10. dec 2009 Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 8
Hesten hoster {{forumTopicSubject}}
Hej Hestefolk.
Min hest har hostet i et stykke tid nu, og jeg kan ikke helt finde ud af hvad det kan være.. Det sker tit når han enten får bidet i munden, eller når vi har redet i et stykke tid. Han er en hest med rigtig meget slim i munden, og det har han altid haft.
Her i går, da jeg var ude hos ham, fortalte damen på gården, at jeg skulle tjekke hans krybbe, og deri lå en grim klat snot. Vi skulle ud at skridte en tur i skoven, så han kunne få noget motion. Han begyndte at hoste da vi havde skridtet omkring 20 minutter. Han hostede cirka 6-7 gange i træk, og det har stået på i snart 2 uger. Da vi var tilbage på gården, havde han meget snot ud af næsen.
Vi snakkede med en travtræner, og han fortalte at det kunne være pga. han er i fældnings-perioden, så han ændrer sit immunforsvar, og så kunne de finde på at blive forkølet.
Så er det bare en helt almindelig forkølelse, hvor han bare skal have ro? Eller kan det være noget helt andet?
Malou Jensen.
dec 2009
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 8
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/435830-hesten_hoster?status=1&jli=true#_=_
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 11 Svar: 52
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Min er meget følsom overfor støv så jeg vander alt hans hø hver dag og sørger for han får så meget foldtid som muligt.
Han hoster aldrig når jeg rider ham, men når vi er færdige har han tit i kæmpe hvis snotklat i næsen. Dyrlægen siger det ikke betyder noget og jeg bare skal være glad for det kommer ud.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 86
dec 2009
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 8
Men som sagt vil jeg ringe til dyrlægen og hører ham ad.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Hesten hoster