller ej tager jeg mig ikke af, ligesom jeg ikke tager mig af dem der har negativt at sige om bloggen eller fjerner deres likes fordi jeg ikke lige gjorde hvad de ønskede.
    Min hovedregel for at siden bliver noget jeg elsker, er at det er mine regler og der kommer det på JEG vil og ikke det andre vil smiley

• #33   19. jun 2014 Der goder jeg bare personligt ikke at følge de soder der hele tiden køre give away ræset, sorry to say smiley
    Det virker enormt meget reklame agtigt og jeg vil hellere følge en spændende person der er god til at fortælle om træning og dens daglige omgang med hestene, uden at skulle smide en masse ting i hovedet på en for at få en til at følge siden smiley

• #34   19. jun 2014 TS

Nu kan jeg ikke tillade at dømme mig selv, men gør det alligevel haha. Personlgit vil jeg mene jeg nu opdatere utroligt meget om mine dyr, og træningen, ved siden af 'give awaysne'. Mine bliver sat fast i toppen, køre gerne en uge, og bliver delt maks 2 gange i løbet af ugen i form af et lille 'push har i nu set?'.
    Så er det selvfølgelig ingen hemmelighed at jeg som sponsor skal reklamere lidt for folk hist og pist, men syntes personligt jeg er god til at holde min side personligt.

Hvordan andre så ser det, ja se DET kan jeg ikke bedømme, men alle har helt ret til deres meninger, kan jo svært gøre alle tilfredse, selvom jeg ville ønske det haha.

• #35   19. jun 2014 Nu følger jeg ikke din side, så det kan jeg heller ikke udtale mig om hvordan du skriver om dine dyr. Jeg siger bare jeg ikke gider sider der bygger på give aways i stimevis smiley

• #36   19. jun 2014 Du må virkelig ikke tage det personligt, det har intet med din side at gøre smiley

• #37   19. jun 2014 Det gør jeg bestemt ikke, bare rolig, ser det som nyttigt viden og info havd 'andre' tænker. Det er altid kun brugbart og hvis ikke jamen så ligger jeg det på hylden smiley

• #38   19. jun 2014 Pyyyh troede ikke der fandtes nogen som dig på hestegalleri! Dejligt du tager det som en konstruktiv kritik (hvis man kan sige det) og ikke bliver tøsesur som mange andre smiley

• #39   20. jun 2014
    Jo jeg har en. Den blev egentligt oprette fordi folk efterlyste en hvor jeg delte artikler og undersøgelser - som jeg også tit har gjort her i forum. Samt de var nysgerrige omkring mit forløb med ponydyret, der er gået fra skæv og låst betuttet pony til en fungerende pony som forhåbentligt snart kommer ud på dressurbanerne.

Jeg opdatere når jeg har noget at skrive om, kan godt lade være i nogle dage fordi der ikke sker noget jeg synes er relevant eller spændende.
    Jeg gider ikke give aways - folk skal like siden fordi de reelt set er interesserede og vil følge med, ikke fordi de vil vinde noget. De fleste sider med give aways ville slet ikke have så mange likes, hvis det ikke var pga. de konkurrencer.

Har ingen fancy billeder, da jeg sjældent har en kamera mand med mig - men det fungere nu alligevel :o).

• #40   20. jun 2014 TS

Haha der har jeg været må jeg hellere sige. Der var en overgang der tog jeg alt personligt som der blev skrevet om facebooksider, men med tiden fandt jeg ud af jeg jo nok ikke ligefrem var den eneste på jorden med sådan en side, så mon ikke folk mener 'overordnet' for det meste? smiley
    Og nu er jeg nået til det punkt hvor selv hvis det er mig folk hentyder til, så er det jo deres behov de for tilfredstillet og så kunne jeg da hjælpe med det! haha smiley
    F.eks ved jeg der er en del der tiskevisker om at 'de likes kommer kun fra give aways' tjo nja både og. Jeg havde mellem 3 og 4000 da jeg startede med de give aways, så har da i det mindste dem der var der inden, HVIS alle andre da virkelig kun er der pga gaverne.
    Jeg har faktisk haft mest succes med en video der blev delt lige pludseligt. Den skaffede mig næsten 900 nye likes på 3 døgn. Det har absolut ingen give away nogensinde kunne præstere, ihvertfald ikke hos mig. Damn jeg var elle vild der haha.
    Hvad en give away skater af nye følgere, ser jeg oftest ikke på mere, de forsvinder alligevel med tiden igen, hvis de kun er der pga gaverne smiley

