Øm ved gjorden, hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Godaften alle sammen!
Håber i kan og vil hjælpe mig
Hun har haft en seneskaden i starten i september, hvor vi så var i genoptræning i 5 månender.
Men for snart 2 måneder siden kom jeg af med min hest, hun kom ud til nogle fra min familie. Hendes seneskade var dukket op igen, så hun er kommet i genoptræning igen.
Men siden hun er kommet der ud, har hun fået en helt anden opførelse. Dulle plejer at være den søde hest, som er så børne venlig som hun overhovedet kan være.
Men efter hun kom derud er hun begyndt at stejle, når jeg går med hende. Hun er begyndt at blive rigtig hoppet. Hvilket hun aldrig har været.
Det har ikke hver gang jeg går med hende, at hun stejler, kun engang i mellem. Ejeren har ikke oplevet noget.
For et stykke tid siden vil jeg op og skridte på hende med sadl. Da jeg satte mig op vil hun ikke gå frem. Jeg hoppede så af, hvor jeg ringede til dyrlægen og snakkede frem og tilbage med dem, hvor vi nåede frem til, at vi bare skulle gå med hende i en uge eller to.
Da vi så havde gjort det, satte vi os op igen og der havde intet været, ejeren havde redet hende et par gange, hvor hun overhovedet ikke havde sagt noget til det.
Jeg var så oppe på hende en dag, hvor hun også var rigtig fin.
Meen så i dag jeg var derude, skulle ejeren ud at ride på Dulle, hun startede med at gå en par runder med hende ca. 5 min, hvor efter hun så satte sig op og red et par runder.
Lige pludselig stejler Dulle bare helt vildt, og ejeren hopper af, men Dulle står stadig og stejler, hun falder så til ro.
Jeg valgte så, at tage sadlen af hende, og begynde at mærke på hendes krop, men kunne ikke rigtig fornemme at hun havde ondt nogle steder.
Jeg longerede hende så, for at se om hun var rengående, hvilket hun var, hun var rigtig fremgående og helt vild.
Da jeg stod i stalden mærkede jeg hende nede ved hvor gjorden plejer at sidde.
Hun lagde ørene helt tilbage og blev rigtig sur, det var i hvert fald ikke rart for hende.
Jeg har aldrig nogen sinde set hende stejle sådan, og hun har aldrig nogen sinde opført sig sådan! Jeg har hellere aldrig haft problemer med gjordkrampe eller lignende.
Er der nogle kloge hoveder herinde, som kan hjælpe mig.
Dyrlægen kommer ud til hende om en uges tid, så hvis I ikke kan hjælpe mig, så kan dyrlægen forhåbenligt
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Havde hevet fat i en osteopat, fys, KST e.l promte :o)
Øm ved gjorden, hvorfor?