5. nov 2009 Følger: 82 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 382
Forfærdeligt... {{forumTopicSubject}}
http://www.tv2nord.dk/arkiv/2014/04/21?video_id=47083&autoplay=1
Det kan godt være det er forumemne nummer 1000 omkring AH, men det er jeg lidt ligeglad med.
Jeg synes simpelthen det er forfærdeligt at AH skal køres sådan ned på og så endda af mennesker der ikke på halvdelen af det niveau Andreas rider på... Andreas er da for guds skyld også bare et menneske, han fejler vil også til tider? Han indrømmer endda sine fejl og får gjort noget ved det..
Bare fordi man måske ikke er fan af hans ridning, betyder det ikke at han nødvendigvis er dårlig som person...
Tænk at man rent faktisk er nød til at overveje at sælge sin hest, pga. Andre, det viser da i den grad at man ikke er ligeglad!
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
Men hold nu kæft hvor kan folk synke dybt, når man sender e-mail og truer ham med tæsk og at ville slå ham ihjel. Nu må man sku også lige tage sig sammen.
nov 2009
Følger: 82 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 382
Selvfølgelig er der mennesker der efterfølgende siger ting der ikke passer, for bare at blive lidt vellidt i hesteverdenen igen, men ligefrem stå og sige at man virkelig ovevejer at sælge hesten, det ville være virkelig godt skuespil så?
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Der er jeg så dybt uenig, du kan ikke sammenligne ens ride niveau og heste velfærd. Om du er på højt eller lavt niveau ridemæssigt, har intet at sige om dine hestes velfærd - hvilket mange toprytterer burde have bevist igennem tiden. Derfor kan man sagtens påtale dårlig behandling af en hest, også selvom man ikke er på samme niveau.
Det svarer til at du sige, at man ikke skal omtale dårlig behandling af svine i svineproduktionen hvis ikke man selv ejer en svinefarm af samme størrelse som den omtalte - det holder jo ingen steder.
nov 2009
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Der er utallige sager omkring hans behandling af hans heste. Han er en af de mest hårdhændet ryttere vi har i DK. Han er bl.a. flere gange blevet diskvalificeret pga. huller i siden, blod i mundvigene osv. Hvorfor tror du han ikke længere er på landsholdet?
Hvis det er sådan man skal ride, for at være med på det niveau, vil jeg hellere være glad amatør med en glad hest!
Men ligemeget hvor grim han er overfor dyrene, hans ansatte osv. skal man IKKE sende breve/mails med trusler.
nov 2009
Calla - Jeg beklager hvis man opfatter det forkert, det jeg har skrevet, for det er ikke det jeg mener med det. Jeg er selvfølgelig også godt klar over at man som amatør rytter også kan tænke mindre godt på hestens velfærd. Der var ike velfærden jeg mente her, det var mere det at folk nu også var så godt i gang med at tale om mishandling at de lige så godt kan køre ham helt ned på hans ridning også. Mishandling og velfærd er noget helt andet end ridning.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Der er rigtig grimme billeder og videoer både fra EM og DM i 2013. I 2012 blev han udelukket til jbk 4 eller 5 års finaler fordi hesten han red på blødte fra sporemærker. Da han red på blue horse var der stor debat over hans ridning da de blev trukket ind med næsen ved hjælp af stangen!
Jeg fik rigtig ondt af andreas da jeg så klippet. Men selvfølgelig berører det manden. Hele hans firma kan gå konkurs. Flere af hans sponsore bl.a. Equsana er smuttet, fordi deres kundr ikke vil støtte Andreas. Jeg synes det er helt forkert den ridning han gør og har altid synes det. Han har altid redet på magt og glemt at ride på teknik og uddannelse desværre Men når det er sagt synes jeg det synd en mand skal køres sådan ned, men er så pokkers splittet for det jo på ingen måde i orden hvad han har gjort ved Akeem
nov 2009
Men som du også siger så synes jeg det er forfærdeligt den måde de behandler ham på, med at true ham på livet... Det er det jeg er så forarget over!
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Manden er udd. Berider, og har mere erfaring end de fleste, alligevel formår han at tage den ene dumme beslutning efter den anden.. Tåbe -,-
jan 2006
Her er jeg så igen uenig med dig.
nov 2009
Godt nok har jeg hørt at han ikke har været gode ved sine heste, men at det var så voldsomt vidste jeg godt nok ikke, man hører også så mange forskellige historier.
Det er den måde man vælger at skælde/ straffe manden på, jeg ikke bryder mig om. Fint med mig hvis man siger til ham at man absolut ikke bryder sig om den måde han håndterer hestene på, så holder man sig til emnet, men ligefrem at ville slå ham i hjel eller give ham tæsk, synes jeg godt nok er for barnligt og umodent..
nov 2009
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Når det er sagt, så uanset hvordan man vender og drejer den, så har behandlingen af Akeem været uacceptabel. Jeg indrømmer gerne, at jeg også har sagt at han fortjener et par på hovedet, for den måde han har opført sig/redet på de sidste år, men jeg ønsker ikke for ham, at han fik et par på hovedet, for så er man bestemt ikke en dyt bedre selv...
Om spore sårene er sande eller ej, så er den blå tunge, og den holdning hesten bliver redet i, bare ikke okay, og det behøver man bestemt ikke at være GP rytter, for at kunne udtale... Selv jeg, som i 9 år bare havde min søde lille pony der ikke kunne rides, og det eneste stævne jeg har redet var en LX uden galop, kan se og regne ud, at sådan en holdning på ingen måde er sund for hesten, der findes 100 vis af undersøgelser om emnet på nettet, og jeg er ihvertfald ikke den eneste der har nær studeret dem, så den holder ikke helt TS.
Jeg håber virkelig, at AH tager sin ridestil op til revurdering efter alt dette, så han igen kan blive et ordenlig forbilled for de yngre ryttere.
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 45
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Han har gentagende gange påført, de heste, han rider, smerte for egen vinding skyld.. Han vidste udmærket godt, hvad han lavede, og at han påførte Akeem smerte; han er jo trods alt en dygtig rytter og har kæmpe erfaring med heste, uanset om man kan lide hans metoder eller ej.
Så han skal i min bog dælme bevise at han vil og kan forbedre sig en hel del for at rette op på den bøf! At påføre nogen smerte med vilje og så bagefter sige hov ups da er bare ik godt nok!
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 45
nov 2009
Jeg bliver misforstået på den her, det er sikkert min egne skyld, jeg har nok ikke formuleret mig godt nok.
Jeg skal på ingen måde stå inde for Andreas og hans metoder og måde at behandle heste under ridning på!
nov 2009
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Helt enig i, at han blot er et menneske, og truslerne er også fuldkommen uacceptable, MEN som mange af os siger, så er der altså ikke bare tale om én fejl, men et bevidst valg af skadelig ridestil i flere år. Så kan han være nok så ked af det på fjernsyn; det har han altså også fortjent
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
nov 2009
jan 2006
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Måske du selv skulle have styr på fakta.
Andreas siger det er udstyr der ikke passer hesten. Dyrlæge rapporten siger det er magtmisbrug fra en rytter der har hevet i tøjlen til tungen blev blå. Han udspecifere endda at det IKKE kan være hovedtøjet der ikke passer (eller fejlfarve på billedet) da slimhinderne så også ville være blå.
nov 2009
Det er jo efter sigende (hvis man skal tro på hvad han siger) ikke det der sker her.
Forfærdeligt...