1.850 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor har I en facebookside? {{forumTopicSubject}}
Flere af mine veninder er begyndt at få facebooksider/blogge på facebook, hvor det dagligt opdatere om deres heste og træing. Jeg er af en veninde blevet opfordret til at lave en om mig om min part, men det føler jeg ikke et behov for at gøre. Hvilket de ryster på hovedet af
Jer der har en facebookside, hvorfor oprettede i den?
Er man bare super nedern når man som mig ikke har behov for en blog for at være glad for den træning man laver med sin hest?
Spøg til side.
Fortæl gerne hvorfor I har en side eller hvad I synes om siderne
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
At få respons og se at folk kan lide det man laver, er endnu bedre
Jeg elsker at opdatere, og synes det er rigtigt hyggeligt. Det får mig også til at tænke mere over min træning.
Men synes at det er blevet ret mainstream.. Næsten alle har en side nu
mar 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 602
Har ikke behov for at dele det jeg laver med heste til alle
Nyder det bare så længe de varer, selvom jeg elsker at følge
med i andres blogge! xD
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Jeg elsker facebookside dillen fordi syntes det er meget nemmere at følge folk på facebook end på HG
mar 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 602
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Havde nemlig ikke den fornemelse af at jeg gjorde det for min skyld men for andres, men tror det handler lidt om hvilken person man er ikke i forhold til Facebook, om hvordan man tør stille sig frem, jeg kan godt se mine egne problemmer og stiller altid modsignde spørgsmål til mig selv, sammentidigt føre jeg en dagbog som jeg skriver lidt i hist og her (an.g heste)
Hvis man skulle dele det op i et par grupper
1. Dem der elsker likes
2. Dem der elsker dolk elsker en
3. Dem der ønsker at få mere viden omkring sig selv
4. Dem der ønsker at dele deres viden
Og sådan kan man jo blive ved
Når det blev lidt langt sp følger lige med i dette indlæg
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
mar 2013
Følger: 98 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 212
Og så er det bare virkeligt skønt at se tilbage på
Og så så har jeg fået nogle dejlige veninder af det
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Har så også fordi jeg synes det er super hyggeligt at have en side, hvor man kan kigge tilbage og se en fremg- eller tilbagegang i ens omgang med hesten, huske gamle oplevelser osv :).
Har en både om min pony og jeg, og en side med mine kaniner fordi jeg har været opdrætter. Det er mere bare en hyggeside nu hvor der bliver postet en gang i mellem
nov 2008
nov 2008
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Følger heller ikke særlig mange af disse famøse sider da der ofte er STOR mangel på kvalitet i dem.
Syntes også alle de der Give Aways med en gammel grime, en brugt strigle osv. er noget værre knald som JEG ryster på hovedet over..
nov 2010
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 205
Jeg elsker at dele min træning og høre andres mening om det og høre hvad de har lavet..!
-( Dog kan det være hårdt at have en blog når det går forfærdeligt med hesten, det er jeg inde i pt. der plejer jeg at stoppe med at blogge hvis det når til et punkt hvor jeg tænker at det ikke er hver at læse om.. )
- Blogger om gode og skidte dage ( men ikke de VIRKELIG slemme dage)
Pt. har jeg 932 følger
jun 2013
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 434
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
Jeg synes det motiverer mig, kan ikke helt forklare det.. Men der ud over er jeg glad for at kunne inspirere andre men mest af alt, så bruger jeg den som dagbog! Engang skrev jeg den i hånden, men det er for besværligt at føre to dagbøger i hånden (jeg skriver også dagbog for dagen generelt og har gjort det siden 2007).
Men ja, jeg følger dem jeg finder interessante.
Gider ikke de sider hvor der er give away hver anden dag
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Din side er også meget god og inspirerende... ikke mangelfuld på noget.
aug 2008
jun 2013
aug 2008
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Nu har jeg haft min siden d 31. marts sidste år, og jeg elsker at have den side
Det er bl.a. så min private side ikke bliver fyldt op, da det ikke ligefrem har vennernes interesse, men så synes jeg også det er en rigtig fin måde for f.eks. de tidligere ejere af Frida at følge med, uden jeg behøver skrive til dem hver gang der sker noget godt eller skidt
Og så ved jeg at mange fra ridelejr godt kan lide at følge med
Min er dog ikke en hvor der er giveaways hele tiden, tror jeg har holdt to, og ingen var sponsoreret (som nogle andre jo har hele tiden) Det er jo ikke for giveaways min side er lavet, det er for at dele min hverdag med dyrene, og hvordan træningen med hestene går
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
Og så er det også for at skåne mine venner imod alt for mange opslag om hestene, hihi!
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2135 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Og så vil jeg gerne skille lidt mit privat liv og hesteliv fra hinanden.