• #42   20. jun 2014 Fordi jeg har lyst!

• #43   20. jun 2014 Jeg har lige så længe jeg kan huske elsket at tage billeder/videoer af mine heste og den daglige træning, og dele disse og opdatere - og af en eller grund har der da været nogle stykker der har kunnet lide at følge med i det. Jeg har altid holdt disse heste-ting her på hestegalleri, men jeg synes her er blevet meget dødt efterhånden - måske på grund af, at mange er "flyttet" over til facebook.
    Samt det er meget nemmere at opdatere på facebook, man kan smide et billede og en lang opdatering ind ad gangen, man kan lægge videoer op gratis, ubegrænset antal billeder, og det er nemmere for folk at se og følge med, fordi det dukker op på deres startside som de fleste alligevel tjekker igennem hver dag smiley
    Men mest af alt har jeg en side som en slags dagbog for mig selv, så jeg kan kigge tilbage på gamle billeder og videoer og se vores udvikling smiley og som en sikkerhed, da jeg flere gange har oplevet at miste alle billeder og videoklip da computeren gik ned.

Jeg opdaterer dog overhovedet heller ikke hver dag, kun hvis der er sket noget "spændende" eller jeg har fået nogen til at filme eller tage billeder. Der kan godt gå 2-3 uger imellem at jeg opdaterer, også fordi jeg tit glemmer det smiley

• #44   20. jun 2014 For det første for ikke at spamme mine Facebookvenner med hest. Min bror har allerede afmeldt nyheder fra mig x)

Nu har jeg ikke nogen, men skal jeg have en, så skal det være, hvis der engang kommer en hest nr. 2. Jeg vil skrive im alt. Heste, mine katte, energier, meninger osv.
    Jeg vil have den, fordi når jeg har fået en tanke i hovedet - hvilket jeg tit gør - som ingen andre umiddelbart har tænkt over før, så vil jeg rigtig gerne ud med det. Men jeg gider ikke belære folk. Så vil jeg kunne skrive det på min side, hvor folk kan vælge at følge mig og alt jeg så poster - eller lade vær smiley

• #45   20. jun 2014 Jeg synes din side er hyggelig, krikken. smiley

Følger personligt nogle stykker, men min favorit er ladyblacksheeps facebookside. Der kommer gode ting op i forhold til planter, anatomi, osv osv, og hun spørger også gerne til hvordan hendes følgere ligesom gør tingene. Synes det er rigtig hyggeligt at være "involveret" på den måde, og har hun nogle søde muler. Hendes egen er under tilridning og det er altså sjovt at følge en hest fra den er en stor føller til den bliver en rigtig ridehest. smiley

• #46   20. jun 2014 Altså jeg gider bare ikke. Mest af alt fordi jeg ikke liker andre folks hesteside. Så ville det være dobbeltmoralsk, af mig, at lave en og forvente likes. Desuden gider jeg ikke dele mit liv med folk smiley

• #47   20. jun 2014 Jeg har en for min stutteriside.. Så kan folk følge med når der kommer heste til salg, når der kommer føl, hvilke hingste vi reklamere for og så kan de følge med i hvordan træningen og stævner går. Synes det er ret spændende og det er en god måde til at mine "ikke Heste venner" ikke bliver spammet for meget smiley

