Flytning eller ej? {{forumTopicSubject}}
Jeg har (måske) fået tilbud et sted til Kaliber. Han har stået der før, med store problemer, fordi de sultede ham og fodrede hans foder til deres egne heste.
Baggrund
Har fået tilbudt opstaldning der igen, MEN hvor det er 100% selvpas (løsdrift), hvor jeg står for fodring hver dag, så jeg er sikker på at samme ting ikke sker igen. Hende der havde ansvaret dengang flytter også næste måned (kaliber skal der hen om to måneder hvis jeg siger ja).
Nu står Kaliber et sted, hvor jeg håndtere al indluk, og en fast person jeg selv har valgt står for udluk. Dette sted ligger lige ved en station, så ligemeget vejret er det altid muligt at komme derud. Har også haft en del problemer her (læs tidligere emner).
Jeg har nogle bekymringer med flytningen til det gamle sted:
Ingen transportmuligheder tættere på end 6 km, har ikke bil og til vinter, hvis jeg ikke kan cykle og selv skal fodre? Tror i at det kan blive et reelt problem til vinter?
Er bare meget bekymret for hvor stort et problem det kan blive?
Der bliver selvf skrevet kontrakt, da dette var min store fejl sidste gang!
Og kan man sætte lås på fodertønder?
Ville selvfølgelig helst flytte ham, da det er for hans eget bedste, og han vil helt sikkert få det bedre her (skal stå sammen med to andre), men en uge med kraftig snestorm, hvad så med fodring?
Skal jeg flytte ham eller skal jeg vedholde min nuværende opstaldning?
Er ikke på hele tiden, men er regelmæssigt inde og tjekke
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 388
Jeg ville helt klart søge efter et tredje sted, ellers ville jeg blive stående samme sted.
jan 2013
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 388
jan 2013
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
jan 2013
Selvpas - Fuldpas
Løsdrift med store græsfolde - boks med lille jordfold
fodrer selv - betaler for fodring
Ingen trafikerede veje - togbane (han stoppede toget en dag)
intet ridehus - ridehus og ridebane
store marker - store skove
han skal ikke håndteres af andre - andre er nød til at håndtere ham
svære/sjældne transportmuligheder - transport til døren
jan 2013
Fik lige tjekket rejseplanen. Og der er mulighed for transport op til 2km fra gården hele ugen også weekenden.
Var ikke klar over at der gik bus, da jeg havde fået af vide at det tætteste var en togstation.
mar 2008
jan 2013
mar 2008
Jamen som andre siger selvom hun flytter ville angsten stadig være der for de tog at fodret..
Og hva nu hvis du en dag ikke kan komme derud, for den så foder..
Og at du vil sætte lås på fodertønderne siger alt om at du selv er nervøs..
Jeg synes bar ikke nogen af stederne virker optimale for dig og din hest
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
jan 2013
Og da jeg så bussen stoppede blot 2 km derfra, så kan jeg sagtens komme derud i snestorm. (Kan godt lide at vandre og har gjort det før i sne, og 2km er ikke meget i forhold til de 6 km. tidsmæssigt). Men ja, jeg er nervøs for det med foderet. men hvis de tager lidt og her, så er der stadig foder til min hest, da jeg jo selv fodrer. så må fodderprisen stige.
Men alt i alt, så vil jeg bare sikre min hest det mest optimale til hans behov. Han står til hverdag alene, hvilket jeg er dybt utilfreds med, og det sted jeg overvejer der står han sammen med to.
Flytning eller ej?