{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Slår med hovedet {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan give mig en forklaring på at hesten slår med hovedet? Det er kun hovedet den bevæger og nakken med, men det er ikke sådan at hele halsen er med i bevægelsen. Det er kun hovedet.

Går selv og tænker på for langt bid, spændinger i nakken og rygproblemer, men kan ting som fx kissing spinds få en hest til at gøre sådan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slår med hovedet
  • #1   20. maj 2014 Min gjorde det pga. Skævt bækken som jo så gør ondt i ryggen:(

• #2   20. maj 2014 Jeg ville også mene der er noget galt i muskulaturen på den. Det kan muligvis også være en dårlig vane, fordi det engang har gjort ondt. Men jeg ville helt klart få den tjekket af fysioterapeut/kiropraktor.

• #3   20. maj 2014 Min gør det når han trænger til få ordne tænder men ham har lige fået to behandlinger af fys og skal ride for første gange efter næsten to ugers pause hvor han kun er trukket med og fået message hver anden dag grundet hofter som sad fast og 3 ryg hvirvler som låste så spændt på om det ændre noget også smiley fys kan varmt anbefaledes smiley

• #4   21. maj 2014 den kan være låst i nakke og skulder, det var min pga en forkert sadel der trykkede forkert, men en massør fik hende rettet.

• #5   21. maj 2014 Det kan være mange ting - men ja, kissing spines kan godt få hesten til at gøre sådan. Min ks-hest gjorde netop sådan. Så hvis du har mistanke om det, vil jeg anbefale dig at få hesten i røntgen.

• #6   21. maj 2014 Hov glemte at sige, at hesten det drejer sig om lige har fået ordnet tænder. Det er nemlig en hest jeg overvejer at købe, så det kunne være at jeg skulle tage røngten, når jeg alligevel tager handelsundersøgelsen.

• #7   21. maj 2014 Allergi? headshaking? eller hvad det nu hedder. Er den undersøgt for det? Vi har både en Allergi hest ude hos os, samt haft en der shaker med hovedet.

• #8   21. maj 2014 Det tror jeg ikke den er, men er det den jeg bestemmer mig for, så skal den i hvert fald undersøges i hoved og røv, inden jeg køber den det er helt sikkert. Har godt hørt, at allergiheste kan gøre det.

• #9   21. maj 2014 Vi har en mistanke om at min hest, gør det blandt andet fordi hun keder sig(altså hun mangler udfordringer i øvelser). Hun mangler en del grundridning, så jo det er ikke altid lige sjovt ride volte... Min hest er lidt specielt, og jeg ved at der kan være mange årsager til netop "slå med hovedet", og det er rigtig svært at vurderer om det er noget som kan løses eller er kronisk. smiley

Kommentér på:
Slår med hovedet

Annonce