• #49   20. jun 2014 Jeg har også en side - og den har jeg haft i et godt stykke tid nu.
    Jeg er rigtig glad for den, fordi jeg har samlet mine minder, billeder og tekster på ét sted(og uden at genere ikke-hestefolk, som jeg ville gøre, hvis jeg skrev på min egen FB)
    Derudover har jeg lært rigtig mange dejlige folk at kende, og det er fantastisk at være i et stort fællesskab! Folk følger jo med på siden, fordi de har LYST - og det er bare mega fedt med SÅ mange mennesker, som gider at høre lidt om hverdagen med føl, pony, får og æsel under samme tag. smiley
    Min anden interesse er også fotografering, så jeg kombinerer mine to hobbyer - billeder af mine dyr.

profilbillede
  • #51   26. jun 2014 Jeg oprettede min side, fordi jeg havde lyst til at prøve - på det tidspunkt var det egentlig lige meget, om den blev til noget eller ej.

Nu har jeg en side på lidt over 350 likes, hvilket stadig ikke er det store. Derudover er aktiviteten (likes, kommentarer) ikke særlig høj. Men det er hyggeligt, at have et sted man kan dele sine ting. Ens side er vel egentlig lidt ligesom ens eget sted, til at poste ting og sager.
    Jeg opdaterer ikke hver dag, for det er ikke hver dag der sker noget spændende.
    Jeg opdaterer hvis vi har lavet noget specielt, fx. prøvet noget nyt, noget vi ikke gør så tit, hvis en træning er gået helt ekstremt godt, eller hvis en træning er gået helt ad helvedes til. Dyrlæge-tjek (eftersom jeg har en hest med "medfødt" ryglidelse), ideer mm.

Og så synes jeg at det er rart at kunne poste om hestene, uden at skulle dele det med alle mine facebook-venner - og det tror jeg også de synes. Det er trods alt ikke alle i verden der er heste-tossede mennesker, ligesom vi er. smiley

Til gengæld ser jeg ikke grunden til alle de 1000-vis af give-aways der er rundt omkring.
    Jeg holdt en lille én (eller, billede-konkurrence, vel og mærke), med penge fra egen lomme til jul. Og hvis der er til det, kunne jeg finde på at holde en mere til jul igen. Men aldrig, om det skal være noget som sker flere gange om måneden, og da slet ikke for at skrabe likes sammen. smiley

• #52   26. jun 2014 Til alle der ikke gider belaste deres "ikke-hestevenner" med opslag på facebook, så kan man jo bar lave lister, hvor man sortere mellem heste-venner og ikke heste-venner, det har jeg selv gjort..

Netop fordi mange af mine venner, nok ikke er intresserede i fx "vind en saddel" eller andre heste relaterede ting..

• #53   26. jun 2014 Jeg har en facebookside til mit firma: Barfodshest. Der kan alle hesteinteresserede følge med. Det er jo ikke alle mine "private" venner der hesteinteresserede, så det ville være synd med alle de hesteopslag på min profilside.

• #54   12. okt 2015 https://www.facebook.com/Trinhedegaard-1424241817826712/timeline/
    Jeg har denne
    Det er udelukkende for at promovere vores stutteri og fortælle om resultater og så videre.

Jeg synes der er kommet for mange sider med 12-15 årige piger der smider dårlige billeder og lige gyldige statusser op. Dette kan de lige så godt gøre på deres privatprofil.

• #55   13. okt 2015 Jeg har haft min blog i lidt over 2 år. Jeg gør det fordi jeg elsker at tilbringe min tid på min pony og bruge flere timer ude i en stald. Jeg elsker at få respons og gøre min ridning meget bedre, end den er nu!
    Det er for det mest kun heste interesseret, som der har liket min side, men via min facebook side, har jeg fået nogle af mine veninder til at begynde til ridning. Jeg er vidst taknemmelig for at jeg har fået endnu flere til at elske den sport, ligeså højt, som jeg gør.
    j

Kommentér på:
Hvorfor har I en facebookside?

Annonce