2. maj 2006 Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
øm og irriteret ( hoppe ) {{forumTopicSubject}}
jeg har en hoppe på 14år
hun hader at blive rørt ved bringen og rundt i gjord området
hun er tjekket af massør, dyrlæge om der skulle være noget galt og det er der ikke, hun har ingen sår og har heller aldrig haft
det er blevet slemt inden for de sidste 3år
hun er barberet og jeg kan sagtens barbere hende under bringen og rund ja på hele kroppen uden noget problem.
det er specielt slemt når sadlen skal spændes, det er ikke gjordkrampe for det er ikke fordi hun virker som om det gør ondt eller ligende det er mere en form for surhed, for selv om gjorden spændes hurtigt eller et hul af gangen over lang tid hader hun det.
og når dæknet skal spændes ved bringen er det så slemt at hun nogle gange truer med at bide
er der nogle som har samme problem?
om sommeren når vi ikke bruger dækner er det ikke så slemt ved bringen man må gerne røre ved lidt overtagelse og kun små hysteri anspændninger ved gjord spændning.
nogle som har et råd, en hjælp eller en ide til hvad det kan være og hvorfor hun er så sur?
hun er altid lidt sur i vinter perioden og meget hoppe fornærmet hvad kan man gøre for at hun slapper lidt mere af og ikke bliver så sur??
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.934
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Kan du slet ikke røre hende på bringen, med din hånd?? Normalt vil jeg sige, at det er et træningsspørgsmål.. hesten skal lære at blive rørt over hele kroppen.. Men det ved jeg at du sikkert bruger en masse tid på i forvejen.. Hvornår er det, den bliver sur? Måske du bare skal træne det, og gøre det til noget rart.. Det kan nemt tænkes at den er irreteret over alt det med dækner osv.. Men den skal jo også finde sig i det..
øm og irriteret ( hoppe )