895 visninger
|
Oprettet:
At låne sin hoppes mave ud? {{forumTopicSubject}}
Okay, måske en lidt spøjst overskrift, men ja... Jeg overvejer at låne min pony ud, og der er så en der har skrevet at hun er interesseret, blot hun får lov til at trække et føl
Og det ved jeg sgu ikke lige helt hvad jeg skal sige til. Umiddelbart tænker jeg.... Hvilken kontrakt skal man bruge for det, og hvordan sikre man sig bedst muligt?
Og så vil jeg gerne høre folks erfaringer med at låne/udlåne en mave, så der kan trækkes et føl
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Og at udlåner så betaler alle udgifter (eller hvad i er enige om) for hoppe / føl i perioden hvor hoppen er ifolet og frem til føller kan fravænnes
Velsagtens også noget om erstatning for det tilfælde, at folingen går galt. Hvorvidt udlåner har ret til at forsøge igen etc.
Har ingen erfaring med det, det er bare det jeg tænker
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 420 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Tænker det er meget smart at være enige om hvorvidt låner står f.eks. for ALLE dyrlægeregninger, eller om du f.eks. giver halvdelen af en gang kolik (sygeforskring er nok at foretrække)
Og så have på skrift at det er låner der står med udgifterne til dyrlæge i forbindelse med ifoling så der ikke opstår uenighed
sep 2007
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
I øvrigt tænker jeg: er den godt avlsmateriale? Der er et hav af heste til salg, jeg ser ingen grund til at medvirke til at lave flere, hvis ikke hoppen rent faktisk er god (både i sig selv og med en stærk afstamning)
Selve udlånet er jo lidt det samme uanset hvad den skal bruges til: sørg for at have kontrakten i orden, aftale hvem der betaler hvad, hvad der skal ske hvis den bliver skadet og alt hvad der nu ellers er relevant.
Men når avl osse er en del af aftalen, skal i osse aftale hvad der skal ske hvis nu hoppen ikke kommer i fol.
sep 2007
Jeg tænker lidt... Hvad gør man hvis tanker for låner er et føl, og det så ikke kommer? Altså pt. lyder det på hende at hun ønsker at låne hende to år, men hvis hun f.eks. taber føllet langt henne i forløbet, så kan hun jo ikke rigtig nå at forsøge igen
nov 2007
Andre gør det gerne. Det afhænger vel lidt af hvad du er villig til at "satse" og hvad dine egne planer for hesten er. Personligt ville jeg være ærgerlig over at hesten var ude af træning i en længere periode.
sep 2007
Håber lidt på at der kommer andre ind i tråden der har erfaringer med dette
nov 2007
sep 2007
At låne sin hoppes mave ud?