{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammengroet spat?
  • #2   7. maj 2014 Min den gamle har haft sammengroet spat i mange, mange år. Han har fungeret både som rideskole hest, og senere som min dressur pony. smiley Nu er han gået på pension af andre årsager. Jeg er ikke så afskrækket af spat smiley

• #3   7. maj 2014 Det kommer meget an' hvad du skal bruge hesten til og om det er for eller bagben smiley har selv en hest med spat, som har gode og dårlige perioder.. Kan sagtens være halt fra den dag til den anden. Har fået afvide at når det begynder at gro sammen blir de ikke helt så halte, men mere stivbenet smiley Men det hjælper en spat hest meget at blive holdt igang hver dag smiley

• #4   7. maj 2014 Jeg har en pony som fik meget alvorligt spat i begge bagben, for mange år siden. Så stod hun stille et år, hvor efter jeg begyndte at ride hende igen. Jeg bruge hende som springpony, dog valgte vi at hun ikke skulle springe højere end LC (60 cm) fordi hun havde haft spat. Hun var dog aldrig halt eller noget, hun er bare blevet en del stivbenet.
    Så det kommer også an på hvor slemt det er smiley Min stod et år før den kunne rides hvor andre kun står et par måneder smiley
    Personlig ville jeg aldrig købe en hest med spat, fordi jeg har set hvor slemt det kan være og har stået med en pony som dyrlægerne erklærede uridelig. Men det kommer også an på hvad man skal bruge den til. Er det dressur er det ikke så smart den er stivbenet men er det bare til ture så ville jeg ikke have noget imod det smiley

• #5   8. maj 2014 Alfa (som er på min profil) havde spat og jeg måtte desværre sige farvel til min elsket ismule for lidt over en måned siden. Hun kunne ikke mere i sine ben. Jeg ville aldrig igen købe mig til dyre dyrlægeregninger. En hest med spat er en hest med en kronisk sygdom. Jeg fortryder ikke købet af Alfa, men køber ALDRIG igen en hest med spat eller andre sygdomme/skader!! Det gør så ondt at sige farvel.

• #6   8. maj 2014 Det kommer an på i hvilken grad den har spat. Grafik har en mild grad af spat og er slet ikke påvirket af det - udover hvis der er hård frost så kan han godt være lidt stiv.

• #7   8. maj 2014 Vores dv hoppe på 16 blev aflivet for lidt tid siden da hun havde fået spat. Det var så slemt at hendes bagben slet ikke kunne bruges. Da hun blev aflivet knækkede hendes bagben sammen og dyrlægen bekræftede at det var det bedste at gøre fordi det var så slemt. Så tror egentlig ikke jeg ville bryde mig om at købe en hest med spat

Kommentér på:
Sammengroet spat?

Annonce