{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Ride på cykelstien? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl, hvis jeg skal være ærlig, for så vidt jeg ved, så må man ikke ride på cykelstien. Alligevel mødte jeg i dag - på cykel - tre tøser som red rundt på cykelstien på ikke så små heste. De kom ridende rundt om hjørnet på cykelstien, så jeg var lige ved at køre ind i dem, hvilket jo er noget skidt, men jeg havde ikke en chance for at se dem selvom jeg satte farten ned.
De red to og to og fyldte hele cykelstien, så jeg måtte stoppe op før trunterne valgte at ride en og en. Så derfor er mit spørgsmål:
Må de overhoved ride på cykelstien? - for så vidt jeg ved, så skal de ride på vejen eller i rabatten (hvis der er en).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride på cykelstien?
  • #1   3. maj 2014
    Teknisk set må man ikke. Men jeg gør det og har gjort det foran politi flere gange uden de har sagt noget, på steder med en befærdet vej.

Man betragtes som en bil og skal derfor også holde sig på vejen.

Men ofte er det mest sikkerheds forsvarligt og holde sig på cykelstien når folk brager der ud af med 80-100 i timen uden at tage hensyn til hesten.

• #2   3. maj 2014 Som herover. Du en bil når du til hest. Omvendt er denne lov ikke blevet opdateret ca siden bilen blev opfundet. Men naturligvis skal heste ikke ride to og to og blokere for cyklerne. Desværre findes der dårlige. Eksempler både. Til hest på cykel og i bil. Da vi kom ridene kom der et cykelhold hvor de kørte 4-5 stk de fyldte begge vejbaner. Og ja var glad for hesten ikke var sart. De var tæt på da de passerde i den flok. Når folk er i flok har de en tendens til at føle sig sikre og fylde mere. Men igen har du 20 gode eksempler er det nummer 21 der en idiot man vælger at snakke om desværre smiley

• #3   3. maj 2014 Okay så er jeg ikke helt gal på den.
    Jeg har da ikke noget imod at folk rider på cykelstien, bare de lader vær med at ride to og forventer at jeg sætter farten ned, for det gør jeg ikke. Jeg har nemlig ikke noget behov for at sætte farten ned - selvom jeg ikke just køre stærkt - for folk som ikke overholder loven og som ikke skubber deres hestepære ind til siden...

• #4   3. maj 2014 Jeg rider altid på cykelstien hvis der ikke er rabat at ride i ...
    Jeg skal fanme ikk ride direkte på vejen hvor bilerne kommer med 50-80 km/t forbi !!! Og jeg forventer sku også at når der kommer en cyklist bagfra at de sætter farten ned og siger noget..
    Jeg blev så gal på en cyklist forleden , jeg rider på cykelstien et sted hvor bilerne kører 80, og så kommer ham cyklisten jo lydløs og med fuldfart op bag i min hest og prøver at klemme sig forbi på 50 cm!!! Min hest hopper meget forskrækket til siden da den ikke har hørt ham.Jeg siger meget strengt til ham at han skal gøre opmærksom på sig selv og tage hensyn og han mener så at det er mig den er gal med???

Hvorfor er det så svært for cyklister at håndtere at der kommer en hest og dette dyr ikke kan se eller høre dem før de er på siden af os ??:)

• #5   3. maj 2014 " størst kører først "

• #6   3. maj 2014 Guderne må vide det Julie, men nu er loven jo sådan, at man skal ride på vejen og ikke cykelstien. Bilerne har så pligt til at sætte farten ned, når de køre forbi en hest smiley

• #7   3. maj 2014 Jeg rider heller ikke på vejen, hvis der er en cykelsti. Synes den regel at en hest = bil er dybt tåbelig. Man generer da meget mere på vejen og det er meget farligere for alle.

• #8   3. maj 2014 Nej, bilerne har faktisk ikke pligt til at sætte farten ned - de har kun pligt til at køre udenom. Tog mit kørekort for ikke så længe siden, og der lærte vi dette.

• #9   3. maj 2014 Tasha - det har pligt til at vise hensyn. Viser rytteren håndtegn om at de skal sænke farten, så er det lovpligtigt at sænke farten. smiley Sådan har jeg da forstået det - http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Til-fods/Heste-i-trafikken/Naar-du-skal-forbi-en-hest.aspx smiley

• #10   3. maj 2014 Jeg rider ikke på vejen , selvom loven siger det! smiley er alt for farligt når min hyp kan blive forskrækket

• #11   3. maj 2014 Jeg er så heldig at have en bundsolid hest. Selvfølgelig kan hun blive bange, men det sker sjældent smiley

• #12   3. maj 2014
    Når man rider op af Vollsmose alle med en masse Brian folk eller ude på landevejen hvor folk har glemt at fartgrænsen er 80, så holder jeg mig til cykelstien.

Samme da jeg red ind igennem Odense eller ud til hvor hesten står nu, hvor jeg ellers skulle have redet på en to sporet vej en lørdag formiddag - nej tak.

• #13   4. maj 2014 Nu er den regl fra da biler ku køre 40-50 km/t og der var 3 pr større by.
    Et levn der nok er 100-150 år gammelt
    ALRDIG om jeg rider på vejen hvor min hest står, så blir vi slået ihjel.
    De kør tit mere end 80, så her deler vi cykelsti med cyklerne, og det er kun Bjarne Riis Wannabes der øffer lidt, fordi de så ik lige ka køre 50 km/t.

Men i 2014 med alt den trafik, er der næppe nogen der rider på vejen, hvor der er andre muligheder.
    Alt for få tager hensyn og ved ik hvordan de ska passere, selv udrykningskøretøjer gør ik.

Men at de i dit tilfælde ik tager hensyn, er slet ik i orden!
    Men er ret sikker på, at tager alle hensyn til hinanden, ka alle være der.

• #14   4. maj 2014 Jeg rider (og går) også på cykelstier eller så vidt muligt i rabatten.
    Nok betegnes heste som biler men jeg skal ikke nyde noget med en bil bragende ind i min hest, cyklisterne skal vi nok klare smiley

• #15   4. maj 2014 Hvor det er muligt rider vi også på cykelsti, også hvor der er skiltet m ridning forbudt

Til gengæld rider vi i kanten, een og een, når der kommer cyklister eller fodgængere, tager op i skridt når vi skal passere andre, og trækker ud i græsrabatten. Og vi hilser pænt på andre.
    Altså vi tager hensyn og repræsenterer ryttere på bedste vis.

• #16   4. maj 2014 Nej man må teknisk set ikke ride på cykelstien, men hvis det er en trafikeret vej så foretrækker jeg nu at ride på cykelstien frem for ude på vejen hvor folk drøner forbi med 80-90.
    Men man skal så heller ikke fylde hele cykelstien og kun ride en og en når man er flere. Tilgengæl kunne jeg aldrig finde på at ride på fortovet, og bliver så sur når jeg ser folk som gør det eller hestelort på fortovet.

• #17   4. maj 2014 Haha, der hvor jeg kommer fra er der slet ikke cykelstier... *LOL* Men på efterskole red vi også på cykelstierne, hvis vi endelig skulle ud.. Dog er det ikke på vildt "trafikkerede" cykelstier, så cyklisterne var ikke så generede.. smiley

Kommentér på:
Ride på cykelstien?

Annonce