{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Headshakingsyndrom? {{forumTopicSubject}}

Jeg rider på en islænder der hedder calvin og jeg har grund til at tro at han måske har headshakingsyndrom. Han slår meget med hovedet især når han er på tur og især i skridt. Det starter når han har fået hovedtøj på så måske er det det den er gal med, men hovedtøjet er bidløst og ikke særligt stramt. Ham rider en bumløs saddel men den ligger godt på ham og han vil gerne have både den og hovedtøjet på. Problemet begynder først når hovedtøjet bliver strammet. Måske kommer det af en nerve der sidder i klemme. Han kan généralt ikke lide han rør for meget ved hans hoved eller holder det fast. Vi har indtil nu troet at han har oplevet noget dårligt, er blevet pisket eller noget der hvor han kommer fra, da det har et ry for at være et ret hårdt sted og da han virker bange for at man skal slå ham hvis man løfter en pist eller en kæb op tæt på ham og stiller sig i position men måske er det på grund af headshaking? Måske kommer det af allergi eller overfølsomhed over for mitter og fluer da han (måske) er ved at udvikle sommereksem på mulen og hans øjne løber ofte men han slår også med hovedet når der ikke er nogen fluer. Han slår ikke med det konstant hele tiden men i perioder der kommer ud af det blå. Det skal også lige siges at han er bygget meget mærkeligt. Han har et stort hoved og en ualmindelig lang hals og lang tynd ryg og lange klodsede ben. Jeg tror ikke det er et protest-tik da han godt kan lide at lave noget og han gør alt hvad rytteren ber ham om. Nåmen hvad siger i? Tror i det er headshaking? Har i nogen erfaringer med det? Hvad kan man gøre? På forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headshakingsyndrom?
  • #1   18. maj 2014 ååh, ikke endnu én, øv øv, jeg håber hesten får det bedre!
    "headshakingsyndrom" er blot et ord, som bruges, når hesten ikke er diagnostiseret. Det er altså ikke en egentlig sygdom.. Tro mig, jeg har været heeeeele smøren igennem med min egen hoppe Tritla. Headshaking"syndrom" skyldes ALTID et eller andet, det er ikke bare et syndrom. Men mange har svært ved at finde ud af, hvad hovedkastene skyldes - det kan være alt fra ondt i ryggen, til ja you name it!

Min hoppe fik, efter 7 års frustration og besøg af 8 forskellige dyrlæger - der alle sagde noget forskelligt (alt fra at det var dårlig vane, til at det var irritation i næsen) så fik hun taget en allergitest, som viste at hun er multiallergiker - overfor husstøvmider, lagermider, og hele 5 typer pollen... Grunden til hun kaster med hovedet er fordi, at når hendes allergi er i udbrud, hæver lymfekirtlerne ved halsen op, så meget at hun har besvær med at få ordentlig luft. Det hjælper med den medicin hun får nu, som er speciallavet til hende fra allergitesten, og 2 gange om året får hun et skud binyrebarkhormon ind i de hævede kirtler.

Har du prøvet at longere ham uden udstyr? Gør han noget dér? Har du prøvet bare at ride ham i grime, eller evt prøvet at tage et hovedtøj med bid på UDEN næsebånd? Gør han noget uden sadlen?
    - En anden ting er, at det faktisk hjalp at få www.naturgården.dk ud, og tale med hesten, og spørge ind til hvor det var galt. Det er den eneste telepeut jeg tror på, og du kan evt høre hende om ikke hun kommer til sjælland.

Håber jeg kunne hjælpe. Ellers må du skrive til mig på pb, jeg er efterhånden ekspert på området, med ALT det jeg har været igennem med min hoppe..

• #2   18. maj 2014 Tak for svaret. Jeg vil berøve at ride ham lidt uden udstyr og longere ham lidt uden udstyr og se om det gør en forskel. Det forsøget hver. smiley ellers bliver det noget allergitest og sådan men vil lige tjekke det andet først smiley

• #3   18. maj 2014 *prøve

• #4   18. maj 2014 Glæder mig til at høre hvad du finder frem til smiley

• #5   18. maj 2014 Jeps jeps smiley

• #6   18. maj 2014 Det kan også komme fra nakken. Prøv at trykke blidt med en finger lige bag øret, i det lille "hulrum" - hvis han reagerer, så bør du få ham tjekket af en kiropraktor/fysioterapeut, som evt. vil henvise til en scanning......

• #7   18. maj 2014 Det skal jeg prøve. Tak smiley

• #8   18. maj 2014
    Fået ham tjekket af en fys, osteopat, KST e.l ?

• #9   18. maj 2014 Nej det er ik noget vi har tænkt over fordi han ikke er stiv eller har smerter som vi kan se umilbart smiley

Kommentér på:
Headshakingsyndrom?

Annonce