Min fotoside har jeg lavet ganske enkel så jeg kan sætte alle de billeder der ind til folk, så de ikke fylder på min private side
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
Der er virkeligt få jeg gider følge med i - og noget jeg (ja, jeg har for meget tid ) går kløjs i, er de der der lige er startet eller har været der ja, hvad et år or something og blabpre op om æh, det er så mainstream, og da jeg startede... Åh gud nej, bliver helt pinlig på deres vegne xD
Men ja, jeg er også bare en nederen type For jeg synes virkeligt, at det er få der har noget brugbart
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Jeg startede den fordi så kunne jeg for det første vise mine dejlige heste frem og mine meninger frem, uden at få at vide det ikke tilhøre her (det fik jeg tit at vide i forum xD) + Jeg var så uendeligt træt af at der på det tidspunkt var meget 'hetz' herinde mod alt og alle der havde en lille glæde, så derfor var en egen side, hvor man kunne udelukke den slags negative trunter, super passende. OG så er det den fedeste måde at vise billeder ' info frem på, uden folk der ikke gider se det, ser det.
Nåår ja og så er det altså lækkert at have 'gemt' sine minder et sted
Så det lavede jeg.
Nu er jeg efterhånden super glad for det valg, det har bragt så meget positivt med sig, mere end jeg havde forventet
Jeg tager mig ikke af at alle og alt efterhånden har en side, støtter også gerne op om det. Hvis man vil det, skal man da gøre det. Det eneste der irritere mig er dem der snyder sig 'frem' med fake give aways osv, det er en stor skam og kaster dårligt lys over resten.
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Noget der dog kan irritere mig voldsomt er når folk spammer nogle ellers rigtig fede grupper med deres sider og tigger om likes. Når jeg er inde på en gruppe der KUN handler om at lave udstyr med videre - så gider jeg IKKE spam - bum. Hvis man kunne ville de folk få en stor fed dislike.
Angående giveaways - jeg laver faktisk også nogle, men folk der vinder må selv betale porto, for det har jeg altså ikke råd til. De ting der bliver givet væk er ting jeg selv har lavet og ikke lige har brug for (tro det eller ej, men man kan faktisk få for mange sidepulls feks :o) )
Blogger
Min hovedregel for at siden bliver noget jeg elsker, er at det er mine regler og der kommer det på JEG vil og ikke det andre vil
jun 2013
Det virker enormt meget reklame agtigt og jeg vil hellere følge en spændende person der er god til at fortælle om træning og dens daglige omgang med hestene, uden at skulle smide en masse ting i hovedet på en for at få en til at følge siden
Blogger
Nu kan jeg ikke tillade at dømme mig selv, men gør det alligevel haha. Personlgit vil jeg mene jeg nu opdatere utroligt meget om mine dyr, og træningen, ved siden af 'give awaysne'. Mine bliver sat fast i toppen, køre gerne en uge, og bliver delt maks 2 gange i løbet af ugen i form af et lille 'push har i nu set?'.
Så er det selvfølgelig ingen hemmelighed at jeg som sponsor skal reklamere lidt for folk hist og pist, men syntes personligt jeg er god til at holde min side personligt.
Hvordan andre så ser det, ja se DET kan jeg ikke bedømme, men alle har helt ret til deres meninger, kan jo svært gøre alle tilfredse, selvom jeg ville ønske det haha.
jun 2013
jun 2013
Blogger
jun 2013
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jo jeg har en. Den blev egentligt oprette fordi folk efterlyste en hvor jeg delte artikler og undersøgelser - som jeg også tit har gjort her i forum. Samt de var nysgerrige omkring mit forløb med ponydyret, der er gået fra skæv og låst betuttet pony til en fungerende pony som forhåbentligt snart kommer ud på dressurbanerne.
Jeg opdatere når jeg har noget at skrive om, kan godt lade være i nogle dage fordi der ikke sker noget jeg synes er relevant eller spændende.
Jeg gider ikke give aways - folk skal like siden fordi de reelt set er interesserede og vil følge med, ikke fordi de vil vinde noget. De fleste sider med give aways ville slet ikke have så mange likes, hvis det ikke var pga. de konkurrencer.
Har ingen fancy billeder, da jeg sjældent har en kamera mand med mig - men det fungere nu alligevel :o).
Blogger
Haha der har jeg været må jeg hellere sige. Der var en overgang der tog jeg alt personligt som der blev skrevet om facebooksider, men med tiden fandt jeg ud af jeg jo nok ikke ligefrem var den eneste på jorden med sådan en side, så mon ikke folk mener 'overordnet' for det meste?
Og nu er jeg nået til det punkt hvor selv hvis det er mig folk hentyder til, så er det jo deres behov de for tilfredstillet og så kunne jeg da hjælpe med det! haha
F.eks ved jeg der er en del der tiskevisker om at 'de likes kommer kun fra give aways' tjo nja både og. Jeg havde mellem 3 og 4000 da jeg startede med de give aways, så har da i det mindste dem der var der inden, HVIS alle andre da virkelig kun er der pga gaverne.
Jeg har faktisk haft mest succes med en video der blev delt lige pludseligt. Den skaffede mig næsten 900 nye likes på 3 døgn. Det har absolut ingen give away nogensinde kunne præstere, ihvertfald ikke hos mig. Damn jeg var elle vild der haha.
