{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Ung i hovedet? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg hører tit, og bruger den selv endnu oftere, undskyldningen med at en hest er "ung i hovedet."
Altså forstået på den måde at den "tror" den er 4-5 år, men egentlig er den ældre.

Kan heste overhovedet være det eller er det bare en undskyldning jeg selv og mange andre bruger?

Hold tonen sober. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ung i hovedet?
  • #1   29. apr 2014
    Dårlig undskyldning for en hest der er dårligt opdraget eller på anden måde påvirkes til at have meget energi og ikke være til at styre fx.

En hest bør heller ikke blive dvask fordi den er gammel, gør den det så må man stoppe med at bruge den i samme omfang eller finde årsagen.

• #3   29. apr 2014 Ung i hovedet kan også betyde at den har masser af energi og laver spilopper på marken og lejer med foldkammeraterne

• #5   29. apr 2014 Jeg har en som folk tror er en unghest, men hun er 20 år..

Til at starte med, var hun uopdragen, men det er hun bestemt ikke mere! Men hun er en meget nervøs hest og kan drive til nogle mærkelige handlinger, som jo så ikke er så mærkelige, fordi det ligger til deres natur at flygte fra det der er farligt smiley

• #7   29. apr 2014 Når jeg siger at min er ung i hovedet er det fordi hun ikke har været håndteret så frygtelig meget fra hun var 4-6 år og er derfor ikke som en håndteret 6 års

• #8   29. apr 2014 altså nu har jeg lige fået en Oldenborg som lige er blevet 6 år. Hun er slet ikke blevet trænet før nu, havde ikke engang lært at gå i træktov, jeg kan mærke at hendes hjerne ikke er blevet udviklet i takt med hendes alder, så på den måde vil jeg nok bruge udtrykket "ung i hovedet" smiley

• #9   29. apr 2014 skal lige tilføjes at jeg ikke tager det som et negativt ord, hun er skam pænt opdraget, hun er bare lidt føllet i forhold til at ting hurtigt bliver kedeligt eller uinteressant, lidt ligesom små børn ikke gider sidde og lave det samme hele dagen smiley

• #10   29. apr 2014 Jeg tænker ikke kun på energi og opdragelse, men ligeså meget om de er legesyge og bare opfører sig som unge uerfarene heste. smiley
    Altså min er 9 år gammel, men kan det som man ville forvente af en måske 4-5 årig og hun har ikke set så meget. Altså vil hun reagere som en, der ikke er ældre i nye situationer. smiley

Kommentér på:
Ung i hovedet?

Annonce