Forandring fryder! Så stolt af min lille tysker! {{forumTopicSubject}}
Det har allerede været super mange op- og nedture, Arne og jeg har haft, til trods for at jeg kun har haft ham i lidt over 7 mdr.
Men jeg bliver simpelthen NØDT til at vise hvor sej han er!
Arne er en lille tysker, der højst sandsynligt ikke har haft det så godt før vi fik ham. Vi ved intet om hvad han har lavet inden han kom til Danmark, hvilket er lidt over et år siden. Han gik som turistpony på en strand sidst sommer, og derefter købte vi ham.
Det har vist sig at han er en enorm mundfuld, i forhold til hvad vi havde regnet med, men nu arbejder vi bare på at gøre ham så dejlig som muligt, så han kan få en dejlig familie der vil passe på ham - jeg må desværre ikke beholde alle ponyerne for min mor....
Men han har haft et problem med at spænde enormt meget op under rytter, og vi er kommet til den konklusion, at det nok havde været noget lettere, hvis bare jeg skulle have tilredet ham, for han har været udsat for så meget grum ridning - det er vi sikre på...
Men efter en masse longearbejde, og en masse hyggeture i skoven, er vi nu så småt begyndt på at gøre ham rigtig afslappet under rytter, og se hvor det går! På billedet er det første gang med rytter i longen (jeg var så heldig at få lov til at låne min 3'ers rytter!) og der er ingen tøjler, kun sadel hovedtøj og longen, heller ingen hjælpetøjler! (y)
Han er blevet longeret med en helt løs chambon, nogen gange, som gav ham frihed til at strække sig frem og ned, da han har vendt helt forkert..
Og se ham lige nu! Nu er målet af få ham gjort godt afslappet, og redet ham op, så han ikke ender med at blive kastebold!
Puuha, det var noget af en smøre! Hvis i kan kæmpe jer igennem den, må i meget gerne ligge en kommentar!
(link fjernet)
Jeg synes simpelthen han har forandret sig så meget!
Fra grim ælling, proppet med lus og orm, til smuk, smuk svane!
(link fjernet)
Hårdt arbejde giver pote!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Forandring fryder! Så stolt af min lille tysker!