Hvad en give away skater af nye følgere, ser jeg oftest ikke på mere, de forsvinder alligevel med tiden igen, hvis de kun er der pga gaverne
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Samt det er meget nemmere at opdatere på facebook, man kan smide et billede og en lang opdatering ind ad gangen, man kan lægge videoer op gratis, ubegrænset antal billeder, og det er nemmere for folk at se og følge med, fordi det dukker op på deres startside som de fleste alligevel tjekker igennem hver dag
Men mest af alt har jeg en side som en slags dagbog for mig selv, så jeg kan kigge tilbage på gamle billeder og videoer og se vores udvikling og som en sikkerhed, da jeg flere gange har oplevet at miste alle billeder og videoklip da computeren gik ned.
Jeg opdaterer dog overhovedet heller ikke hver dag, kun hvis der er sket noget "spændende" eller jeg har fået nogen til at filme eller tage billeder. Der kan godt gå 2-3 uger imellem at jeg opdaterer, også fordi jeg tit glemmer det
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Nu har jeg ikke nogen, men skal jeg have en, så skal det være, hvis der engang kommer en hest nr. 2. Jeg vil skrive im alt. Heste, mine katte, energier, meninger osv.
Jeg vil have den, fordi når jeg har fået en tanke i hovedet - hvilket jeg tit gør - som ingen andre umiddelbart har tænkt over før, så vil jeg rigtig gerne ud med det. Men jeg gider ikke belære folk. Så vil jeg kunne skrive det på min side, hvor folk kan vælge at følge mig og alt jeg så poster - eller lade vær
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Følger personligt nogle stykker, men min favorit er ladyblacksheeps facebookside. Der kommer gode ting op i forhold til planter, anatomi, osv osv, og hun spørger også gerne til hvordan hendes følgere ligesom gør tingene. Synes det er rigtig hyggeligt at være "involveret" på den måde, og har hun nogle søde muler. Hendes egen er under tilridning og det er altså sjovt at følge en hest fra den er en stor føller til den bliver en rigtig ridehest.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 465
maj 2011
Følger: 176 Følgere: 176 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 323
Jeg er rigtig glad for den, fordi jeg har samlet mine minder, billeder og tekster på ét sted(og uden at genere ikke-hestefolk, som jeg ville gøre, hvis jeg skrev på min egen FB)
Derudover har jeg lært rigtig mange dejlige folk at kende, og det er fantastisk at være i et stort fællesskab! Folk følger jo med på siden, fordi de har LYST - og det er bare mega fedt med SÅ mange mennesker, som gider at høre lidt om hverdagen med føl, pony, får og æsel under samme tag.
Min anden interesse er også fotografering, så jeg kombinerer mine to hobbyer - billeder af mine dyr.
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Nu har jeg en side på lidt over 350 likes, hvilket stadig ikke er det store. Derudover er aktiviteten (likes, kommentarer) ikke særlig høj. Men det er hyggeligt, at have et sted man kan dele sine ting. Ens side er vel egentlig lidt ligesom ens eget sted, til at poste ting og sager.
Jeg opdaterer ikke hver dag, for det er ikke hver dag der sker noget spændende.
Jeg opdaterer hvis vi har lavet noget specielt, fx. prøvet noget nyt, noget vi ikke gør så tit, hvis en træning er gået helt ekstremt godt, eller hvis en træning er gået helt ad helvedes til. Dyrlæge-tjek (eftersom jeg har en hest med "medfødt" ryglidelse), ideer mm.
Og så synes jeg at det er rart at kunne poste om hestene, uden at skulle dele det med alle mine facebook-venner - og det tror jeg også de synes. Det er trods alt ikke alle i verden der er heste-tossede mennesker, ligesom vi er.
Til gengæld ser jeg ikke grunden til alle de 1000-vis af give-aways der er rundt omkring.
Jeg holdt en lille én (eller, billede-konkurrence, vel og mærke), med penge fra egen lomme til jul. Og hvis der er til det, kunne jeg finde på at holde en mere til jul igen. Men aldrig, om det skal være noget som sker flere gange om måneden, og da slet ikke for at skrabe likes sammen.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Netop fordi mange af mine venner, nok ikke er intresserede i fx "vind en saddel" eller andre heste relaterede ting..
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 15 Svar: 6
sep 2009
Følger: 35 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 83 Svar: 256
Jeg har denne
Det er udelukkende for at promovere vores stutteri og fortælle om resultater og så videre.
Jeg synes der er kommet for mange sider med 12-15 årige piger der smider dårlige billeder og lige gyldige statusser op. Dette kan de lige så godt gøre på deres privatprofil.
nov 2013
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 37
Det er for det mest kun heste interesseret, som der har liket min side, men via min facebook side, har jeg fået nogle af mine veninder til at begynde til ridning. Jeg er vidst taknemmelig for at jeg har fået endnu flere til at elske den sport, ligeså højt, som jeg gør.
j
Hvorfor har I en facebookside?